משה כהנא | יום י"ב אדר ה׳תש״פ 08.03.2020

החב"דניק שמחסל את הקורונה עם כמה סודות מבית המזיגה

אימת הקורונה? את ר' אהרן תורג'מן בעל 'משקאות בעיר' זה לא מרתיע: הוא דווקא 'מחסל את הקורונה'. תשאלו איך? • מה 'להיט ההתוועדויות' בקרב חסידי חב"ד, וכעת סר חינו? • מה הקשר בין אלומיניום למשקאות חריפים? • וגם: סודות מבית המזיגה • ראיון עדלאידע
החב
ר' אהרן תורג'מן בחנותו (באדיבות המצלם)

הוא יודע לחזור היטב שיחה של הרבי בבית הכנסת, אבל בביתר הוא נחשב כמספר 1 בכל הקשור למשקאות חריפים. ומה שדחף אותו להקים את העסק, התחיל בהתוועדויות 'יומי דפגרא' בבית הכנסת. הכירו את ר' אהרן תורג'מן, בעל 'משקאות בעיר' שתמיד יקבל אתכם עם חיוך, וגם... טעימות 'לחיים'.

בראיון בניחוח פורימי, הוא משתף ב'סודות מחדר המזיגה': מה חסידי חב"ד הכי אוהבים לקנות לקידושים וההתוועדויות, מי היה פעם 'מלך המשקאות' וכעת סר חינו, והאם חסידי חב"ד קונים יותר משקה מאחרים? ובכלל: עם כל בהלת הקורונה, קונים יותר 'קורונה' או שקצת חוששים מהשם הזהה למגיפה?...

ר' אהרן תורג'מן, הנמנה על קהילת חסידי חב"ד בביתר, נולד בעיר הדרומית אילת. כששומעים אותו חוזר בשופי שיחה של הרבי בפתחה של התוועדות, קשה לדמיין שכנער הוא לא גדל בסביבה חב"דית, ויותר מכך.

מה הביא אותך לעיסוק במשקאות חריפים?

ר' אהרן תורג'מן: "נער הייתי... בצעירותי הייתי חובב אלכוהול, אהבתי ונמשכתי לתחום, לדברים יוקרתיים, יש בזה הרבה עניין למבינים בתחום. לאחר מכן התנזרתי מזה, הבנתי שזה דבר מאוס. כשהתבגרתי וכשהפכתי לחסיד חב"ד, למדתי להפוך את התשוקה שבי לעניינים חיוביים...

למחייתו, התפרנס ר' אהרן מהתקנת אלומניום. עד שהגיעה הצעה שלא יכל לסרב לה: חבר ילדות בעל עסק משקאות חריפים באילת, הציע לו לפתוח חנות בעיר הביתרית. "זה 'נפל' עלי טוב, הרגשתי שאני סוגר מעגל. הרבי תמיד לימד אותנו שצריך לקחת את המאוויים שלנו ולהשקיע אותם בעניינים טובים."

מכוונה למעשה: הוא החל את העסק מתוך מחסן ביתי, ועד מהרה הפך לכתובת לכל התוועדות או שמחה בעיר ביתר. כיום, חנותו המפוארת והיוקרתית (יש להדגיש כי המחירים אצלו נחשבים לעממיים...) נמצאת בליבת העסקים הביתרית, ב'כיכר העיר'.

איך אתה מוצא קשר בין עיסוק באלומיניום, למשקאות חריפים? לכאורה – תחומים שונים לחלוטין, הקשינו.

תורג'מן, לא מהסס, ולאחר כוסית 'לחיים' הוא דווקא מוצא מכנה משותף: "הצד השווה ביניהם: "בשניהם אני מביט מעבר לזכוכית...", הוא מסביר בנימה למדנית. "בתחום האלומיניום לעומת זאת, אני חייב לדאוג שהשפעות הרחוב לא ייכנסו הביתה, ואילו במשקאות, נכנס יין – יצא סוד", ההשפעה צריכה לצאת דווקא החוצה ולהשפיע על הסביבה..."

יש לך יתרון בתחום, שאתה חסיד חב"ד? במה זה בא לידי ביטוי?

"תמיד אצלי יש בחנות 'דבר מלכות' ותפילין. מדברים איתי על יהדות, ויש ספקים שגם מניחים תפילין. הרבה אנשים 'צבעוניים' מגיעים אלי לחנות. למרבה הפלא, גם בזה יש שליחות".


"יש בזה שליחות": תורג'מן על משמרתו. ה'דבר מלכות' לא מש מסביבתו


סודות מבית המזיגה: איזה 'משקה' חסידי חב"ד אוהבים במיוחד? חב"דניקים שותים יותר? שאלנו את תורג'מן. הנה התשובות, ל'מבינים':

תורג'מן: "המשקאות הנבחרים הם 'בנדיקטין דום'  שהראשי תיבות D.O.M בלטינית הוא אלוקים הטוב והגדול, ונחשב ל'קיסר' הליקרים. מיוצר מ27 סוגי צמחים הפזורים  בארבע קצוות תבל. וויסקי 'גלנליווט פאונדרס רזרב' - מהדורה שנוצרה כמחווה למייסד המזקקה ונועדה להחליף את מהדורת ה-12 שנים. הוא מתייחד בטעמו הפרותי והחלקלק ומחירו העממי. וודקה בלוגה ופינלנדיה הם ה'להיטים' בציבור החב"די, שאני קורא להם בחיבה "מהדורת בתי הכנסת"...
"חסידי חב"ד שותים יותר? זה רק מיתוס. בואו אלי לחנות ותראו לבד..."

מי היה פעם 'מלך המשקאות' וכעת סר חינו?

ר' אהרן עונה בנימה פורימית משהו: "מלך ההתוועדויות" היה פעם ה'וודקא אבסולוט'. אין לי הסבר למה ומדוע, אבל ככה זה, לצד 'מהדורות בתי הכנסת' הבלוגה והפינלנדיה, הוא הפך ל'בל ייראה ובל ימצא' בבתי הכנסת. קח בחשבון שאם ימזגו את תוכנו של ה'אבסולוט' לבקבוק של 'בלוגה', חלק מהמתוועדים - לפחות המבושמים שבהם - כלל לא ישימו לב..."

שמענו שמכרת הרבה 'בירה קורונה' בשל התפרצות הנגיף הקטלני. זה הרתיע לקוחות? ספר לנו על זה.

תורג'מן מחייך: "היתה אצלי דווקא עלייה מטורפת במכירת 'בירה קורונה' לאחרונה. עשיתי מבצע 'חסל את הקורונה' וזה הפך ללהיט... שאלתי אנשים 'מה קרה?' והסבירו לי שהם רוצים להפתיע במשלוחי המנות"...


"עלייה מטורפת במכירות של ה'קורונה'." זה רק בירה


אין לך לפעמים נקיפות מצפון שאתה מוכר משקאות חריפים? אולי בגלל זה אנשים מתמכרים ל'טיפה המרה'?...

"בכל דבר יש את שביל האמצע. הרבי שאל פעם ילד "האם סכין היא דבר טוב או דבר רע?" תלוי איך משתמשים בה..."

לסיכום: הצהרת בעל בית המזיגה החסידי ללקוחות, לקראת פורים הממשמש ובא:

תורג'מן: "הכל במידה ובמשורה. פורים בא, והשמחה רבה. אפשר לקיים את ה'עדלאידע' כמו חסיד, ולמלאות את המצברים בשמחה לכל השנה. שמחה – ולא הוללות."

 רוצים גם 'בירה קורונה'? (אם עדיין נשאר משהו...)  צלצלו לתורג'מן - 'משקאות בעיר': 050-251-7770

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.