שלמה מן | יום ו' אדר ה׳תש״פ 02.03.2020

כשהשגריר שאל: מדוע שותים כל כך הרבה אלכוהול בפורים?

שגריר צ'ילה בישראל, רודריגו פרנארדרס, הביע את תמיהתו בפני שני תמימים מישיבת תומכי תמימים בכפר חב"ד - על חג הפורים • השניים השיבו שלא ניתן להסביר על רגל אחת - וקבעו שיעור עם צוות השגרירות  • מה הם השיבו לנוכחים ששאלו "איך אתם רואים אותנו, הלא יהודיים?", למה השגריר רכש בקבוק יין בתל אביב, ואיזו משאלה הציג בפני הבחורים?
כשהשגריר שאל: מדוע שותים כל כך הרבה אלכוהול בפורים?

הכל התחיל בשיחת טלפון, בה שגריר צ'ילה בישראל, רודריגו פרנארדרס Rodrigo fernarders, הביע את תמיהתו בפני תמימים מישיבת תומכי תמימים בכפר חב"ד -  יוסף יצחק עקשטיין ושניאור זלמן הלפרין: מדוע שותים כל כך הרבה אלכוהול בחג הפורים בישראל?

התמימים השיבו  לשגריר שלא ניתן להסביר על רגל אחת אלא צריך להיפגש עמו. השגריר אמר שזו שאלה של כמה וכמה מאנשי הצוות בשגרירות, ועל כן נעשה אסיפה עם חלק גדול מאנשי השגרירות והקונסוליה הצי'לנית. 

האסיפה נקבעה  ליום שישי, בשעה 12:00.

התמימים הגיעו לפגישה ודיברו על מהות החג,  שזו הפעם היחידה שמצווה לשתות ואין זו ח"ו שכרות גרידא, אלא על דרך מה שנאמר 'נכנס יין יצא סוד', לגלות את הכוחות הפנימיים של כל אחד,  לתרום לסביבה, לחברה , ולחיי האנושות.

התמים יוסף יצחק עקשטיין סיפר על 'רגע של שתיקה' הקיים בבתי הספר בארצות הברית. התמים שניאור זלמן הלפרין הוסיף שה'רגע של שתיקה'  בבתי הספר בארצות הברית, שכל ילד חושב על אלוקים, מוסיף הרבה בחינוך הילדים, כי ילד שיודע שיש אלוקים אינו עושה כל העולה על רוחו, היות והוא יודע שיש בורא עולם שמנהיג את העולם ואיכפת לו מכל יצור ומסתכל על התנהגותו של כל ילד וילדה.

המשתתפים באסיפה באו עם מחברות לכתוב את השיעור כולל השגריר. במהלך האסיפה העלו התמימים את נושא שבע מצות בני נח, והנוכחים שאלו: איך אתם רואים אותנו, הלא יהודיים? האם זה נכון שאתם רואים אותנו כחצי איש וחצי בהמה?

התמימים אמרו שח"ו לחשוב כך, אלא הפוך: ביהדות כל בן אנוש באשר הוא שם בצלם אלקים הוא, והאריכו התמימים במעלת אדם לא יהודי שמקבל על עצמו שבע מצוות  בני נח.

כן הוסיפו התמימים שחובה לקיים מצוות אלו לא רק מפני טעם שכל,י אלא מפני שכך ציווה הקדוש ברוך הוא.

השיעור ארך כשעה וחצי.

בין המשתתפים היה קצין בכיר בחיל הים הצי'לני, מנואל קונג'ה Manuel concha, וכן קצין בכיר בחיל האוויר הצ'ילני, חאביער גונסאלעס Javier Gonzalez. 

בתום האסיפה הוזמנו התמימים לפגישה עם השגריר, ובה תכננו יחד את כנס שגרירי אמריקה הלטינית, שיתקיים בעזרת ה' בל"ג  בעומר תש"פ, לכבודו של רבי שמעון בר יוחאי. 

התמימים אמרו שברצונם להזמין לכנס שניים משליחי חב"ד לדרום אמריקה.

בסוף האירוע העניק השגריר יין משובח לתמימים, ואמר שהוא רצה להביא להם את היין המשובח ביותר שקיים בצי'לה, אך הוא שמע שהם שותים רק כשר,  לכן הלך לאחת החנויות של יינות בתל אביב וביקש את הכשר ביותר.

 השגריר הוסיף:  זה כלום לעומת מה שאתם חב"ד עושים למען דוברי הספרדית בישראל, בראשות הרב יהודה כהן, שליח חב"ד לדוברי הספרדית בישראל.

התמימים הזמינו את השגריר לקבלת פנים  לשגריר ארגנטינה שמגיע ארצה בימים אלה. כן ביקש השגריר לבוא לבקר בישוב כפר חב"ד. התמימים אמרו שבעזרת ה' הוא יוזמן לכפר חב"ד בימים הקרובים.

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
מרגש ביותר!!!
ו' אדר ה׳תש״פ
ככה זה כשפועלים מתוך "לכתחילה אריבער" אמיתי!
שניאור ויוסי הצלחה רבה1
2.
אשריכם
ו' אדר ה׳תש״פ
שהשם ישמור וינצור אתכם צדיקים
3.
התמימים
ו' אדר ה׳תש״פ
התמימים פך השמן הטהור!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.