מנדי ברגר | יום י"ב אדר ה׳תש״פ 08.03.2020

הונגריה: המשטרה סגרה את רחובות בודפשט לכבוד ס"ת

ביום הולדתו והסתלקותו של משה רבינו, לבשו רחובות בודפשט אווירה חגיגית, לכבוד הכנסת ספר תורה חדש לבית הכנסת "חברה ש"ס – ליובאוויטש" ברובע השישי של בירת הונגריה • אחד המשתתפים תיאר את המעמד: "פעם, הלכו לגטו ולקרמיטריום בשורות. היום, שורות שורות של יהודים, עם מוזיקה כמו בארץ"
הונגריה: המשטרה סגרה את רחובות בודפשט לכבוד ס

ביום ג' בערב, לכבוד ז' אדר יום הולדתו והסתלקותו של משה רבינו, לבשו רחובות בודפשט אווירה חגיגית, לכבוד הכנסת ספר תורה חדש לבית הכנסת "חברה ש"ס – ליובאוויטש" ברובע השישי של בירת הונגריה.

ספר התורה נכתב בירושלים, וחגיגת סיום כתיבת האותיות האחרונות התקיימה במסעדת 'כרמל' המפורסמת. חברי הקהילה ניגשו ברוב התרגשות למלאות את האות שנבחר עבורו, כשעומד על גבם ועוזר להם סופר מומחה.

בכתיבת האותיות האחרונות נתכבדו רב הקהילה הרב ברוך אוברלנדר אב"ד בודפשט, התורם ר' רונן ביטון, וכן גם אביו מר אנדריי שהגיע במיוחד עם כל בני משפחתו מירושלים.

לאחרי זה ליוו את ספר התורה החדש מתחת לחופה לכיוון בית הנכסת, והקהל הגדול שנאסף שרו ורקדו לכבוד התורה לצלילי המוזיקה החסידית עם לפידי אש. בלטו בקהל הרבנים השלוחים להונגריה. כל זה קרה בליווי משטרתי שסגרה את הרחובות, והיה זה מעמד של קידוש השם גדול.

בבית הכנסת המשיכו לרקוד במשך כמה שעות, ואחרי זה התיישבו לסעודת מצוה והתוועדות.

הטיב להגדיר את האווירה המיוחדת תייר מארה"ק שכתב למארגנים: "אני פשוט לא מצליח להכיל: "פעם, הלכו לגטו ולקרמיטריום בשורות. היום, שורות שורות של יהודים, מוזיקה, כמו בארץ. התרגשות. תראי כמה המונים. מהיכן???? לא נתפס!!!! מלא צעירים שפתאום הנקודה היהודית צצה להם בזוית העין! לא מאמין!!".

קהל המשתתפים הודו לשלוחים לבודפשט הרב יוסף יצחק פלדמן והרב נחמן אוברלנדר, על הארגון למופת.

ספר התורה נתרם על ידי ר' רונן ביטון מעמודי התווך של הקהילה ומהמתפללים הקבועים של בית הכנסת, לזכותו ולזכות זוגתו מרת חנה ובנו הילד יהונתן. יתברכו מאת ה'.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.