מערכת COL | יום ט"ו סיון ה׳תשס״ה 22.06.2005

בחב''ד דרושה הפרדה

במדור 'עמדות' בעיתון 'הצופה' יוצא העיתונאי שאול שיף בהתקפה בעקבות התסריט של שלמה רז בערוץ 2: בידי צילום תשובה בכתב ידו של הרבי מלובביץ'  (אדר ראשון, תשנ"ב) לאחד החסידים שפנה אליו בכתב בעניין זהותו של המלך המשיח או משהו בדומה לזה. כותב הרבי: "אין כל חיוב כלל לחפש מיהו משיח וכו', אבל מ"ע (מצוות עשה) מה"ת (מהתורה): אהבת כאו"א (כל אחד ואחד) מישראל ושלילת המחלוקת בתכלית ופשיטא שלא לעשות במזיד הפכו וד"ל". הדברים ברורים ובהירים. הרבי אינו משאיר מקום לספק כי אין להתעסק עם זהותו של המלך המשיח, ומדבריו עולה חד-משמעית שוודאי וודאי אין לעסוק בכך כאשר זה עלול לעורר מחלוקת. מעבר לתשובה הזאת בכתב ידו של הרבי זי"ע, הבהיר הרבי עשרות פעמים כי נפשו נקעה מכל ההתייחסות אליו כאל משיח. שמעתי עדות יד ראשונה, או יותר נכון אוזן ראשונה, מאדם אמין ביותר, שהרבי אמר לו כאשר מישהו בקהל התייחס אליו כאל משיח: הם קורעים ממני חתיכת בשר (באידיש). ובכתובים עוד חומר רב על הסתייגותו המפורשת של הרבי מכל החגיגות והדיבורים סביבו כעל משיח. המשך ב'כתבה מלאה'
בחב''ד דרושה הפרדה
 המעניין הוא שהרוב המכריע של אלה הקרויים משחיסטים לא ראו את הרבי מעולם, לא היו אצלו ביחידות ולא עברו ב"טורי הדולרים". סתם הוזים שהקימו "חצר" חדשה הממיטה בושה על תנועת חב"ד האמיתית והשורשית.

לא ייאמנו הדברים שנאמרו בתוכנית הטלוויזיה מפי משיחיסטים, שחלקם מבזבזים זמן וכסף רב על דברים שהרבי אינו מעוניין בהם ואינו רוצה בהם. מנהיגיהם הרוחניים מפוצלים אידיאולוגית. חלקם עולים "לציון" של הרבי וחלקם רואים בזה, במעשה הזה, פגיעה קשה בו ואינם מציינים כלל את יום הסתלקותו, כפי שיש לנהוג על-פי ההלכה וכפי שנהג האדמו"ר מלובביץ' עצמו בימי ההילולא של חותנו, האדמו"ר הריי"ץ, שנחשב אף הוא משיח בחיי חיותו כמו אדמו"רי חב"ד שקדמו לו.

הרב יצחק ידגר מחבל תענך אמר בתוכנית ששודרה בטלוויזיה בליל-שבת (על המשיחיסטים ומעורבותם בפעולות ההפגנתיות נגד תוכנית ההינתקות), כי "הרבי לא סתם חי וקיים. הרבי התגלה לא מזמן לנערה בת 14 ונתן לה דולר". רב אחר, הרב גדליה אקסלרוד, אמר, כי "זה שראו שהכניסו אותו לקבר זה לא מונע ממנו לצאת מן הקבר ולהסתובב בכל מקום".

האמירות הללו, כמו התבטאויות אחרות באותה תוכנית, מבזות את תנועת חב"ד האותנטית ושמה אותה ללעג וקלס. עבודה ויגיעה של שנים עלולה לרדת לטמיון בגלל ההזויים הללו, וכנראה שאין מנוס מלמתוח קו ברור בין חב"ד של הרבי מלובביץ' לבין זו של כמה אדמו"רונים חדשים, שפתחו "בסטה" כדי להתקיים מפירותיה, גם אם הם באושים.

חבל שהכתב שלמה רז עשה מעשה שלא ייעשה, בכך שנמנע מלהביא תגובה של דובר חב"ד, הרב מנחם ברוד, או יו"ר אגודת חסידי חב"ד, או יו"ר צעירי חב"ד, שיבהירו לציבור מי זו הכת החדשה שקמה לה עם הסתלקותו של הרבי . למיטב הידיעה, הבטיח רז לפנות לתגובה ולא עשה כך, כי כנראה רצה להכפיש את תנועת חב"ד ולפגוע בדימויה. מדובר בכתבה מגמתית ביותר ואין לעבור עליה לסדר היום. גם כלפי המשיחיסטים וגם כלפי העבירה האתית של שלמה רז.
לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
10 תגובות
1.
truth
ט"ו סיון ה׳תשס״ה
FOR THE FIRST TIME IN SO LONG WE FINALLY ARE HEARING SOME TRUTH. YESHAR KOACH
2.
מה הרבי רוצה?
ט"ו סיון ה׳תשס״ה
זה מה שחשוב.

שיעשו סימפוזיון בין חב"דניקים שיודעים מהרבי ולא יכתבו את הפרשנות של עיתונאי זה או אחר או יכנו בשמות "הזויים" חלק מהמאמינים.
וכן, שלא לערב בזה תמימים/חוזרים בתשובה - רבנים בלבד.


סתם לצאת בכותרת הדורשת פילוג - הרי אתם שותפים לרעיון של הערוץ השני. יש לנהוג בחב"ד ולא לשמוח אם התוכנית בטלויזיה מעבירה מסר באוש ועיתונאי מכריז על 'ניתוק'. תחשבו כמה שימחה אתם מביאים לרבי...

אסף
3.
המשיחיסטים מסלפים כרגיל
ט"ו סיון ה׳תשס״ה
המשיחיסטים המציאו המצאה שהפתק נכתב אחרי שהיו שעשו בעיות לדוד נחשון, ואז הרבי הוציא את הפתק הזה. כלומר: נכון שאין מצווה לפרסם זהות המשיח, אבל לריב???

סלפנים ידועים... הרב בנימין קליין שהפתק עבר דרכו אומר שזה שקר וכזב וממש הופכים את דברי הרבי.

ישר כח לשאול שיף.
4.
כרגיל שתגובות כאלו מגיעים מבחוץ
ט"ו סיון ה׳תשס״ה
אם אין כאלו אנשים מ"בפנים" שידברו דברים כהוויתם, אז מראים לנו מלמעלה שיש כאלו אנשים "מבחוץ" שמבהירים את הדברים.
"יתיר מבחיוהי"!!!!!!
אגו"ח, צא"ח, שלוחים וכו' הגיע הזמן להתעורר, ויפה שעה אחת קודם!
5.
אהבת ישראל!!!!!
ט"ו סיון ה׳תשס״ה

אם הרבי אומר שאין לעורר מחלוקת,אז למה כל מילה של האתר חב"ד און ליין ביא נגד המשיחים-נגדם(לcol:אתם לפעמים סותרים את עצמכם!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)
6.
חיזקו ואימצו
ט"ו סיון ה׳תשס״ה

7.
כל הכבוד
ט"ו סיון ה׳תשס״ה
ישר כוח על כך שאתם נגד חסידי הרבי הגדולים והמקושרים ביותר שיש כיום אינכם מגיעים לציפורני רגליהם איזו עזות מצח????? אתם אלו שמביאים את הלעג והכלס האם כך הרבי היה רוצה?
10.
יללה
ט"ו סיון ה׳תשס״ה
חלס די
12.
שאול שיף
ט"ז סיון ה׳תשס״ה
צודק לצערי בכל מילה. מי ששומע את שיח "נוער הגבעות המשחיסטי" יודע היטב, כי מדובר בחברה שאין דרך ליובאוויטש - דרכם. וההיפך הוא הנכון.
המעציב שבכל הסיפור הוא, שלא ראינו את הנולד כבר בעבר.
13.
זה לא חדש
י"ח סיון ה׳תשס״ה
כבר מזמן ידוע שכל חסיד מאמין ברבי שלו שהוא משיח, ולמה אתם חייבים לעורר מחלוקת בדבר...... האם שכחתם מה היה בי' שבט ה'תשנ"ג?
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.