צביקה קעניג | יום ח' אדר ה׳תש״פ 04.03.2020

לבקשת רבים: נפתח קורס שני של סמיכה 'איסור והיתר'

לאור ההצלחה הגדולה בקורס הראשון ללימוד סמיכה 'איסור והיתר' בו הוסמכו עשרות שלוחים ואברכים ע"י בי"ד רבני חב"ד ייפתח קורס סמיכה 'איסור והיתר' נוסף
לבקשת רבים: נפתח קורס שני של סמיכה 'איסור והיתר'

לאור ההצלחה הגדולה בקורס הראשון ללימוד סמיכה 'איסור והיתר' בו הוסמכו עשרות שלוחים ואברכים ע"י בי"ד רבני חב"ד ייפתח קורס סמיכה 'איסור והיתר' נוסף.

בקורס ילמדו סמיכה לרבנות באמצעות קורס אינטרנטי בהשתתפות התלמידים, תוך מתן דגש על רכישת ידע רחב בגמרא, פוסקים ראשונים ואחרונים, ועד להלכה למעשה בחיי היום-יום. הגה"ח הרב מנחם מענדל גלוכובסקי סגן מזכיר בי"ד רבני חב"ד מסביר את החשיבות והיתרונות בלימוד בקורס המודרך: "בין הצורך והרצון בידיעת ההלכה ללימודה בפועל, ישנם קשיים רבים העומדים בדרכינו. לימוד ההלכה הינו לימוד מאתגר ומורכב המצריך פיענוח סוגיות הלכתיות, הבנת הדינים במקורם, ובעיקר תרגום לחיי היום יום בשנת תשע"ט. לכן יש חשיבות גדולה למקום מסודר שמנגיש את יסודות ההלכה, ואת הצד הפרקטי בפסיקת ההלכה".

השיעורים יהיו במתכונת שבועית, וכדי לצלול לעומק הסוגיות, כל שיעור יארך כשעתיים וחצי, בו יובהרו וילובנו ההלכות הנלמדות כשהמטרה היא להעמיד רבנים מורי הוראה, היודעים היטב את ההלכות הנצרכות, ולהקנות להם מיומנות בפסיקת ההלכה בפועל.

במכון 'הבינני' השקיעו עמל רב בעיבוד הסוגיות ובהנגשת ההלכה בצורה קלה, פשוטה ותמציתית, מלווה במצגות ויזואליות מרהיבות להמחשת החומר. דגש רב ניתן בסיכום ושיכתוב הדיעות השונות בשיטה חדשנית המועילה לזכור את החומר הנלמד, כך שגם אנשים שאין להם פנאי רב ללימוד ההלכה, תהיה להם את היכולת לרכוש בקיאות רחבה בהלכה בזמן קצר.

תכנית לימודית זו נכתבה ונבנתה בלווי והכוונת רבנים מובהקים בעלי נסיון רב בפסיקת הלכה למעשה ובמסירת שיעורי הלכה לציבור הרחב.

 כמו –כן הושקע רבות בהקמת פלטפורמה אינטרנטית לשיעורי הלכה און-ליין, השיעורים נמסרים בכיתה ווירטואלית עם יכולת נגישות אישית ופרטנית. כל לומד מתחבר ומשתתף נוכח במהלך השיעור מהבית, המשרד או מכל מקום אחר. בנוסף אם הפסדת שיעור, השיעור המוקלט מחכה לך לצפיה בזמנך הפנוי!

מוסר הקורס הוא הגה"ח הרב מנחם הבלין, ראש כולל הוראה בחולון הידוע ומפורסם כתלמיד חכם עצום, אשר ידיו רב לו בכל מכמני התורה. בקורס, הרב הבלין משלב בין הידע העצום, ליכולת להוריד כל דבר בצורה פרקטית ביותר, וביחד עם הסיכומים והמצגות המקצועיות, זהו שילוב מנצח.

"אחד האתגרים הגדולים של השלוחים הוא שלמרות המסירות המוחלטת לעבודת השליחות הדבר לא ימעיט בשיגשוג המתמיד בלימוד התורה האישי של השליח שבמהותו נשאר תלמיד תומכי תמימים לכל משך ימי חייו. המסגרת הלימודית שמציעה 'הבינני' במסלולים השונים היא בעצם מתנת יקרת ערך שהרבי מעניק לשלוחים להקל עליהם לעמוד במשימה זו, היות שהיא מותאמת לאורח חייהם היחודי והמגוון של השלוחים תוך כדי ניצול מקסימלי של הכלים הטכנולוגים למטרה לשמם הם נבראו".

בואו להגשים את רצון הרבי

ידוע ומפורסם רצונו ובקשתו של כ"ק אדמו"ר שכל אחד ואחד ילמד את ההלכות הנצרכות בחיי היום-יום, עד לקבלת 'סמיכה' להוראה כדי שיוכל להיות 'רב בביתו', שיוכל להתמודד עם שאלות הלכתיות הצצות הבית, שאלות שלעיתים אין זמן ויכולת לקבל מענה מהרב.  אחד הטעמים שהרבי נתן לכך הוא, שכדי להצליח במשימה האלוקית של עשיית הבית הפרטי שיהיה דירה ומשכן לו ית' צריכים לכך את כח התורה. וכשיש 'רב' בבית אזי יש את כח התורה בבית כשהדבר אמור לגבי השלוחים שהם אלו העומדים בחזית הפיכת העולם הזה לדירה לו ית', הצורך הנ"ל מודגש שבעתיים.

עדות נפלאה יש בדברי כ"ק אדמו"ר שכל אחד ואחד יכול ללמוד ולהצליח בלימוד ההלכה עד לקבלת סמיכה, ואשר זהו הכלי שבעזרת השם יהיה הבית 'בנין עדי עד'.

ובלשונו הקד' של כ"ק אדמו"ר "שכדאי ונכון ביותר שכאו"א הרוצה לבנות "בנין עדי עד" (ועד"ז אברכים ובעה"ב שלאחרי החתונה) - יוציא תחילה סמיכה להוראה. ובודאי יש ביכלתו של כל אחד ואחד לקבל סמיכה" (תורת מנחם תשי"ב כ"ד טבת יום ג' פרשת וארא).

בסיום הקורס, יקבלו התלמידים תעודת סמיכה מבית דין רבני חב"ד, וזאת לאחר שיעמדו במבחנים, וישתתפו גם בימי עיון מיוחדים ללומדי הקורס, שיתקיימו על ידי בית דין רבני חב"ד.

לפרטים והרשמה

לחץ כאן

1-700-55-770-1

צפו:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.