שלמה מן | יום ז' אדר ה׳תש״פ 03.03.2020

"השר דרעי התקשר אלי וביקש שאוריד קצת הווליום בחב"ד"

על התוצאות: "סיפור הצלחה מבחינת תנועת ש”ס, חושב שהתקבלנו באהבה מצד חסידי חב”ד ברחבי הארץ" • על יעדי הקמפיין: "לא באנו לכבוש את הכפר" • על עוצמה יהודית: "הצלחנו להסביר שחבל על כל קול שהלך אליהם" • וגם: על שיחת הטלפון שקיבל מהיו"ר דרעי על הקמפיין החב"די, על הקמפיין של 'יהדות התורה' בחב"ד • ח"כ הרב יעקב מרגי בראיון נטול כפפות לאתר COL, יממה אחרי הבחירות
ח"כ יעקב מרגי (ארכיון COL)

במערכת הבחירות שננעלה אמש, נשברה המשוואה: לראשונה בש"ס הקימו 'מטה חב"ד', בראשות הח"כ וסיו"ר הכנסת יעקב מרגי. השר דרעי הגדיל לעשות ואף חתם על נוסח זהה עליו חתמו ב'יהדות התורה' והכל כדי לנסות ולרצות את המצביע החב"די הפוטנציאלי. 

התוצאות נספרו אמש בקלפיות בריכוזי אנ"ש ובפרט בכפר חב"ד: ג' מובילה בפער גדול על פני כולם, אך ש"ס חיזקה את כוחה באופן משמעותי לעומת הבחירות הקודמות

 ח”כ יעקב מרגי. לאחר סיורים בריכוזי חב”ד ברחבי הארץ. איך אתם מסכמים את התוצאות?

תוצאות הבחירות בכפר חב”ד, שמבחינתי זו בבואה לכלל קהילות חב”ד בארץ - הן סיפור הצלחה מבחינת תנועת ש”ס. בבחירות מועד א’ ש”ס הייתה חלשה בכפר ואתמול בלי המעטפות הכפולות 617 קולות. אני חושב שהתקבלנו באהבה מצד חסידי חב”ד בכפר וברחבי הארץ.

אני שמח קודם כל על הלגיטימציה להיכנס לתוך הכפר ולתוך הקהילות, וגם הנכונות של הקהילות לקבל אותנו ואני יש לי רק תהילות ותשבחות.

• איך הצלחתם לפצח את הקוד החב”די? קצת סודות מן החדר.

ברוך השם לא היינו צריכים ‘לפצח’ את הקוד החב”די. אני מצוי בתוך הקהילות ואני מסייע ומשמש אוזן קשבת. לא הייתה לנו בעיה. אנחנו אהבנו תמיד את אנשי חב”ד על העשייה שלהם, את הרבי, את זיכוי הרבים ואהבת ישראל שלכם, וכל המעשים הטובים שאתם עושים.

דלתותנו היו פתוחות תמיד לאנשי חב”ד, לשלוחים, לנוער. כל פניה בכנסת אלי ואל משולם נהרי, ולפני זה במשרדי הממשלה, היינו קשובים. גם במקוואות, בתי כנסת ומינוי רבנים. אריה דרעי הגדיל לעשות בהרחבת התקציבים. חסידי חב”ד ידועים ב’הכרת הטוב’, ואנחנו ידענו גם לשדר אמינות בנושא של שלושת השלמויות שזה חשוב לחסידי חב”ד, לכן אני חושב זה סיפור ההצלחה.

• עמדתם ביעדים שהצבתם? האם יש סיפוק מהתוצאות?

הצבנו לעצמנו יעד לגדול, להמשיך ולגדול בהדרגתיות. לא באנו ‘לכבוש’ את הכפר או את קהילות חב”ד. ידענו את הדינמיקה שבין הקהילות. ידענו את הגישה, את הקרבה לג’ ולברוך מרזל, ואני שמח שברוך השם הצלחנו להסביר, שחבל על כל קול שהלך לעוצמה יהודית - שלא עוברת, ולקיים את הוראת הרבי שלא יילך אף קול לאיבוד’.

אני שמח שהצלחנו בזה ורק מעטים הצביעו להם. אני לעצמי, לא אמרתי לאף אחד, אם אביא 500 קול זה יהיה סיפור הצלחה. ברוך השם הגענו ל-617 בכפר.

• יש תחושה חמצמצה של כפיות טובה?

חס ושלום. יש לנו רק הכרת הטוב, שום תחושה החמצה. וגם אם ראינו ידידים טובים שלנו שתמכו בג’ הודנו להם ובירכנו אותם כי באמת לא רצינו להכניס לכפר מחלוקות או מתחים פוליטיים. באנו לעשות את העבודה באהבת ישראל ואהבת חינם - ואני שמח שכולם קיבלו, ושאף אחד לא התבזה וכנראה זו הזכות של חסידי חב”ד וכפר חב”ד וכל הקהילות בארץ, שאף אחד לא התבזה וכל אחד קיבל את שלו.

זכינו שהייתה ברכה במערכת הקשה הזו שכל מפלגות הגוש יגדלו, לא רצינו שאף מפלגה תקטן. ההיפף הוא הנכון וכנ”ל גם בחב”ד. ולכן איו לנו שום תחושה של כפיות טובה אלא רק הכרת הטוב. זה לא מובן מאליו.

• ספר על רגעים של קורת רוח, פידבקים שקיבלתם בשטח.

לפני הבחירות, בכל מקום  התקבלתי במאור פנים. למרות שבחלק מהמקומות רבני חב”ד הודיעו או לא הזדהו פומבית. ידוע שהם מחוייבים למפלגות כאלה ואחרות ובכל זאת התקבלנו בסבר פנים יפות והשמענו את משנתנו וסקרנו את כל העשייה, ואמרנו למה אנחנו מצפים – והבהרנו באופן חד משמעי את ההתחייבות שלנו על שלושת השלמויות.

אחרי הבחירות, אני מקבל מהבוקר טלפונים מאנשי חב”ד מכל הארץ שמודים על הגישה, גם החיובית של שס כלפי חב”ד.

• האם בכך שגם ג’ וגם ש”ס ‘משחקים על אותו מגרש’, זה לא כמו ירי בתוך הנגמ”ש? הרי ש”ס בעבר לא כיוונה קמפיין מיוחד לציבור החב”די?

ירי בתוך הנגמ”ש זה כאשר משמיצים או מתכבדים בקלון חברנו. אני שמח, פשוט שמח, שהמערכה הזו עברה עלינו ללא פשקווילים, לא ירדנו מתחת לחגורה, שמרנו על כבוד שמים, והורנו לכל הפעילים שלנו שלא להתעמת.

ועכשיו אגלה לך סוד: אפילו אריה דרעי התקשר וביקש שלא לעבוד בוויליום גבוה, כדי שלא לפגוע חס ושלום ברב מאיר פרוש. לא אמרתי את זה לפני כן, במהלך מערכת הבחירות, שלושה ארבעה ימים לפני התקשר אלי וביקש להוריד ווליום בשביל לא לפגוע ברב פורוש, ואני שמח שהוא יצא בכבוד.

• יום אחרי: מה המסר שלכם לחסידי חב”ד?

תמשיכו לעשות חיילים לתורה, תמשיכו להרבות כבוד שמים למען עם ישראל ותורת ישראל וארץ ישראל. והכל באהבה וביחד.

אומר לכם את האמת, יש לכם דלת פתוחה, לא דלת אחת אלא כל הסיעה שלנו, סיעת ש”ס, לא רק מרגי, בארצי ובמקומי, כל השליחים והנציגים הופכים להיות שלוחים ונציגים שלכם. תמיד תוכלו להרים טלפון ותתקבלו באהבה.

אבקש לאחל ברכות ותודות לראשי המטות בכפר חב”ד - הרב יצחק אמיתי, הרב שילה שאער (ממשרד הפרסום קריאייטיב מיזם), הרב יוסי ויצמן ועוד הרבה טובים שלא רוצים שאזכיר את שמם, שיהיה להם ברכה והצלחה בכל מעשה ידיהם.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.