מערכת COL | יום י"ב אדר ה׳תש״פ 08.03.2020

ב'רשת' נערכים ל'קורונה': איך יתקיימו לימודים במקרה בידוד?

במסגרת ההערכות הכללית במוסדות החינוך ברחבי הארץ לאפשרות של התפשטות נגיף ה'קורנה' ר"ל ולמצב שאלפי תלמידים ומורים יצטרכו להכנס לבידוד, נשלחה היום אל מנהלי המוסדות ברחבי הארץ הנחיות מיוחדות מהנהלת רשת אהלי יוסף יצחק • כך יפעלו כיתות הלימוד
ב'רשת' נערכים ל'קורונה': איך יתקיימו לימודים במקרה בידוד?
כנס מנהלי מוסדות 'רשת אהלי יוסף יצחק' שנערכה לאחרונה

במסגרת ההערכות הכללית במוסדות החינוך ברחבי הארץ לאפשרות של התשפטות נגיף ה'קורנה' ולמצב שאלפי תלמידים ומורים יצטרכו להכנס לבידוד - נשלחה היום אל מנהלי המוסדות ברחבי הארץ הנחיות מיוחדות מהנהלת 'רשת אהלי יוסף יצחק'.

לצד ההנחיות של משרד החינוך וההתנהלות הטכנית, הוצגה בפני המנהלים פלטפורמה לניצול הזמן וקיום הלימודים במתכונת מקוונת.

על פי ההנחיות: במקרה שתלמידים יצטרכו להשאר בבית הם יוכלו להאזין לשיעורים דרך הטלפון במוקד טלפוני מיועד, או לצפות בשיעור מהמורה כמו בכיתת הלימוד הרגילה, אך בשידור חי. בנוסף יוכלו התלמידים לקבל את חומרי הלמידה ואת דפי העבודה ולקיים מבחנים דרך כיתה וירוטאלית.

במשרדי 'הרשת' בכפר חב"ד מרכזים בימים אלה את הצד הטכני של הפרוויקט וזאת כדי להיות מוכנים ולדאוג לניצול זמן מירבי של שעות הלימוד בכל סיטואציה ע"י המערכת, בתקווה שלא נצטרך לה.

בנוסף להערכות הגשמית והטכנית, נודע ל-COL כי כבר לפני מספר שבועות החלה הערכות רוחנית לעצירת המגיפה, בהתאם להוראות המפורסמות של הרבי, לכנס התלמידים לתורה, תפילה וצדקה. וזאת מכיון שלכל עניין בגשמיות יש לו מקור ברוחניות, לכן מתאים לעסוק בטהרת האוויר במגיפה כזו שעוברת באוויר ר"ל.

כזכור, בשבועות האחרונים בהנהלת רשת אהלי יוסף יצחק ליובאוויטש הוחלט לערוך מבצע מיוחד 'מפי עוללים – מטהרים את האוויר' בקרב עשרות אלפי תלמידי הרשת, במסגרתו מטהרים התלמידים והתלמידות את האוויר בכל המרחבים הציבוריים בהם הם נמצאים, על ידי תורה ותפילה - אמירת תהילים, 12 הפסוקים, משניות ותניא, בעל פה או מתוך הכתב.

בקריאה מיוחדת לכנס את התלמידים למאבק לטיהור אוויר ארץ הקודש נשלחה תקיה מיוחדת אל מנהלי ומנהלות המוסדות ברחבי הארץ ובה קטעי לימוד מיוחדים לשינון בע"פ, סרטי וידאו של הרבי על חשיבות וכוח הילדים בשמירה ובהגנה על ארץ הקודש, ועוד.

על כל אלה יצטרכו לדווח בצורה רציפה למוקד המבצע הארצי וכך יכנסו להגרלות על פרסים יקרי ערך. ההגרלה תערך במועד קרוב בע"ה.

הצלחת המיזם המיוחד עלתה על הציפיות, גם של יוזמי המבצע עצמם, בשעה שבתי ספר ותלמודי תורה אשר לא שייכים לרשת מוסדות חב"ד ושמעו על המיזם ביקשו להצטרף ולהיות חלק ממנו.

"מוטלת עליכם זכות מיוחדת לסייע להם, על ידי זה שתלמדו פסוק אחד נוסף בתורה, ועל ידי זה שתקיימו עוד מצוה ועוד מצוה מבלי להחמיץ שום הזדמנות לכך, וכן תעזרו בקיום "ואהבת לרעך כמוך".

 (הרבי בשיחה מיוחדת לילדים בל"ג בעומר ה'תשכ"ז)

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.