צבי סופר | יום כ"ח שבט ה׳תש״פ 23.02.2020

קונגרס הרבנים למען השלום: "יש להצביע רק למי שחותם"

'קונגרס הרבנים למען השלום' קורא לכל יראי ה' להצביע רק עבור מפלגה שחתמה על התחייבות מיוחדת, וכל ראשי הסיעות המתמודדות לכנסת קיבלו מסמך לחתימה • הטריגר: "בימים הקרובים לבחירות יודיעו לציבור על איסור להצביע למפלגות שלא חתמו על ההתחייבות" • בפנים: המסמך המלא שנשלח לראשי הסיעות
קונגרס הרבנים למען השלום:

קונגרס הרבנים "פיקוח נפש" המאגד למעלה מ-400 גדולי רבני ישראל, יצא השבוע בקריאה למפלגות המתמודדות בבחירות הקרובות לכנסת לחתום על התחייבות ברורה שלא ייתנו את ידן למו"מ על נסיגה כלשהי משטחי ארץ-הקודש והקמת מדינה פלסטינית ח"ו.

במכתבם לחברי-הכנסת הבהירו הרבנים כי התסבוכת הפוליטית איננה משנה את האמת הפשוטה של "דבר ה' זו הלכה", שאסור להצביע למפלגה העלולה להיות שותפה לנסיגה משטחי ארץ ישראל, שהיא 'פיקוח נפש' לכל תושבי ארץ הקודש.

הרבנים הודיעו כי בימים הקרובים לבחירות יודיעו לציבור בפרסום רחב על איסור להצביע למפלגות שלא חתמו על התחייבות זו. "חובה עלינו כרבנים להביע בקול רם ובפרהסיא את דעת תורה בנושאים של 'פיקוח-נפש', ולכן חובה עלינו להכריז על איסור להצביע למפלגות שעלולות חלילה להביא לסכנה זו לעם ישראל. עפ"י פסק דין ברור, חתום על ידי כל הרבנים, שישנו איסור הלכתי להצביע למפלגה שלא חתמה על התחייבות זו".

הרבנים הבהירו כי אין להם כל קשר למפלגה מסוימת, ולרבנים אין אינטרס פוליטי כלשהו. "אדרבה, נשמח מאד שכמה שיותר מפלגות יחתמו על ההתחייבות, וכך יתאפשר לשלומי אמוני ישראל לבחור את המפלגה הקרובה לליבם מתוך כלל המפלגות החתומות".

"אנו קוראים בקריאה של חיבה לכלל חברי-הכנסת: חלומות השטות של הסכמי שלום, של שתי מדינות לשני עמים או של תוכניות לנסיגות כאלה ואחרות הוכחו מזמן כמטופשות ומסוכנות. כל דיבור עליהם רק מגביר את תיאבון אויבינו ואת רצונם לפגוע בעם ישראל. הגיע הזמן להכריז סוף סוף שאנו מקבלים רק את דרך התורה, ולעולם לא יהיו דיבורים ותוכניות על נסיגה כלשהי משטחי ארץ ישראל. רק כך תקבלו את אמון הבוחרים, ורק כך יזכה עם ישראל לברכת הקב"ה: ונתתי שלום בארץ".

 

 

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
5 תגובות
1.
רעיון מצוין
כ"ח שבט ה׳תש״פ
כל הכבוד לרבני הקונגרס יישר כח גדול
2.
כל הכבוד על היוזמה!
כ"ח שבט ה׳תש״פ
אבל שאלה חשובה: כפי הנראה מהמכתב מי שחותם הוא רק יו"ר הסיעה ולא כל שאר מועמדי המפלגה.
האם אין זה משאיר פתח לחכי"ם מתוך המפלגה לסור מהקו הנ"ל? (הרי כבר ראינו חכי"ם בודדים שהפילו ממשלות - כמו אליעזר מזרחי ב-92 ועוד..)
בהערכה רבה על פעילות בנושא כה חשוב וחיוני.
3.
יוחי
כ"ח שבט ה׳תש״פ
עצם הדיבור על נכונות והסכמה לנהל משא ומתן עם מרצחים על שטחי ארץ ישראל מעניקה עידוד לטרור ומדרבנת אותו לנסות ולפגע ביהודים במטרה ללחוץ להשיג יותר במשא ומתן
4.
מה עושים
כ"ח שבט ה׳תש״פ
אם אף סיעה שיש לה סיכויים להיכנס לכנסת לא תחתום??
5.
ההסטוריה לא לימדה כלום?
כ"ט שבט ה׳תש״פ
שחזר צ'מברלין עם נייר חתום היטב מהצורר הנאצי על כך שלא תהיה מלחמה, והראה אותו בגאון - המציאות טפחה על פניהם של הבריטים.
הרבי דיבר על כך רבות שאין לסמוך על פיסת נייר.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.