כתב COL בארה"ב | יום ג' אדר ה׳תש״פ 28.02.2020

ספריית הקונגרס הוקירה את השלמת 'ביאור שטיינזלץ' באנגלית

באירוע מיוחד ב'ספריית הקונגרס' צויינה השלמת המהדורה האנגלית פורצת הדרך שכתב הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ • השתתפו באירוע: דמויות בכירות בקונגרס
ספריית הקונגרס הוקירה את השלמת 'ביאור שטיינזלץ' באנגלית
צילום: שמוליק נחמני

ההיסטוריה אירעה השבוע כשספריית הקונגרס בוושינגטון בירת ארה"ב, אירחה אירוע מיוחד לציון סיום המהדורה האנגלית פורצת הדרך של התלמוד בבלי עם העיצוב החדשני של הוצאת קורן ירושלים, מאת הרב עדין אבן-ישראל שטיינזלץ.

הרב מני אבן ישראל ייצג את אביו, והעיר הערות מרגשות אודות ההתמדה של עשרות שנים בכדי לספק ביאור מקיף לתלמוד הבבלי ולהפוך את לימודו לבר השגה עבור אנשים מכל רקע ורמות הידע.

בנוכחות בכירי הספרייה בקונגרס בראשות סגן ספרן הראשי של הקונגרס ג'יי מארק סוויני, הרב אבן ישראל באר קטע קטן מהגמרא כשהוא חולק את ההיסטוריה היהודית העשירה והשפעתה על כל היבטי החיים היהודיים כיום.

השתתפו בין היתר: אליוט אנגל (ניו יורק) - יו"ר ועדת חוץ לענייני חוץ, דוד אייזנר - עוזר מזכיר האוצר, הרב לוי שמטוב – שליח הרבי בוושינגטון, והנדבן הנודע מר ג'ורג' רוהר, שעמד בראש האירוע.

נציגים בכירים של אגודת 'אלף', הפועלים לסייע בתמיכה ביצירותיו המפורסמות של הרב עדין אבן ישראל (שטיינזלץ), כולם שוכנים באופן בולט בספריית הקונגרס, נכחו אף הם.

חבר הקונגרס אנגל נשא ברכות מטעם הקונגרס האמריקני, שיתף בנאום שנשא בקונגרס והגיש לרב מני אבן ישראל עותק מיוחד. הרב שמטוב סיפר על אופיו המשמעותי ביותר של אירוע חשוב זה, והדגיש על נצחיותה של התורה הקדושה ועל עמידותו של העם היהודי.

הוא המחיש זאת באופן אישי על ידי ספר שהוא שומר עליו ולמד בו, שהיה בעבר שייך לסבא רבא של אמו, הגאון הרב שמעון לזרוב ז"ל, שכיהן כרב לנינגרד לפני כמאה שנה. הספר שנמצא בתוך תיק מעופש, עדיין נושא את חותמתו הרבנית הרשמית של הרב לזרוב, ואותר במהלך ניקוי שערך השירות החשאי בבית הכנסת בו כיהן - לפני ביקורו של נשיא ארצות הברית ג'ורג 'וו. בוש ב- 2002.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.