מערכת COL | יום כ"ט שבט ה׳תש״פ 24.02.2020

ארבעה ממגישי 'דקה בפרשה' הפופולארי מספרים על המהפך

קמפיין חכמה בינה דיגיטל של ארגון 'פרדס' יצא אתמול לדרך: ארבעה ממגישי 'דקה בפרשה' הפופולארי, שכבש את הרשתות החברתיות ואת ערוץ 20, מספרים על המהפך בחייהם ועל המהפך האמיתי בשטח שארגון 'פרדס' עושה באמצעות החזון המתקדם והעדכני  ידידיה מאיר, קובי אריאלי, הרב יואב אקריש והרב זיו קצבי על איך מביאים משיח בשנת 2020 
 ארבעה ממגישי 'דקה בפרשה' הפופולארי מספרים על המהפך



קמפיין חכמה בינה דיגיטל של ארגון 'פרדס' יצא אתמול לדרך: ארבעה ממגישי 'דקה בפרשה' הפופולארי שכבש את הרשתות החברתיות ואת ערוץ 20, מספרים על המהפך בחייהם ועל המהפך האמיתי בשטח.

זיו קצבי: "כמי שרגיל למסור שיעורים בני שעה לפחות, הפרויקט של דקה מהפרשה היה מתאגר מאוד ומרתק. נוכחתי לגלות שרשימת התפוצה של הסרטון הקצר התפשטה במהירות למקומות מפתיעים ומגוונים...

"זכור לי במיוחד בעל מספרה יוקרתית ברמת אביב שזיהה אותי הולך במרכז המסחרי ויצא בריצה החוצה עם המספריים ביד, רק כדי לומר לי בהתלהבות גדולה שהוא לא מפספס אף  שבוע, עוקב באדיקות וסוף סוף מתחבר לפרשה ולסיפורי התורה מהמקום האישי שלו.

"ההתלהבות לא נותרת רק שלו והוא משתף את הלקוחות שלו ואת המשפחה והחברים לא רק  בסירטונים אלא גם בזווית הראיה האישית שלו לאור הדברים. 'הפכתי להיות שגריר שלכם', סיכם בחיוך גדול..."

יואב אקריש: לפני מספר חודשים הוזמנתי להרצות בערב גדול של חינוך מטעם סמינר בית רבקה בצרפת. בכניסה לאולם צדה עיני שלט עם פתגם שהיה מנהל הסמינר הרב שונטל ע"ה נוהג לומר לתלמידות: 'אל תגידי לא היה לי זמן, תגידי זה לא היה בראש סדר העדיפויות שלי...'

"האתגר הגדול של מבצע תורה זה לפנות לאנשים בדור שלאף אחד אין זמן עם יכולת ריכוז נמוכה במיוחד ולעניין אותם בדבר שנראה להם מיושן וחסר תועלת ממשית לחיים, זה לא בראש סדר העדיפויות שלהם. 

"על הרקע הזה פרץ פרוייקט דקה בפרשה והפך לסיפור הצלחה בתודעה הכללית בארץ וגם בעולם.  בדקה קצרה אדם מקבל יהדות וחסידות, יין ישן בכלי חדש ומודרני  עם תובנות לחיים שמלווים אותו למשך כל היום. לפתע התורה הופכת לדבר שיש בו המון עומק ומשמעות.

"בשעתא חדא וברגעא חדא חודרת ההכרה שיש כאן 'תורת חיים' תורה שפונה גם אל מי ששקוע עד צוואר במערבולות החיים ומושה אותו מהיאור המצרי ליציאת מצרים.  דקה בפרשה באה בעצם לבצע את המעבר מפרשת יתרו לפרשת משפטים, לחבר את ההתעלות הרוחניות של מתן תורה לחיי היום יום. שגם בין טרדות החיים אדם יזכור את הנשמה האלוקית שבו ויפעל לגלות אותה בתוך המציאות. דקה אחת שהיא פרשה שלמה".

קובי אריאלי:  "'לחיות עם הזמן' הוא מושג חסידי בסיסי שפירושו שיהודי צריך לחיות עם פרשת השבוע. 'דקה מהפרשה', פרוייקט הדגל של פרדס שיש לי הכבוד להימנות על יוצריו, מעניק למושג המקודש הזה כפל משמעות. באמצעים מתוחכמים, מושקעים, ומדוייקים מאוד משתדלים הוגי ומפעילי פרדס 'לחיות עם הזמן', כלומר, לעשות שימוש באמצעי הזמן, ב'כלים דתיקון', כדי להחיות אלפי יהודים עם הזמן. להנחיל להם את פרשת השבוע על מירב מסריה.

"יש רק נתון אחד שעולה במספרו על מספר התגובות שאני מקבל על פינות דקה מהפרשה שצילמתי, והוא מספר התגובות והתלונות שאני מקבל בשבוע שבו לא מופצת 'דקה מהפרשה' חדשה. בקרוב, אני מקווה, הנתון הזה יימחק ומלאה הארץ גו'. טייערע ברידער! תנו ידכם לדבר העצום הזה".

ידידיה מאיר: "כשהרב וולף והרב נוימן פנו אליי חשבתי בהתחלה שזה איזה פרויקט פנים-חב"די קטן ונחמד. לא דמיינתי את כמות התגובות וגם לא את איכות התגובות. כבר עשיתי כמה דברים בתקשורת הישראלית אבל מתברר שיש צמא אמיתי למשהו קצר וקליט ופשוט שנוגע בפרשה ובנו.

"בשבועות שבהם לא יצא סרטון שלי אנשים שאלו אותי מה עם הסרטון. ואני ממש לא מדבר על אנשים שמכירים את הפרשה מבית הכנסת... נדמה לי שהמקצועיות של ההפקה, הקצב, הגרפיקה ובעיקר הפורמט שבו אתה יודע שזה רק 60 שניות – הם אלה שגרמו לרעיונות להגיע ולגעת בקהלים רחוקים.

"אגב, לי אישית לקח זמן להתאים את עצמי לפורמט. בימי הצילום הראשונים, הגעתי לאולפן עם הרעיון הכי קצר ומהודק על הפרשה, ואז אחרי הצילום של הטייק הראשון, הבמאי אוריין אמר לי באוזנייה: יפה מאוד ידידיה, זה בשביל הפינה של 'שתי דקות בפרשה', אבל אנחנו מצלמים עכשיו את פינת 'דקה בפרשה'. אז בוא תקצר ונצלם שוב...".

לתרומה מקוונת לחץ כאן

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.