שלמה מן | יום ל' שבט ה׳תש״פ 25.02.2020

הישג: ספריו של הרב שטיינזלץ בספרייה הלאומית של ארה"ב

כבוד אדיר ליהדות ולרב החב"די: בטקס חגיגי ומפואר, ראשון מסוגו, שיתקיים בסוף השבוע בוושינגטון, בהשתתפות פוליטיקאים אמריקנים ואישי ציבור נכבדים - יכנסו ספרי הביאור של הרב עדין אבן ישראל (שטיינזלץ) על הש"ס, באנגלית, לספרייה הלאומית של ארה"ב | כמפורסם, פרויקט ביאור הגמרא של הרב אבן ישראל גרם נחת רוח רבה לרבי, שדחף אותו בכל השנים ודרבן, אל מול מלעיזים רבים - להתמיד ולהשלים את ביאור הש"ס כולו | באירוע אף תקבל המשפחה תואר של כבוד והוקרה | הבן, הרב מנחם אבן ישראל: "כבוד גדול לעם היהודי כולו. זהו הגשמת חזון, רגע מרגש ומשמעותי"
הישג: ספריו של הרב שטיינזלץ בספרייה הלאומית של ארה
הרב שטיינזלץ. צילום: שניאור שיף, ארכיון COL

בטקס חגיגי ומפואר, ראשון מסוגו, שיתקיים ביום חמישי הקרוב בספריית הקונגרס בוושינגטון - ימסרו ספרי הביאור של הרב עדין אבן ישראל (שטיינזלץ) על הש"ס באנגלית, שמלאכת תרגומו מעברית לאנגלית הושלמה לא מכבר - לספרייה הלאומית של ארצות הברית.

האירוע יתקיים תחת אבטחה כבידה, בשל מקרי האנטישמיות הרבים שפקדו את ארצות הברית בתקופה האחרונה, וישתתפו בו פוליטיקאים אמריקנים רבים ואישי ציבור נכבדים. בין המשתתפים - אליוט אנגל, חבר בית הנבחרים של ארצות הברית, וקרלה היידן, מנהלת ראשית בספריית הקונגרס.

במהלך הטקס תמסור המשפחה את ספרי הביאור המתורגם ותקבל תואר של כבוד והוקרה.

"זהו כבוד גדול לעם היהודי כולו, בישראל ובתפוצות, לקבל הכרה שכזו ממוסד חשוב כמו הספרייה הלאומית האמריקנית", אמר בנו של הרב עדין, ר' מנחם אבן ישראל. "הגשמת חזון ההנגשה של היהודית הרוחנית, התרבותית, על כל אלפי שנות קיומה - מרגשת ומשמעותית מאוד עבורנו, ובמיוחד בימים שבהם יהדות העולם סובלת שוב ושוב מיחס מנוכר ומפלה".

חמישים שנה ארכה לרב שטיינזלץ מלאכת ביאור הש"ס, מלאכה אותה התחיל בשנות הכ"ף בהיותו בן 27 בלבד. שמונה שנים נוספות ארכה מלאכת תרגומו לאנגלית.

כמפורסם, פרויקט ביאור הגמרא של הרב אבן ישראל גרם נחת רוח רבה לרבי. הרבי דחף אותו בכל השנים ודרבן שימשיך ללא הפוגה. גם כשנערמו קשיים שונים, בדמות מלעיזים שונים שיצאו נגדו בתוקף (בין היתר, בשל היותו חסיד חב"ד) - עודדו הרבי וחיזקו שלא יתפעל וימשיך בכל המרץ.

"אם הייתי יודע כמה קשה הדבר ובכמה עמל הוא כרוך", סיפר הרב שטיינזלץ לימים, בהתייחסו לעבודת הביאור הקשה, "ייתכן ולא הייתי מעז להתחיל בכלל במפעל הזה. אם הייתי חושד שזה ייקח לי למעלה מארבעים שנה ייתכן ולא הייתי מעז. אבל הייתי צעיר, וכשאתה צעיר אתה קצת טיפש ולא לוקח בחשבון את הקשיים והבעיות הכלכליות ווהלוגיסטיות בהוצאה של ספר כזה".

 

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
הגאון האדיר הרב עדין ישלח ה' דברו וירפאה...
ב' אדר ה׳תש״פ
זכה לגרום לרבי הרבי נחת.
ידוע הוידאו מחלוקת דולרים שהרבי לא מסתיר את התרגשותו מהגעתו של הרב עדין ואומר לו דברים טובים באים בהפתעה...
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.