מנחם ברוד | יום ה' אדר ה׳תש״פ 01.03.2020

קריאה ברורה: אנשי 'עוצמה יהודית' – עזבו את חב"ד!

ההתנהלות של הרשימה משקפת זחיחות דעת וגישה ילדותית של "אם אני לא טס – אף אחד לא יטוס" • מנין החוצפה לבוא ולבלבל את מוחם של חסידי חב"ד בתעמולה נגד ההוראה הברורה של כלל רבני ומשפיעי חב"ד?! • הסיפור השקרי וההזוי שפורסם ב'ידיעות אחרונות' ביום שישי נועד להציג מצג שווא שכאילו חב"ד מתייצבת מאחורי המפלגה, תוך פגיעה בשמה של חב"ד ובתדמיתה
קריאה ברורה: אנשי 'עוצמה יהודית' – עזבו את חב
בן גביר. מתוך סרטון קמפיין

אולי אני נאיבי, אבל כמו רבים אחרים האמנתי כי 'עוצמה יהודית' משחקת את המשחק עד הרגע האחרון, כדי לזכות בינתיים בנוכחות תקשורתית וכדומה, ובסופו של דבר תפרוש מהמירוץ, מתוך אחריות לגורל המערכה שלפנינו.

אכן, נגרם לה עוול חמור, באי צירופה לחיבור של 'ימינה', ולו בבלוק טכני.

זה זלזול ב-84,000 מצביעים שתמכו בה בבחירות הקודמות. וזה גם לא אחראי, לנוכח ההתגייסות הטוטאלית הנגדית בשמאל ובמגזר הערבי, שלא השאירו שום רשימה בחוץ.

עו"ד איתמר בן-גביר הוא אדם בעל יכולות גדולות, מתוקשר, רהוט, שנון. הוא כוח רציני שיכול לעמוד מול גורמים המקדמים אג'נדות אידיאולוגיות ומשפטיות החותרים תחת יסודות המדינה היהודית. יש לו בהחלט מקום חשוב בציבוריות הישראלית.

אבל ההתעקשות לרוץ שוב ושוב לבחירות כשברור לו ולחבריו שאין לרשימה זו שום סיכוי לעבור את אחוז החסימה – זו התנהגות בלתי-אחראית בעליל.

הלוא יש כאן מערכה קריטית ביותר על שאלה מרכזית אחת – האם תקום ממשלת ימין או ממשלת שמאל היל"ת. זה מה שעומד עכשיו על הפרק, ועל זה ניטש הקרב.

ארבעים-חמישים אלף קולות (שזה המקסימום ש'עוצמה יכולה לגרד כרגע) יכולים להכריע את המערכה לכאן או לכאן. אם הקולות האלה יחסרו לגוש הימין, ובגלל זה גוש השמאל-ערבים ישיג 61 מנדטים – הלוא זו תהיה בכייה לדורות.

איך אנשי 'עוצמה' מרשים לעצמם להפריח ססמאות גדולות על 'שלושת השלימויות', בשעה שהם במו ידיהם עלולים לגרום להקמת ממשלת שמאל, שתמיט חורבן על כל שלושת השלימויות?!

זו התנהגות שאינה משקפת אחריות לעם ישראל. יש כאן זחיחות דעת וגישה ילדותית של "אם אני לא טס – אף אחד לא יטוס". וגם מבחינת 'עוצמה' זו שגיאה חמורה. הציבור רואה את ההתנהלות חסרת האחריות הזאת, ורושם אותה לפניו.

חבל מאוד שזה כך, כי כאמור, ל'עוצמה' בהחלט יכולה להיות תרומה חשובה במאבקים החיוניים של עם ישראל, אבל בהתנהלותה הנוכחית היא פוגעת גם בעצמה. אלא אם כן ההיגיון יגבר והיא תתעשת ברגע האחרון ותפרוש, שאז תקנה את עולמה.

ומכאן לעוד דבר בהתנהלות של 'עוצמה' – ההתערבות הבלתי-נסבלת בענייני חב"ד.

'עוצמה' מתנהגת כאילו חב"ד היא הפקר, שאפשר לעשות בתוכה ככל העולה על רוחה. נכון, חב"ד של היום אינה עשויה מעור אחד, יש בה כמה וכמה גישות וכו'. אבל בנושא הזה יש הסכמה מקיר לקיר – שאין להצביע לרשימה שאין ודאות מוחלטת כי תעבור את אחוז החסימה.

זו הודעה ברורה של בית דין רבני חב"ד. זו גם הודעה ברורה של שורת רבנים ומשפיעים, שאולי בכל ימות השנה מייצגים גישות שונות. בנושא הזה כולם מאוחדים שחייבים להצביע אך ורק לרשימה שעוברת בוודאות את אחוז החסימה. ובמילים פשוטות וברורות – לא ל'עוצמה'.

מנין החוצפה לבוא ולבלבל את מוחם של חסידי חב"ד בתעמולה נגד ההוראה הברורה של כלל רבני ומשפיעי חב"ד?! וכי אנשי 'עוצמה' היו מעיזים לנהוג כך בחוג חרדי אחר – לפרסם תעמולה נגד הוראת רבותיו?! האם חב"ד היא הפקר בעיניהם?!

הבחישה הזאת גולשת גם לזירה התקשורתית, כאשר 'עוצמה' מעבירה מסרים הנוגעים לחב"ד.

את השיא ראינו ביום שישי האחרון, בטור של סימה קדמון ב'ידיעות אחרונות'. היא מספרת לקוראיה על "מבצע סודי" דמיוני שחב"ד תכננה כביכול לעשות בימים שלפני הבחירות.

"מהיום היו אמורים אנשי חב"ד לעמוד עם שלטים ברחובות. אלא שמסיבת העיתונאים של בן גביר טרפה את הקלפים... כאשר הם הבינו שנתניהו לא מוכן להתחייב שיצהיר (במילותיו אם לא במעשיו) שהוא נגד מדינה פלסטינית ונגד אוטונומיה – התקשר הרב האחראי למבצע ללשכת ראש הממשלה והסביר: אנחנו לא בעניין... ניתן במקום את הקולות לבן גביר".

זה כמובן סיפור מצוץ מהאצבע מתחילתו ועד סופו, ופלא על פרשנית בכירה שנפלה בפרסום הקשקוש הזה, שאין לו שחר. לא תוכנן שום "מבצע סודי", ואם חב"ד הייתה חושבת לעשות מבצע כזה (והיא לא), לא מסיבת העיתונאים של בן-גביר הייתה גורמת לו להתבטל... וכמו-כן אף אחד לא חושב לתת את הקולות לבן-גביר. פשוט בדיחה.

אין לי הוכחות חותכות שהסיפור הועבר לעיתונאית על-ידי אנשי 'עוצמה', אבל חשד כזה אינו מופרך. כלל יסודי בתקשורת קובע, שכאשר אתה רוצה לברר את מקורו של סיפור, בדוֹק את מי הוא משרת. הסיפור ההזוי הזה נועד לשרת את 'עוצמה' ולהציג מצג שווא שכאילו חב"ד מתייצבת מאחוריה.

ובינתיים מאות אלפי קוראים של העיתון הנפוץ יכולים לחשוב שיש בסיפור הזה משהו, וזה בא על חשבון שמה של חב"ד ותדמיתה – כשהיא לא מעורבת בעניין כלל וכלל.

יש להפנות קריאה חדה וברורה לאנשי 'עוצמה' – עזבו את חב"ד. אל תבחשו בתוכה, אל תנסו לעשות בקרבה תעמולה נגד הוראת רבניה, ואל תשמשו דובריה ומזיני התקשורת בשקרים על חשבונה.

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
13 תגובות
1.
א' מאנ"ש
ה' אדר ה׳תש״פ
ישר כח מנחם ברוד על הטור הנפלא כבוד לליובאוויטש!
2.
כל הכבוד!
ה' אדר ה׳תש״פ
3.
שפתיים ישק
ה' אדר ה׳תש״פ
הרב ברוד צריך לשמוע יותר את הקול שלך
4.
טור כזה
ו' אדר ה׳תש״פ
צריך להופיע באחד העיתונים הכלליים
כדי שידעו שחבד לא מתערבת
5.
לבדוק טוב טוב
ו' אדר ה׳תש״פ
מי מממן אותם לרסק את הימין
6.
טעות חמורה בכל הנאמר כאן יש רבנים שאומרי...
ו' אדר ה׳תש״פ
רק עם עוצמה יהודית יש ממשלה ימנית
בלי עוצמה יהודית יש ממשלת שמאל מצביעים נץ
"יש רבנים"
ז' אדר ה׳תש״פ
לנו יש את בית דין רבני חב"ד שהקים הרבי ולאורם נלך.
מה זה משנה מה אומרים רבנים אחרים?
7.
ישר כח
ו' אדר ה׳תש״פ
ישר כח הרב ברוד דברים נכונים וברורים
לצערינו עוצמה יהודית משרתת את האינטרסים של השמאל לא סתם הם נותנים לו במה
8.
ישר כח
ו' אדר ה׳תש״פ
9.
תמוה מאוד
ו' אדר ה׳תש״פ
בן גביר למרות שהוחזק כאיש חם יקר וגם רהוט, התנהגותו כעת תמהונית עד מופקרת, לשם מה הוא עוסק לילות כימים בטשטוש הגבולות בין המציאות העגומה לחלומות באספמיה, כדי להישאר על המפה בכל מחיר? בכל מחיר? הכל יעלה על מזבח האגו האישי? וזה גם מאוד מעליב שהוא סומך כביכול על ציבור אנ"ש שידע לצפצף על הרבנים, וכל הקדוש והיקר הופך ללעג ולקלס וגם מעריציו שואלים את עצמם, איך שודדנו, כשהאמנו לו בסבבים הקודמים שארץ ישראל מעניינת אותו, וכעת לדאבוננו מתגלה לעין כל שזה לא מה שבאמת מעניין אותו, ובכל אופן נקמנות ילדותית כנראה מעניינת אותו כעת יותר, והוא מוכן להוריד לטמיון עבורה עשרות אלפי קולות בזמן כה קריטי, אוי לאותה בושה, מי לוקח אחריות על התוצאות הרות האסון??
10.
כל כך נכון...
ט' אדר ה׳תש״פ
11.
צודק בהחלט...
ט' אדר ה׳תש״פ
12.
אכן!
ט' אדר ה׳תש״פ
מתי בן גביר וחבורתו יבינו את זה?...
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.