הרב מנדי גערליצקי | יום י"ב אדר ה׳תש״פ 08.03.2020

אז מה, בידוד זה טוב או רע? בואו נלמד מטעויות של אחרים

האמת היא שטוב או רע, כרגע - אין לנו כל ברירה. במצבנו הנוכחי הבדידות היא סוד ההישרדות, וההקפדה על כללי הבידוד המחמירים היא הסיכוי היחיד שלנו למנוע הדבקות ההמונית בנגיף המאיים • הבודד הוא השורד. קחו למשל את שכנינו האיראנים החמודים | שליח הרבי בשכונת סי אנד סאן בצפון תל אביב, ר' מנחם מענדל גערליצקי, בטור מיוחד לפורים, בצל בהלת הקורונה העולמית
אז מה, בידוד זה טוב או רע? בואו נלמד מטעויות של אחרים
סינים עטויי מסיכות בשדה תעופה. באדיבות המצלם

אז מה - בידוד זה טוב או רע?

אתם בטח אומרים לעצמכם - מה פה בכלל השאלה, בטח שזה נורא. רק הצליל של המילה הזו - "בידוד", כבר מעלה אסוציאציות קשות, ומעביר צמרמורת מפחידה.

אבל... איך נאמר... כשאני ככה חושב על זה, ביני לבין עצמי - 14 יום בבידוד, בלי עבודה, בלי מחויבויות, בלי לראות אף אחד, לא יודע... איכשהו זה נשמע לי רעיון לא כל כך רע...

כך או כך, טוב או רע, כרגע, אין לנו כל ברירה. במצבנו הנוכחי הבדידות היא סוד ההישרדות, וההקפדה על כללי הבידוד המחמירים היא הסיכוי היחיד שלנו למנוע הדבקות ההמונית בנגיף המאיים. הבודד הוא השורד.

קחו למשל את שכנינו האיראנים החמודים. הם כנראה לא הבינו את חשיבותו של הבידוד וההקפדה עליו, והנה, תראו מה הולך שם.  מה שמעניין הוא, ו'תראו מופתעים', שהטעות הזו היא סיפור ישן מאוד, מאז ומתמיד הפרסיים זלזלו בבידוד וראו בו תופעה שלילית.

הנה, כבר בימי מגילת אסתר אנו מוצאים את המן, טוען באזני מלך פרס נגד עם ישראל, ומאשים אותם בכך ש"ישנו עם אחד מפוזר ומפורד", כביכול מתערה "בין העמים", אבל באמת "דתיהם שונות מכל עם", בעצם הם שומרים על בידוד מוחלט מכל העמים. לא חוגגים את חגיהם, לא מתחתנים עם בנותיהם, עד כדי כך ש"אם אדוני המלך נוגע בכוסו של אחד מהם חובטו בקרקע", ממש תנאי בידוד מחמירים.

אחשוורוש "שמלך טיפש היה" השתכנע בקלות שבידוד זה רע, ואישר להשמיד להרוג ולאבד את כל המתבודדים. אלא שאסתר המלכה, בחכמתה, הצליחה להפוך את הגזירה.

הרבי, בביאורו הנפלא למגילה מבאר, שאסתר המלכה כלל לא ניסתה להכחיש את טענתו העובדתית של המן ולהוציא את עמה מן הבידוד. אבל בזעקתה "נמכרנו אני ועמי" היא הצליחה להעביר למלך מסר פשוט: דע לך אדוני המלך ש"אני", אסתר המלכה, זו שמצאה חן וחסד לפניך מכל הבתולות, כל אותם המעלות האיכותיות שיש בי, שגרמו לך בעצם לבחור בי ולהעדיף אותי על פני נציגות כל שאר העמים, הם תוצאה ישירה של אותו בידוד ש"עמי" גזר על עצמו. כי בידוד זה טוב.

הביטוי שטבעו אויבינו "עם לבדד ישכון ובגוים לא יתחשב" איננו קללה, כי אם ברכה, הבידוד הזה הוא סוד הישרדותו של עם ישראל. הוא שומר עלינו מנגיפים ערכים שליליים, ווירוסים רוחניים הרסניים, המופצים ויראלית ומדביקים במהירות את כל תושבי הכפר הגלובלי.

"היש צוהלת ושמחה כמוני" שואלת המסכה בשיר המפורסם, ובצדק. מסכת הפורים, היא התזכורת הנצחית למסכת הבידוד הרוחנית ששמרה והצילה את עם ישראל מכל איום וגזירת השמדה, מכל מגפת התבוללות מדבקת, גשמית או רוחנית, מאז ועד היום. והיא זו המבטיחה ש"ליהודים הייתה אורה ושמחה, כן תהיה לנו" - אמן.

שיהיה לכולנו חג פורים שמח!

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.