שלמה מן | יום ל' שבט ה׳תש״פ 25.02.2020

ידיד חב"ד: ראש העיר לשעבר של שדרות, אלי מויאל - נפטר

עו"ד אלי מויאל ז"ל, מי שכיהן כראש עיריית שדרות בשנים 1998-2008, נפטר הערב בגיל 67 •   פונה לפני שבוע וחצי מביתו בשדרות לבית החולים באשקלון, לאחר שלא חש בטוב, איבד את ההכרה - והערב נפטר • השליח הרב זאב פיזם לאתר COL: "אלי מויאל יזכר תמיד כידיד אמת לתנועת חב"ד אשר תמך וסייע למוסדות חב"ד בשדרות"
ידיד חב
בערב ההצדעה לשלוחי חב"ד בישראל

עו"ד אלי מויאל ז"ל, מי שכיהן כראש עיריית שדרות בשנים 1998-2008, נפטר הערב (שלישי) בגיל 67.

שנותיו של מויאל בראשות העיר שדרות היו השנים בהן החל ירי הרקטות מרצועת עזה.

מויאל ז"ל פונה לפני שבוע וחצי מביתו בשדרות לבית החולים באשקלון, לאחר שלא חש בטוב. כשהגיע אל בית החולים איבד את ההכרה. אתמול, לבקשת בני משפחתו, הועבר לבית החולים בילינסון בפתח תקווה, שם נדם הערב ליבו.

אלי ז"ל היה ידיד גדול של חב"ד והיה ממקורביו של שליח הרבי בעיר, הרב זאב פיזם.

"בתדהמה ובצער גדול קיבלנו את הידיעה על פטירתו", אומר הרב פיזם הערב ל-COL. "במשך שנות כהונתו סייע בלב שמח לעבודת השליחות של חב"ד והיה מקבל אותנו תמיד בסבר פנים יפות".

הרב פיזם מוסיף ומספר: "לקראת ג' תמוז ה' תשס"ד דאג אלי להעביר בנין גדול לבית חב"ד שדרות שאיפשר את הרחבת הפעילות בכל המובנים. לא פעם הביע באזני מקורביו את סיפוקו מהזכות הגדולה שנפלה בחלקו בהענקת הבנין לבית חב"ד. אלי מויאל יזכר תמיד כידיד אמת לתנועת חב"ד אשר תמך וסייע למוסדות חב"ד בשדרות".

בראיון עיתונאי אמר בעבר מויאל: ״חב״ד הם הכוס תה שלי. אני אוהב את היהדות השמחה, ולא את זו המסתגרת בבתי מדרשות והמבדלת את עצמה מיתר החברה״.


עם שליח הרבי בשדרות, הרב זאב פיזם

 


בנאום שנשא בעבר בערב הצדעה במלון 'דויד אינטר קונטיננטל' בתל-אביב, לכבוד שלוחי ומנהלי בתי חב״ד בישראל - אמר: ״אתם השלוחים של חב״ד, הפועלים בתוכנו עם אהבה גדולה בלב, חיוך, אהבת ישראל ואהבת האדם שבכם, אתם מצליחים לסחוף את כולנו: חילוניים, דתיים, מעדות וממנהגים שונים. בתוך כל יהודי ישנה נשמה יהודית מבעבעת שצריך להגיע אליה, ונדרשת הסובלנות, האהבה והעוצמה של חב״ד. נדמה לי שזה מה שהרבי היה מבקש ממכם בימים טרופים אלו. אני מרגיש כאילו גם אני שליח של הרבי״.

ראש העיר הנוכחי, אלון דוידי, ספד למויאל: "אלי מויאל תרם רבות לעיר שדרות, היה דמות משמעותית לתושבים והיווה אוזן קשבת לכולם. מותו היכה אותנו בתדהמה ואת תושבי העיר כולה. בשעה קשה זו אני, חבריי למועצת העיר, כלל עובדי העירייה וגמלאיה ותושבי שדרות שולחים תנחומים למשפחת מויאל היקרה".

הותיר אחריו בן אחד.

הוא יובא למנוחות מחר בשעה 16:00 בבית העלמין בשדרות.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.