צבי סופר | יום ו' אדר ה׳תש״פ 02.03.2020

בשבת אחדות בעיירה רוסטוב: החלטה לחיזוק אחוות השלוחים

שלוחי הרבי מערי השדה ברוסיה התכנסו לשבת אחדות בעיר רוסטוב, אצל חבריהם השלוחים הרב חיים דנצינגר והרב שמואל סטולין • ומי יזכה לארח את 'שבת האחדות' בתשפ"א?
בשבת אחדות בעיירה רוסטוב: החלטה לחיזוק אחוות השלוחים
אחוות השלוחים. צולם בשישי ומוצאי השבת

שלוחי הרבי מערי השדה ברוסיה התכנסו לשבת אחדות בעיר רוסטוב, אצל חבריהם השלוחים הרב חיים דנצינגר והרב שמואל סטולין.

בערב שבת נכנסו השלוחים לאוהל של כ״ק אדמו״ר הרש״ב נ״ע, והתפללו על משפחות השלוחים שיזכו למלאות שליחותם מתוך הרחבה גשמית ורוחנית, ולהכין את כל בני העיר והמדינה לקבלת פני משיח צדקנו. 

תפילות השבת נערכו בהשתתפות קהל גדול מיהודי העיר, כשניכרת עליהם השמחה והגאוה מכך שהשלוחים הרבנים שהגיעו מכל רחבי המדינה, בחרו לשבות ברוסטוב.

במהלך ההתוועדויות בסעודות השבת בבית הכנסת חב"ד בעיר, במשך שעות רבות דיברו רבים מהשלוחים ועוררו את חבריהם, כשהמתוועד הראשי הי' השליח הראשי הרב בערל לאזאר שעורר ע"כ שצריך לשמוח בהצלחה של שליח אחר ולהשתדל לסייע אחד לשני.

השלוחים המארחים דיברו על חשיבות ב' ניסן תש"פ שזה 100 שנה מהסתלקותו של הרבי הרש"ב, ועל ההכנות הגדולות שקהילת רוסטוב עושה על מנת לציין זאת בשטורעם הכי גדול, ובוודאי שזהו רצונו של הרבי.

תפילת מנחה, סדר ניגונים וחזרת דא״ח בשעת רעווא דרעוין נערכה בבית הרבי הרש"ב.

בסיום השבת השלוחים קיבלו על עצמם החלטות טובות לחיזוק האחדות והאחווה בין השלוחים, ושכל שליח יקבע לימוד קבוע עם אחד השלוחים בלימוד שיחות של הרבי המשלח במסגרת המיזם החדש, וכן על ביקורים הדדיים אחד אצל השני.

במקביל, התמימים יוסל דייטש מסמרה ולוי קובטשעיק מסרטוב, ערכו תכנית מושקעת ומהנה לשלוחים הצעירים אשר שמחו לפגוש את חבריהם המוכרים להם מעבר למסך המחשב כאשר הם נפגשים ללימודים בחיידר המקוון ״אור מנחם״.

אורח הכבוד בשבת אחדות הי'ה הנגיד ר׳ דוד אמינוב ממוסקבה אשר בליל שבת התוועד במשך זמן רב עם עשרות מצעירי הקהילה, וביום שבת דיבר בפני השלוחים על התרשמותו הרבה מהילדים השלוחים, ושהיה נרגש לראות את מפגשם של הילדים אחד עם השני, וקיבל על עצמו לדאוג לכך שתהיה להם אפשרות שנתית נוספת להפגש, ע"י קיום קעמפ מיוחד עבור צעירי השלוחים מערי השדה, וזה בנוסף לקעמפ גן ישראל הנודע לתהילה ומתקיים במשך שנים רבות ע"י מוסדות החינוך במוסקבה בכל קיץ.

כל שליח קיבל מזכרת חוברת מיוחדת עם סקירה על תולדות הקהילה היהודית והחבדית בעיר רוסטוב, כהכנה ליום ההילולא ה100 של כק אדמו"ר  מוהרש"ב.

יש לציין שזו השנה השניה שהשלוחים ברוסיה מתאספים בכדי להתאחד, אחרי ששנה שעברה התאספו בעיר אופה אצל הרב דן קריצבסקי.

במהלך ההתכנסות התקיימה הגרלה על מיקום שבת האחדות תשפ"א, וזכתה נובסיבירסק אצל השליח הרב זלמן זקלס, בתקווה שבפעם הבאה השלוחים כבר יפגשו יחד עם משיח צדקנו.

קישור לאתר הרשמה לב׳ ניסן ברוסטוב.

www.beisnisan.com

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.