כתב COL בשושן | יום י"ג אדר ה׳תש״פ 09.03.2020

חשיפה: בחור חב"די הביא לגילוי 'קצה חוט' לחיסון קורונה

בחור ישיבה חב"די הביא 'קצה חוט' חדש למציאת חיסון לנגיף ה'קורונה' - המאיים על העולם • פרסום ראשון ב-COL
חשיפה: בחור חב
צילום אילוסטרציה, COL. למצולם אין קשר לנאמר בכתבה

בחור ישיבה חב"די מאחת הישיבות הידועות בארץ, חזר משמחה משפחתית באיטליה לפני כשבוע. הוא שהה בבידוד על פי הוראות משרד הבריאות.

לאחר שהתלונן על תסמינים הדומים לנשאי הנגיף, נלקח בחור הישיבה (ששמו המלא ופרטיו המלאים נמצאים במערכת) למתקן המיוחד ב"שיבא" שם הוקם לאחרונה מתקן בידוד מיוחד לקליטת נדבקים בנגיף הקורונה.


חזר משמחה משפחתית באיטליה, והושם בבידוד (אילוסטרציה, ישראל ברדוגו)

 

ואיך כל זה קשור לחיפוש החיסון נגד נגיף קורונה?

ובכן: כפי שפורסם לאחרונה ב-ynet ובאתרים נוספים, נודע כי כדי ללמוד על ההתנהגות של נגיף הקורונה הובאו לארץ בשבועיים האחרונים חמישה משלוחים של נגיף הקורונה מיפן, איטליה וממדינות נוספות - והועברו בבלדרות מאובטחת של משרד הבטחון למכון הביולוגי בנס ציונה. המטרה - לנסות ולמצוא חיסון לנגיף, ולעצור את התפשטותו ההרסנית.

 נגיפי הקורונה הוכנסו לארץ בצידניות כשהם מוקפאים בטמפרטורה של מינוס 80 מעלות. המשלוח האחרון הגיע השבוע לארץ דרך שווייץ וכלל נגיפי קורונה מוקפאים ממספר מדינות ובהן איטליה.

המשלוח התאפשר לאחר שמשרד הביטחון אישר באופן חריג את הכנסתם של נגיפי הקורונה בבלדרות מאובטחת זו. זאת בשל העובדה, שבמדינת ישראל, הבאה של חומרים רגישים כמו כסף, נשק, חומרים ביולוגיים (כמו וירוסים) נמצאים באחריותו של משרד הביטחון לצורך אבטחה והובלה.

במשרד הביטחון אישרו את דבר משלוח הנגיפים לישראל: "המכון הביולוגי הוא גוף מחקר ופיתוח בעל שם עולמי, הנישען על חוקרים ומדענים בעלי ניסיון, ידע רב ותשתיות אכותיות. בימים אלו עומלים במכון למעלה מ-50 מדענים מנוסים, על מחקר ופיתוח המענה הרפואי לנגיף.

"מדובר בקבוצה מהמובילות בעולם בהיבטי ידע ומחקר ביולוגי. בכל הנוגע לייצור החיסון והנוגדנים כנגד נגיף הקורונה מסתמך המכון בעבודתו על מוקדי ידע יחודיים שפיתח, ולאור יכולותיו המקצועיות לאורך השנים.

"כחלק מהמאמצים, במסגרת שיתוף הפעולה של משרד הביטחון עם מערכת הביטחון ומערכת הבריאות בגרמניה, אכן הובא לארץ נגיף לצרכי מחקר".

כאמור, בחור הישיבה החב"די, נקרא להשתתף בשורת ניסויים, ופריצת דרך היסטורית הושגה בזכותו, בדרך למציאת התרכובת שתביא מזור ותעצור את 'אסון הקורונה' העולמי.

עקב שהותו בבידוד, ובשל הרגישות העליונה, נאסר עליו ליצור קשר עם אנשי תקשורת, אך לאחר מאמצים רבים הותר לו לפרסם פרטים בסיסיים בלבד, המובאים כאן בפרסום ראשון:
"נדרשתי למעקב רציף של כל המזון שאכלתי בשבוע האחרון מאז חזרתי ארצה מאיטליה. מסתבר כי דווקא ל'קאשע' של תומכי תמימים שאכלתי בישיבה, היה את ההשפעה החיובית ביותר לבלימת התאים החומציים של הנגיף והתפשטותו ההרסנית."

עוד מציין הבחור ומדגיש: "הבנתי שרק אם אוכלים את ה'קאשע' בטמפרטורה ש'היד סולדת בו' זה מועיל. נגיף הקורונה לא עומד בטמפרטורות גבוהות".

"האם יתכן שדווקא מרכיבי ה'קאשע' יכינו חיסון נגד קורונה?" שאלנו. הבחור מילא פיו מים ורק חזר על האמרה החסידית: "מי שאוכל קאשע בתומכי תמימים – לא ימות (בלי תשובה...)".

עוד נודע ל-COL כי הבחור חש בטוב ובקרוב יצטרף למשתה המלך אחשוורוש בשושן.
 

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
9 תגובות
1.
בדיחה?
י"ג אדר ה׳תש״פ
פתגם חסידי
י"ד אדר ה׳תש״פ
2.
"מי שאוכל קאשע בתומכי תמימים – לא ימות (...
י"ג אדר ה׳תש״פ
איזה "קאשע" זה? כוסמת או סולת?
פאריילכע
י"ד אדר ה׳תש״פ
3.
לא מצחיק
י"ד אדר ה׳תש״פ
4.
חיה
י"ד אדר ה׳תש״פ
בהחלט בדיחה,
שימו לב שנכתב הוא: "כתב COL בשושן"
חיה יש לך שכל מופתח
ט"ו אדר ה׳תש״פ
זה יכול ליהות אמיתי.....
5.
צחוק צחוק אבל נכון
ט"ו אדר ה׳תש״פ
רק חבדניק שאצלו השכל שליט על הלב יכול לצאת מהפניקה המטורפת ולמצוא פתרון ענייני בנתיים ההתנהלות המופרעת מול הקורנה יותר מזיקה ולאין ערוך מהנגיף עצמו אגב צריך להזכיר לעצמנו ולכולם את דברי המדרש בילקוט שמעוני בשעה שמלך המשיח נגלה בה וכו אומר להם הקדוש ברוך הוא בני אל תתייראו כל מה שעשיתי לא עשיתי אלא בשבילכם
6.
חלש
ט"ו אדר ה׳תש״פ
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.