הרב זלמן וישצקי | יום י"ז אדר ה׳תש״פ 13.03.2020

כן, גם אני נכנסתי קצת לחרדה. תשמעו מה הרגיע אותי ונסו

הוירוס הזה והמידע שמגיע מכל עבר הכניס אותי לחרדה מסויימת. ניסיתי לומר לעצמי 'תירגע!', אבל זה לא ממש עזר. הבוקר החרדה שלי עברה וחלפה. יודעים למה? • הטור השבועי במגזין שישי של COL: הרב זלמן וישצקי, שליח הרבי בבאזל שוויץ, עם זווית אישית  
כן, גם אני נכנסתי קצת לחרדה. תשמעו מה הרגיע אותי ונסו
מכירים מישהו שהיה בחרדה וצעקו עליו 'תירגע!' והוא נרגע?
 
אני מודה, שהייתי לא רגוע בימים האחרונים, ואם לומר את האמת, הייתי בחרדה. הוירוס הזה והמידע שמגיע מכל עבר הכניס אותי לחרדה מסויימת. ניסיתי לומר לעצמי 'תירגע!', אבל זה לא ממש עזר. 
 
הבוקר החרדה שלי עברה וחלפה. יודעים למה? כי יש לי מנגנון כזה, שכשאני מתחיל לנהל את העניינים, אני מרגיש שהכל תחת שליטה ואני נרגע. והבוקר הבנתי, שאני צריך לנהל את המשבר הזה.
 
לא, לא את המשבר העולמי אני צריך לנהל, גם לא את זה של מדינת שוויץ ואפילו לא את של העיר באזל, רק את המשבר של משפחתי ושל בית חב"ד שנמצא באחריותי. לנסות להבין מה בידיי לעשות ומה לא. לאזן בין הסיכונים והסיכויים, ואת הפאניקה לשחרר, גם את החרדה.
 
בהשגחה פרטית לפני זמן קצר שמעתי הקלטה של עמיתי השליח מבייג'ין הרב שמעון פרויינדליך, שמתמודד עם מצב חירום כבר כמה חודשים. בקול רגוע הוא הסביר מה הם עושים כדי להגן על עצמם ועל הסובבים אותם. הנה אשתף אתכם בבסיס הדברים: 
 
א. הוירוס הינו כמו דבר מאכל חי, שמתקלקל כשאינו שמור בקירור או מוגן. קור מיטיב איתו, חום מקלקל אותו. וחומר חיטוי הורג אותו מיידית.
 
ב. הוא לא יכול לחדור את העור שלנו, רק דרך מקומות פתוחים בגוף, שמטבע הדברים נמצאים באזור הפנים, והידיים כידוע, נוגעות בהם תדיר. עלינו מוטל למנוע ממנו כניסה אליהם. 
 
אם נשמור על היגיינה ברמה גבוהה כפי שהרשויות אומרות, בעז"ה נשאר מוגנים.
 
דבר אחד ברור: פאניקה לא עוזרת, היא רק מפריעה. כך הרב פרויינדליך. 
חברים, אדם לא יכול לנהל את עצמו ואת חייו כשהוא עצמו מנוהל על ידי פאניקה.
 
דמיינו לעצמכם אנייה שנקלעה לסערה בלב ים. כולם רועדים וצועקים, לחוצים ופוחדים אבל רק כל עוד הקפטן לחוץ, רועד וחרד. ברגע שהקפטן ייצא ויאמר: חברים, אנחנו מסוגלים לשלוט במצב אם רק ננקוט בכמה צעדים, לא רק שהנוסעים יירגעו, הם עוד יבואו לעזרתו. 
יהודי מאמין יודע, שהקב"ה נותן לכל אחד את הכוחות להתמודד עם מה שמגיע לפתחו. על לשונו של הרבי מליובאוויטש היו שגורים דברי הקב"ה (מהמדרש) שנאמרו למשה ביחס לבנית המשכן "איני מבקש לפי כחי, אלא לפי כחן". צריך להאמין בעצמנו, כי יש בנו את הכוחות, הקב"ה נטע אותם בנו.
 
עזבו רגע את העולם כולו, עזבו גם את העיר כולה, הביטו רגע רק על המשפחה שלכם. יש סערה, כלום לא ברור, היו רגע ראש הממשלה ושר הבריאות של המשפחה שלכם. למדו מה עליכם לעשות, הנחו באופן ברור ושקט את בני הבית וזהו.
 
 
רגע, שכחתי לחבר את זה לפרשת השבוע, אז הנה: 'כי תשא את ראש בני ישראל' נאמר בפרשה. לשאת ראש, יכול להיות מובן גם במשמעות של 'הרם את ראש'. ובכן, הבה נשא את ראשנו, נביט קדימה כי בידנו הדבר.
תרגעו!
 
שבת שלום,
הרב זלמן וישצקי
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.