ד. מביע | יום כ"ח שבט ה׳תש״פ 23.02.2020

אם מאן אתה לשלח את עמי • האם להצביע 'עוצמה יהודית'?

ביום שישי האחרון פירסם ר' ברוך מרזל, מראשי 'עוצמה יהודית', הקלטת וואטספ בה הוא קרא לחסידי חב"ד להצביע למפלגתו • ההודעה התייחסה לעובדה ש'עוצמה' לא תעבור את אחוז החסימה, והסבירה שלמרות זאת אין בכך כדי לעבור על הוראתו הק' של הרבי "שאף קול לא יילך לאיבוד" • מה האמת? • טור דעה מרתק שעושה סדר
אם מאן אתה לשלח את עמי • האם להצביע 'עוצמה יהודית'?
מימין: ר' מאיר כהנא (צילום: ויקיפדיה), משמאל: ברוך מרזל ואיתמר בן-גביר

ר' מאיר כהנא, מורה דרכם המובהק של אנשי תנועת 'עוצמה יהודית', החל את פעילותו הציבורית בהפגנות תחת הכותרת "שַלַח את עמי" שכוּונוּ כנגד ממשלת רוסיה הסובייטית שדיכאה את חיי היהודים ולא אִפשרה להם לצאת את גבולותיה.

באותם ימים, זעק הרבי מקירות לבו נגד ההפגנות הללו. הרבי התחנן להפסיק אותן לאלתר, והסביר שלא זו בלבד שהן אינן מועילות להטבת מצבם של יהודי רוסיה, אלא הן גם מזיקות להם.

הרבי, שהשקיע מאמצים עצומים, בעיקר חשאיים, להיטיב ולסייע ליהודי רוסיה; שעשה פעולות – רוחניות וגשמיות – למענם; הבהיר שההפגנות הללו רק מקשיחות את לבם של אנשי הממשל הסובייטי.

אם חפצים אתם בשחרורם מעבר למסך הברזל – הסביר הרבי – עליכם לחדול לחלוטין מקיום ההפגנות.

אולם כהנא לא שעה לזעקותיו של הרבי. הוא סבר אחרת והמשיך להוביל את ההפגנות.

ויהודי רוסיה לא שוחררו. מצבם, כנראה רק הוחמר.

אבל האג'נדה של כהנא מומשה. בעבורו – ההפגנות ופעולות המחאה לא היו רק אמצעי להשגת המטרה, ההפגנות והפעולות היו המטרה בעצמה.

לכן הוא לא שת לבו לקריאתו והפצרותיו של הרבי. כי יסוד השקפתו היה שיש לבטא בגאון את הרעיונות והמסרים בהם מאמינים, אפילו אם הם לא ימומשו.

לא רק הדאגה ליהודי רוסיה היא שעמדה לנגד עיניו, אלא הצורך להפגין ולהביא לידי חשיפה את המסרים והרעיונות שדגל בהם.

ועתה, באו תלמידיו – אנשי 'עוצמה יהודית'.

ביום שישי האחרון פירסם ר' ברוך מרזל, מראשי 'עוצמה יהודית', הקלטת וואטספ בה הוא קרא לחסידי חב"ד להצביע למפלגתו למרות שכל בר דעת מבין שאין לה ולו סיכוי קלוש לעבור את אחוז החסימה. מההקלטה עולה שמרזל מודה בעצמו בכך שהמפלגה לא תעבור את אחוז החסימה, ובכך בעצם תשרוף עשרות אלפי קולות חיוניים לגוש הימין. אולם, טוען הוא, העניין הוא לא תוצאות הבחירות והשפעתן על ההחלטות שיתקבלו בכנסת ויכריעו בפועל את גורלה של המדינה; אלא העברת המסר – שכך וכך אנשים דוגלים בשיטה מסוימת.

ממש כמו מורם ורבם כהנא – לראשי 'עוצמה יהודית' לא חשוב במיוחד אֵלו החלטות יתקבלו בכנסת והאם בפועל יוחזרו חלילה שטחים, יהיה חלילה פיקוח נפש ויבוצעו חלילה גיורים שלא כהלכה. העיקר הוא שיהיו הפגנות רועשות בהם הם יזעקו כנגד אותן פעולות.

ניתן אולי לומר שראשי 'עוצמה' אפילו חרדים מפני האפשרות שתקום ממשלה טובה שתשמור על שלמות התורה, העם והארץ. אז, הם יהיו מובטלים, והעיקרון המקודש – להפגין ולעורר מחאות – יֵרד לטמיון.

יש לומר שהמצב האידיאלי מבחינתם הוא ששטחים יוחזרו, גיורים שלא כהלכה יתבצעו; ואזי – הם יסתערו על הצמתים, יקיימו כנגד כך הפגנות ענק, ייעצרו, ויקבלו חשיפה תקשורתית נרחבת לדעותיהם.

ובכן, אנו מכבדים את העובדה שיש לאנשי 'עוצמה' דעות ואג'נדות. זכותם לחשוב ככל שיאֹווּ. אבל הדעה וה'א'גנדה' של הרבי שונה ומנוגדת בתכלית לדעתם.

לרבי נוגע שבפועל לא יוחזרו שטחים, שבפועל רצון ה' ותורתו יבוצע בעולם. לרבי אכפת שאף קול לא יילך לאיבוד חלילה במסגרת ה'בחירות'. וכל הקולות יחדיו יבואו לידי ביטוי בכנסת ובהחלטות המתקבלות בה ויבטיחו את ביצוע רצון ה' במידה המרבית המתאפשרת.

אנשי 'עוצמה' היו שמחים אילו היו גם יכולים להיכנס לכנסת. זה בוודאי היה מביא לחשיפה רחבה יותר אותם ואת מסריהם, ויכול היה להיות נחמד. אבל לא זה הסיפור הגדול. הסיפור הגדול מבחינתם הוא להשמיע קול ולקבל לדעותיהם חשיפה תקשורתית.

(לכן, אגב, גם אילו נכנסו לכנסת, היו כנראה מפילים ממשלת ימין על כל סעיף שמנוגד לדעותיהם. גם אם בשל הפלת ממשלת הימין הייתה עולה באופן וודאי ממשלת שמאל שהייתה ממיטה אסונות על עם ישראל. שוב, השמעת העמדה הנחרצת היא הסיפור מבחינתם, ולא התוצאות ומה שיתרחש בפועל).

דרכם אינה דרכנו.

אנו איננו מסוגלים לשרוף אף קול חלילה. אנו מודאגים מהאסונות שעלולים למוט אילו תוקם ממשלת שמאל. לנו לא יעזרו הפגנות שיתקיימו אם רח"ל יוחזרו שטחים וייעשו דברים היפך התורה.

ועוד נקודה שאסור להתעלם ממנה:

ר' ברוך מרזל הוא יהודי יקר, אוהב ישראל ובעל חסד. כוונותיו, בדרך כלל, טובות.

אבל בהקלטה המדוברת הוא העז פנים וניסה להלביש את שיטות הרב כהנא על דבריו הק' של הרבי.

וכך הוא הביא פרשנות מעוותת לדברי הרבי "שלא ילך לאיבוד אפילו קול אחד", והסביר שגם אם מצביעים למפלגה שלא עוברת את אחוז החסימה – הקול אינו הולך לאיבוד.

אנשי 'עוצמה יהודית' מוסמכים לבטא את עמדות כהנא ולפרשם. אילו היינו נזקקים לסיוע בהבנת דברי כהנא היינו פונים למרזל. אבל את דבריו הק' של הרבי הוא אינו מוסמך לפרש, ובוודאי שאינו מוסמך לעוות.

יש אנשים המוסמכים להבין ולפרש את דברי הרבי; ובנידון דידן דבריו של הרבי ברורים, ואפילו אין צורך לגשת למוסמכים ולבקש הסבר.

ולמען הסר ספק, רבני חב"ד פסקו שאסור להצביע למפלגה שיש ולו ספק שלא תעבור את אחוז החסימה (ובמקרה של 'עוצמה יהודית' זהו לא ספק, אלא דבר בטוח).

לכתבה זו התפרסמו 42 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
42 תגובות
1.
לא כנראה שהזיקו
כ"ח שבט ה׳תש״פ
הרבי זועק בשיחה שההפגנות הזיקו בודאי ומונה עשרות, מאות ואלפים. ראה במשפטים תשל"ב תומ חלק סז. ועוד
אגב, כהנא מעולם לא חזר בו ואף כתב באחד מספריו שהרב מחבד טעה בענין ההפגנות
לא הזכרנו גם את זה שהם ציוניים ואין לנו ולהם חלק משותף.
נכון מאוד
כ"ט שבט ה׳תש״פ
אין לנו קשר לעוצמה יהודית ובאותה מידה אין לנו קשר לאגודת ישראל שהם גירשו יהודיים בגוש קטיף
ביקש סליחה
כ"ט שבט ה׳תש״פ
חזר בו וביקש סליחה, כך סיפר הרב קותי ראפ ב770.
אם אתה מאמין לזה...
כ"ט שבט ה׳תש״פ
אם אתה מאמין לזה, יש לי כמה גשרים למכור לך
2.
הלפרין
כ"ח שבט ה׳תש״פ
מאמר דמגוגי מאין כמותו..הרב כהנא מסר נפש עבור עם ישראל עשה ככול יכולתו לצעוק את האמת המרה גם כשאף אחד לא רצה לשמוע ולמעשה לאף אחד לא היה את האומץ והגבורה לומר את האמת לו היו מקשיבים לו אז אוי.. כמה דם יהודי נשפך רק בגלל שלא שמעו לו דרך אגב גם חבד בזמנו הצביעו לו בחיים חיותו של הרבי
חצוף
כ"ח שבט ה׳תש״פ
עיין בשיחות השנים וראה איך הרבי מחה על פעולותיו.. מנגד, קרא איך ציפצף, טען וחשב שהוא הצודק.
הבחירות בהן התמודד ושהיו שתמכו הו מאיתנו היו שנים רבות לאחר מכן וגם אז כנל לא חזר בו
4.
ללא ספק
כ"ח שבט ה׳תש״פ
הדברים הנכתבים בכתבה לעיל אינם בעלי בסיס ראיות וקרקע מוצקה ומעלים הרבה תהיות
השורה היחידה שאליה אמורים ליחס חשיבות במאמר הנ"ל היא כי כך קבעו הרבנים אנשי העדה ולא בגלל כל הדעות והטעמים הכוזבים הנ"ל שבנוים רק על הגיון עקום במעט
5.
סילוף הסטוריה
כ"ח שבט ה׳תש״פ
הרבי פחד מכפלת ממשלת ימין כשהאלטרנטיבה היחידה הייתה ממשלת שמאל?
כשהרבי אמר לקצב שהוא יפיל את שמיר לא הייתה אלטרנטיבה חוץ מממשלת שמאל
ועליך אכן לדעת שמערכת כפר חבד באותו שבוע...
כ"ט שבט ה׳תש״פ
חצי אמת = שקר שלם
ג' אדר ה׳תש״פ
כ"ק אדמו"ר אמר שמצד הענין כך הי' צ"ל. אלא שבפועל, כ"ק אדמו"ר הורה לפעול בכל המאמצים שממשלת שמיר תשאר על מכונה, וכידוע לעומדים בסוד הענינים אז.
6.
לא מובן כלל
כ"ח שבט ה׳תש״פ
א. הכותב פוסל את המפלגה משום שמנהיגם הרוחני בעבר טעה בהפגנות נגד הממשל הרוסי בזמן מסך הברזל אך לא מסתכל על שיטתם כיום שאינה קשורה כלל
ב. הכותב לא מביא שום מקור לכך שהצבעתנו כחסידי חב"ד איננה רק למען השמעת קול איתן חוצץ ואי נתינת יד בממשל שיהיו בו דיבורים על היפך דעת תורה וסיכון נפשות ממש
ג. ההנחות של פסקא מס' 3ו4 בקטע השלישי נכתבים אפילו לא כהשערות חסרות בסיס אלא פנטזיה של הכותב
ד. בפסקא הרביעית לאחרי שהכותב מחליט שהמפלגה מוכנה שיהיה בפועל מסירת שטחים ורק שישמע קולה מוכרח שדעה זו היא היפך דעת הרבי אבל שזו דעת המפלגה אין שום הכרח מדבריו ואפילו יש מקום להבין אחרת
ועוד תהיות רבות שעולות בקריאת הטור המדובר מצטער לומר אבל זה נראה כטור שמומן למטרות פרסום אך לא נכתב ברמה
אמנם שיטה משונה
כ"ח שבט ה׳תש״פ
אך בזמן ההפגנות בתשל"ב כאשר אמרו לרב כהנא שההפגנות רק גורמות לרוסים להתבצר, ענה הרב כהנא: "כאשר יש עוול צועקים ממילא", והמשיך להפגין "שלח את עמי"... (כן, כן - כמה שזה נשמע לא הגיוני!) למרות זעקותיו של הרבי רח"ל...
מה לעשות אבל הדברים בכתבה די נכונים.
בהחלט הייתי רוצה אותם בכנסת מורידים את החיוך של אויבי ישראל,
אבל מה לעשות זה כבר לא יקרה.
אז בשום פנים לא מוכן לשים את קולי בפח (כן כן, - ב פ ח כי הם כבר לא יהיו בכנסת לצערי) בשביל להביע מחאה גרידא...
המפורסמות אינן צריכות ראיה
כ"ט שבט ה׳תש״פ
הרבה דיבר פעמים אין ספור על כך שהמטרה בבחירות היא להשפיע ולא לצעוק את קולנו מה גם שקולנו בודאי אינו קולם של אנשי עוצמה יהודית, מפלגה ציונית וחלק מעמדותיה חילוניות גם. אם מרזל אומר שהעיקר להשמיע את קולו אפילו הטיפש לא יכול לטעות בכוונתו שלא איכפת לו שגנץ יהיה ראש הממשלה ליברמן שר הבטחון ולפיד הוא מישהו משלוחיו שר החינוך ואחריתה מי ישורנה, העיקר שישמעו את קולם של אנשי עוצמה.
חורבן בית שני היה גם כתוצאה של בריונים מסוגם כידוע ללומדי פרק 'הניזקין'
" המפורסמות אינן צריכות ראיה"
ו' אדר ה׳תש״פ
אינן צריכות כי פשוט אין?...
אולי כבודו יציין פעם אחת מתוך אותם אין ספור פעמים שהרבי דיבר שהמטרה בבחירות היא להשפיע ולא לצעוק וכו'?
7.
חלק מהמגיבים הנכבדים לא טרחו כלל לפתוח א...
כ"ח שבט ה׳תש״פ
הטעות של כותב הכתבה היא שנראה ככתבה שלו, בזמן שכל הנכתב זהו שיחות של הרבי שזעק מקירות ליבו על נושא ההפגנות של כהנא והבהיר ברור את העיקרון שאכן לנו נוגע המעשה בפועל.
והדמגוג המכנה עצמו הלפרין (מן הסתם כחלק מהדמוגגיה שלו) מוזמן לעיין בדברי הרבי לפני תגובתו.
8.
קנאות .3 פעמים בחירות
כ"ח שבט ה׳תש״פ
מרגל אתה צודק ב100 אחוז .אבל אל תהרוס מספיק פעמים .תמשיך את העבודה שלך עם מלא מרץ אבל לא להרוס .וגם בן אביר מספיק מספיק מספיק .
9.
'ממשלת ימין'
כ"ח שבט ה׳תש״פ
מרזל קורא בעצם להצביע ללפיד ליברמן וגנץ העיקר ש'דעותיו' ישמעו.
א. דבריו מופרכים מיסודם
ב. הוא אמר את זה מבורות מופלגה בשיחות הרבי ולא בכוונה לעוות את דבריו של הרבי ח"ו
ג. נתניהו מדבר בימים אלו מפורשות על מסירת שטחים לערבים וחלוקת דולרים למר קצב הרבי אמר שהוא ילחם להפיל ממשלת 'ימין' הרבה יותר 'ימנית' ממה שנתניהו ימני לא בגלל שמסרה שטחים בפועל אלא רק כי דברה על מסירת שטחים ללא כונה למסור בפועל והרבי התבטא הרבה פעמים שהדיבורים כשלעצמם הם סכנת נפשות לשלושה מיליון יהודים יושבי ארה"ק.
ד. מי מסלף את דברי הרבי יותר, הלפרין או מרזל?!
10.
צודק בהחלט
כ"ח שבט ה׳תש״פ
דרך הרעש והפרופוגנדה של כהנא וממשיכו אינה דרכו של הרבי. כוונתם רצויה ומעשיהם חורבן.
הם בדיוק כמו סאטמר - צועקים עקרונות מבלי קשר לרלווטיות לבצעם. הפוך מדעתו של הרבי שהורה שצריך לפעול מבלי לצעוק מה דעתינו.
גם בעניין ההתנחלויות דעתו של הרבי הייתה לפעול בלי רעש ובלי דיבורים מתלהמים ומזיקים כדרכם.
הנסיון של בן גביר להעמיד דוכן תפילין פתטי ומרגיז, מתחנף לחב"ד בשביל לקושש קולות.
אם היה להם סיכוי לעבור היה מקום לדיון מי מבין המפלגות הכי פחות רחוקה מדעתו של הרבי. אבל כעת שאין להם סיכוי ברור לכל חסיד כי אין להוציא את דברי הרבי מפשטם ואין להצביע לרשימה לא רלווטית.
המעשה הוא העיקר וכו'
א' אדר ה׳תש״פ
11.
אסון בדרך
כ"ט שבט ה׳תש״פ
כל קול לבן גביר שווה קול לאחמד טיבי
12.
שאלה
כ"ט שבט ה׳תש״פ
למה אין שום התייחסות במאמר המרתק למפלגת אגודת ישראל שגירשו יהודים מביתם בגוש קטיף לשם ההגינות אפשר לאמר אלו גם אלו לא ראויים
אי"ז קשור, כעת, כלל
ג' אדר ה׳תש״פ
בשום צורה שהיא.
[ואגב, באותה מידה יכלת לדרוש התייחסות למפלגת 'ש"ס'; אלא שנמצינו למדים... וד"ל].
13.
רינת
כ"ט שבט ה׳תש״פ
הכותב הנכבד מתעלם מהעובדה שאין שום מפלגה חרדית שהצהירה בצורה חד משמעית שלא תשב בממשלה שתנהל מו"מ על שטחים .שס ויהדות התורה אינן מפלגות ימין למעשה הנושא המדיני /ביטחוני כלל לא מעניין אותם ובטח שהם לא ילחמו על נושאים אלו אז במקרה כרגע ביבי בראשות הממשלה אך יבוא היום והשאלות הללו יעלו כלומר כרגע שס ויהדות התורה חכמות כיון שהשאלות אינן ממש על הפרק ולכן הם מנצלות את ההזדמנות לפנות אל חבד אך בבוא העת....
לא רלוונטי
כ"ט שבט ה׳תש״פ
השאלה למי כן להצביע היא שאלה נפרדת מהשאלה האם מותר להצביע למפלגה שזורקת קולות לפח.
לפי דברי הרבי אין להצביע למפלגה כזו, ולכן פסקו כל רבני חב'ד כי אסור להצביע לעוצמה של בן גביר.
14.
הקול ילך לעיבוד בכל מיקרה אם הצביע ג גפנ...
כ"ט שבט ה׳תש״פ
יענקי
א' אדר ה׳תש״פ
לעיבוד או לאיבוד?



15.
להעמיד דברים על דיוקם
כ"ט שבט ה׳תש״פ
א.אפשר לחשוב שגפני ודרעי עשו יותר נחת לרבי מכהנא
ב.דווקא בשלמות העם הוא עשה עבודה טובה כשהיה בכנסת כפי שמעיד הרב שמואל חפר
ג.שמעתי בשם הרב מ"מ גרונר מקרית גת שבתשד"מ הרבי שאל את ריל"ג עבור מי בחרו אנ"ש והריל"ג ענה עבור כהנא והרבי אמר דאס איז א גלייכע זאך ( זהו דבר נכון)
ד.יש הבדל לטובה בין עוצמה של היום לכך של
פעם ( פחות מתלהמים ויותר קרובים לציבור החרדי ולחב"ד בפרט)
ה. ועוד והוא העיקר כולנו מחכים שראשי יהדות
התורה וש"ס יחתמו על המכתב של קונגרס רבני "פיקוח נפש".
בנוגע לנקודה 'ה'
ג' אדר ה׳תש״פ
וכבר חתמו...
מה תאמר כעת?!
16.
כהנא
כ"ט שבט ה׳תש״פ
בי"ט כסלו ה'תש"ל הגיע כהנא להתוועדות של הרבי ב-770, אך סירב לשבת במקום מכובד שהוצע לו, בטענה כי הוא יודע שפעולותיו בנושא רוסיה גורמות לרבי עוגמת נפש, ולכן אינו רוצה שהרבי יראה אותו

סיפר הרב יקותיאל ראפ, זמן מה לפני שנרצח אמר כהנא שכעת, לאחר נפילת ברית המועצות, הוא נוכח לדעת כי הרבי צדק בשיטתו, וביקש סליחה.
לא מדוייק (בלשון המעטה)
ל' שבט ה׳תש״פ
בספרו על כל פרשת יהודי רוסיה וההפגנות, לא זו בלבד שהוא לא חוזר בו משיטתו, אלא גם מתבטא כלפי הרבי בצורה לא מכובדת בלשון המעטה.
הדברים יכולים וראויים להבדק.
17.
דבר נכון ארץ ישראל השלמה
כ"ט שבט ה׳תש״פ
שלימות הארץ
כהנא דגל בשיטה כי יש לשמור על ארץ ישראל בשלימותה, וטען כי יש להעביר את הערבים הגרים בארץ ישראל למדינות ערב השכנות, כאשר אלו שיתפנו מרצון יקבלו פיצויים, ואלו שלא יפונו בכח.

לאחר הבחירות בשנת ה'תשד"מ שאל הרבי את המזכיר ר' יהודה לייב גרונר למי הצביעו בכפר חב"ד, וענה שהצביעו לכהנא, והרבי הגיב שזהו דבר נכון.
18.
זה הרי דבר נכון
כ"ט שבט ה׳תש״פ
מיהו יהודי
הרב כהנא היה פעיל מאד במאבק לתיקון חוק מיהו יהודי, והציע פעמים רבות אי אמון בממשלה על רקע אי תיקון החוק.

בהזדמנות מסוימת אף הגיע במיוחד מפלורידה על מנת להצביע בעד תיקון החוק.

מוחה על הפגיעה בכבוד הרבי
באחד הדיונים שנערכו על החוק, תקף חבר הכנסת הערבי זיידן עטשי את דבריו של הרבי כי רק חברי כנסת יהודיים צריכים להצביע. לאחר מכן נאם הרב כהנא בכנסת ובסיום הנאום ביקש למחות על הפגיעה בכבוד הרבי וכי תובע את עלבונו של "אחד מגדולי הרבנים והמנהיגים בישראל, האדמו"ר מחב"ד", ובסוף המחאה סיים כי "ארץ ישראל שייכת לאדמו"ר מחב"ד ולא לחבר הכנסת זיידן עטשי".

הגיון פשוט
כ"ט שבט ה׳תש״פ
עדיף להיות בצד מקבלי ההחלטות מאשר בצד של המפגינים
19.
כהנא עמד עם שלט מול הרבי לא תעמוד על דם...
כ"ט שבט ה׳תש״פ
איך אפשר להצביע לאדם היחיד בעולם היהודי שהפגין נגד הרבי מול 770?
מי שזוכר את ההפגנות המזעזעות הללו לא מעז להסתכל על פרצופם. גדולי אנשי השמאל והמפד"ל שהרבי נלחם בהשקפותיהם כיבדו את הרבי. אדם שמפגין נגד קדש הקדשים נשיא הדור ר"ל.
כהנא גרמו לא רק נזקים ליהודי רוסיה כפי שהרבי אמר והדברים מודפסים בעיתונות שבוודאות הרגו יהודים בגלל ההפגנות הללו והחמירו את מצבם.
גם בנושאי ארץ ישראל אנשי כהנא גרמו נזקים בשיטתם כולל היום שהם מוכנים לשרוף את כל המועדון רק בגלל אגו של מקום בכנסת. הם מבינים את ההשלכות שהערבים והשמאל מרויח מכך אבל הם משתפים פעולה למעשה עם רצון השמאל להפלת נתניהו וכל הימין.
20.
אל תשוו את החבורה הזאת לכהנא
כ"ט שבט ה׳תש״פ
אמנם נקראים תלמידיו אבל אין שום קשר. מה שקורה איתם היום נורא ואיום. פשוט להפסיק להביא אותם לכפר ולכל מיני מקומות גורמים נזק לארץ ישראל מה שלא הצליחו הערבים.
21.
שאלה אמיתית וכנה לבן גביר
כ"ט שבט ה׳תש״פ
בשביל להצטרף לרשימת ימינה הסכמת להוריד מסלון ביתך את תמונת ד"ר ברוך גולדשטיין. יפה מאד. הסברת זאת שזה בשביל הצלת גוש הימין.
האם בשביל הצלה אמיתית של גוש הימין למה אתה לא מסיר את תמונותיך מהרחובות ומסיר את הרשימה.
אדם שגילה כזאת אצילות נפש לפני חודש להסיר את תמונת גולדשטיין הכל בשביל הצלת הימין לא מוכן להציל כעת את הימין?
ממש לא מבין
22.
זוועה
כ"ט שבט ה׳תש״פ
כתבה דמגוגית כתובה בצורה הזויה ומלאה בסתירות...
בושה וחרפה!
23.
הכותב שחצן, חצוף ומתנשא... ועד מציין שמד...
כ"ט שבט ה׳תש״פ
כתבה מגמתית ואינטרסנטית מתחלתה ועד סופה, אין שם מילה אחת אוביקטיבית, מה גם שהיא מלאה סילופים וחצאי אמיתות, נסיון לקבוע עובדות על בסיס ספקולציות ונסיון להציג ולקבוע את "דעת הרבי" על פי תפיסת העולם של הכותב עצמו.
אדרבא
ג' אדר ה׳תש״פ
הציגה נא עדיך, ונוכחה עם מי הצדק.
חוששני שגם כאן נתקיים מארז"ל: 'כל הפוסל - במומו פוסל'. וד"ל.
24.
שאלת תם
כ"ט שבט ה׳תש״פ
למה להיכנס ביהודים ברמה האישית האם זה דרכו של הרבי ?
בכל מקרה השאלה שלנו אינה מרזל אלא מדוע יש שתיקה איומה מצדנו מול תוכנית המאה בה הובעה הסכמה למסירת שבעים אחוז (!) מהשטח יותר מאוסלו !!
עוד לפני הבחירות יש חובה כפי שזעק הרבי למחות נגד מסירת שטחים ולנו חסידי חב"ד מובנת היטב גודל הסכנה הגיבורים אלו!!! וראינו במוחש כי עם ההכרזה על התוכנית שוב גברו הנסיונות לפגוע רחמנא ליצלן!
25.
הוכח תוכיח
כ"ט שבט ה׳תש״פ
בפועל ביחס לדיבורים על ארץ ישראל הורה הרבי בפירוש שיש למחות ובקול רעש גדול ! ובמיוחד מוטל הדבר על הרבנים עיני העדה ובפיקוח נפש הנשאל ה"ז מגונה !!!!
ולמעשה בפועל בדיוק כפי שזעק הרבע "אין פוצה פה ומצפצף"!!! גם לא ליובאוויטשע רבנים חושך כפול ומכופל!!!
הגדילו לעשות ולהחניף לראש הממשלה במקום לומר לו בכבוד אבל בתוקף דבר השם זו הלכה !!!
26.
לא חתמו
ה' אדר ה׳תש״פ
כתבו מכתבים מפותלים משל עצמם. לא אמרו במפורש שלא ישבו בממשלה שמדבר על מסירת שטחים
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.