שלמה מן | יום ו' אדר ה׳תש״פ 02.03.2020

המדגמים: לגוש הימין יש 59 מנדטים - הישג גדול לנתניהו

לפי מדגם חדשות 12: הליכוד - 37, כחול לבן - 32, הרשימה המשותפת - 15, 9 לש"ס, 7 ליהדות התורה, ימינה - 6, העבודה - 7, ישראל ביתנו - 6 • דרעי לנתניהו: מקווה שתוקם במהרה ממשלה ימנית וחזקה •​ ליצמן בחגיגת הניצחון: הוכח שמי שמרים יד נגד השבת ונגד התורה סופו להיכשל.   
המדגמים: לגוש הימין יש 59 מנדטים - הישג גדול לנתניהו

מדגם חדשות 12 שפורסם הערב (שני) מנבא הישג למחנה הלאומי: הליכוד היא המפלגה הגדולה בישראל עם 37 מנדטים, כחול לבן עם 32 מנדטים.

15 מנדטים לרשימה המשותפת, 9 לש"ס, 7 ליהדות התורה, ימינה עם 6, העבודה עם 7, ישראל ביתנו עם 7. עוצמה יהודית מחוץ לכנסת.

בחלקה לגושים: ימין - 59, שמאל - 54

 

 

על פי מדגם חדשות 13 והפרופסור קמיל פוקס, הליכוד - 37, כחול לבן - 34, הרשימה המשותפת - 14, ש"ס - 9, ישראל ביתנו - 6, יהדות התורה - 7, העבודה גשר מרצ - 7, ימינה - 6.

בחלוקה לגושים: ימין - 59, שמאל - 55.



מדגם כאן חדשות: 

הליכוד 36, כחול לבן 33, הרשימה המשותפת 15, שס 9, יהדות התורה 8, ישראל ביתנו 7, העבודה/גשר/מרצ 6, ימינה 6. 

בחלוקה לגושים:  ימין 59, שמאל 54, ליברמן 7.

יו״ר ימינה, שר הביטחון נפתלי בנט: ״הימין ניצח, אנחנו נדאג שגם דרך הימין תנצח. כפי שהבטחנו לפני הבחירות, נמליץ לנשיא המדינה על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לצורך הקמת ממשלת ימין לאומית. סיעת ימינה תישאר מאוחדת, וכבר מחר נקיים ישיבת סיעה ראשונה.

“אנו מחויבים לבלוק הימין בראשות נתניהו כדי להקים ממשלה בה נמשיך לשמור על ביטחון אזרחי ישראל, נמשיך להעניק גיבוי לחיילי צה״ל ונשמור על ארץ ישראל ועל ערכי הימין״.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, התקשר ליו״ר שס, השר אריה דרעי, בירך אותו על התוצאה והודה לו על התמיכה העקבית. השר דרעי בירך את רה״מ על התוצאה המצויינת ואמר כי הוא מקווה שתוקם במהרה ממשלה ימנית וחזקה שתפעל למען עם ישראל.

שר הבריאות יעקב ליצמן שוחח עם נתניהו ואיחל לו מזל טוב, ברוך השם ובשעה טובה. השר ליצמן הודיע לו על המשך שיתוף הפעולה בין גוש הימין. נקבעה פגישה למחר (ג) בבוקר. רה”מ בנימין נתניהו התקשר ליו”ר דגל התורה ח”כ משה גפני. ח”כ גפני בירך אותו על הניצחון הגדול, השניים קבעו להיפגש מחר בבוקר לישיבת בלוק הימין.

רה״מ נתניהו התקשר גם לשר הביטחון ויו״ר ימינה, נפתלי בנט. השניים בירכו זה את זה על ניצחון המחנה הלאומי על פי תוצאות המדגמים. כפי שהבטיח, בנט אמר לראש הממשלה כי ימינה תמליץ עליו להרכבת הממשלה.

"ליברמן נכשל הערב"

השר יעקב ליצמן אמר בנאום הניצחון: "הודו לה' כי טוב. גם זכינו להישג גדול וגם לסור מרע מאלה שחיפשו לפגוע בנו. בזכות גדולי ומאורי הדור שהטריחו עצמם ובאו לערי השדה לעודד ולחדד על הסכנה שהיתה".

הוא הדגיש: "ליברמן נכשל הערב. הוכח שמי שמרים יד נגד השבת ונגד התורה סופו להיכשל. ניפגש מחר עם ראש הממשלה ונדאג להקמת קואליציה טובה, בהכוונת מועצת גדולי התורה.

"הוכחנו בכל מערכת הבחירות אחדות השורות בתוכנו ובזכות כך הגענו לתוצאה מבורכת ברוך ה'".

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני אמר בחגיגות הניצחון של המפלגה בגבעת שמואל: "התורה הקדושה ניצחה! בזכות ברכתם והתמסרותם של גדולי ישראל שליט"א קרו הלילה שני דברים - האחד הגוש הימין ניצח, תוקם ממשלה, ולא הולכים לבחירות נוספות. השני זה שיהדות התורה תגיע ללא פחות משמונה מנדטים.

"אני וידידי השר ליצמן נבקש מחר מראש הממשלה  נתניהו - שבממשלה שתקום בעזרת ה', איווט ליברמן לא יצורף! אין בו צורך, נתניהו יסתדר בלעדיו, עם ישראל יסתדר בלעדיו. הוא כבר לא רלוונטי".

בכל פעם שליברמן מוזכר, קריאות 'בוז' בקהל.

גפני: "נמשיך לפעול באחדות מלאה בסיעה בין דגל התורה לאגודת ישראל. לא נתפשר על שום דבר שקדוש ויקר לציבור החרדי ולשומרי המסורת בישראל לטובת עם ישראל".

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
אנונימי
ז' אדר ה׳תש״פ
כמה צריך כדי להרכיב מנדט
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.