מערכת COL | יום כ"ה שבט ה׳תש״פ 20.02.2020

די לפילוג, כן לסובלנות: ראש העיר והשליח בראיון משותף

ראש העיר קריית שמונה מר אביחי שטרן ושליח חב"ד הרב יגאל ציפורי בראיון משותף  ומרתק • דוכן התפילין המשותף מול תיכון 'אריכא דנציגר', ההצהרה בכנס ראשי הרשויות המקומיות • ומה הביא את ראש העיר הצעיר, מהעיר הצפונית בקצה הארץ להרים את נס הדגל הבינלאומי של הסובלנות והתפילין?
די לפילוג, כן לסובלנות: ראש העיר והשליח בראיון משותף
משמאל: ראש העיר קריית שמונה אביחי שטרן, לצד שליח חב"ד הרב יגאל ציפורי


מה המשותף לראש כולל ספרדי עם תלמידיו, בחורים מישיבה ליטאית, שליח חב"ד, וראש העיר הכי צעיר בארץ? מבצע 'יום הסובלנות והתפילין הבינלאומי', אותו הגה ויזם ראש העיר קריית שמונה אביחי שטרן.

 בראיון משותף ל-COL, מגולל ראש העיר אביחי שטרן איך התחילה היוזמה, ושליח חב"ד הרב יגאל ציפורי מתפעל: "זה אחד הדברים הנפלאים שראיתי מעודי".

כמו שפרסמנו כאן ב-COL, בעקבות סערת האיסור להציב דוכני הנחת תפילין במוסדות ציבור ומחוץ לבתי ספר בתל אביב, ראש עיריית קריית שמונה אביחי שטרן מוביל יוזמה מפתיעה, וקורא ליהודים בארץ ובעולם להפוך יום זה - כ"ה בשבט ליום הסובלנות ויום הנחת התפילין העולמי.

בוידאו שפורסם הבוקר, נראה ראש העיר לצד דוכן התפילין בקריית שמונה, מסביר את המהלך, בעוד השליח הוותיק בעיר (ראש העיר: "אני מכיר אותו כבר 34 שנה") הרב יגאל ציפורי, 'מדביק' ללחיו נשיקה, שאומרת יותר מהכל.

עם ראש העיר שוחחנו בדרכו חזרה מכנס ראשי הרשויות המקומיות שנערך בגני התערוכה, גם שם הוא פעל ללא לאות: הוא חבר לשליח הרב עדי אלפנט, ויחד הפעיל דוכן תפילין והניח תפילין לעשרות ראשי ערים שהשתתפו בכנס.


 

אביחי שטרן, מה הביא אותך, ראש העיר הצעיר בארץ, ליזום את 'יום הסובלנות והתפילין העולמי'. זה לא מהלך יומרני מידי?

שטרן: "נכון שאת ה'טריגר' קיבלנו מהמסר בתל אביב, אבל הנושא הזה בער בי כבר מאז שנבחרתי לראשות העיר. אנו כבר בסבב בחירות שלישי והמסרים השליליים נמשכים סביב פילוג, קיטוב והסתה, נגד כל סממן של מסורת, ומחלחלים ללא הפוגה. זה הביא אותי לצעד הזה. להגביר את המאחד והמלכד, ולא להיפך."

עירך ראתה רבות בעבר, איום הקטיושות, פיגועים. איבדת בני משפחה (סבתא ודודה בפיגוע בשנת תשל"ד) בקריית שמונה. הרקע שלך הביא אותך להוציא בשורה דווקא מהעיר הצפונית?

 "יש בעיר הזאת משהו מיוחד שאין בשום מקום אחר. כמו שציינת קריית שמונה היתה בקו החזית שנים רבות וחיה תחת איום מתמיד. זה יותר מסמלי שדווקא מכאן, העיר הצפונית והמאויימת, מכאן תצא הבשורה של הסובלנות לכל העולם".

שליח חב"ד הרב יגאל ציפורי: "המבצע הזה כולו של ראש העיר שלנו. זה אחד הדברים הנפלאים שראיתי מעודי. באו אלי היום ראש כולל ספרדי עם תלמידיו, ביקשו להקים דוכן תפילין. הגיעו אלינו גם בחורי ישיבה ליטאיים והקימו דוכן תפילין ברחוב. אין על זה שום כיתוב של השתייכות, אלו דוכני התפילין של עם ישראל".

ראשי ערים ואישים מצטרפים ליוזמה היום, בגני התערוכה. צפו בוידאו:

אביחי שטרן: "התפילין הן סמל יהודי שמעל כל המחלוקות. כל נער יהודי נכנס למצוות בהנחת תפילין. אנחנו מניחים תפילין כביטוי להיותנו יהודים גאים, המחוברים למסורת. לא ניתן להפוך את הנחת התפילין לדבר שנוי במחלוקת.

"לא צריך להיות דתי או מסורתי בשביל זה, אבל בהחלט צריך לשמור על היהדות והמסורת שלנו. חשוב לדבר על המאחד ולא על המפריד. על קירוב לבבות ולא על הדתה. על סבלנות וסובלנות ולא על ריחוק ושינאה."

איך כל זה התחיל?

שטרן: "הרמתי טלפון לשליח הרב יגאל, והצעתי לו את הרעיון. הוא ממש 'נדלק' ועירב גם רבנים ושלוחי חב"ד מערים אחרות, וכך המהלך יצא לדרך. כמו שהרב יגאל ציין, זה משהו של עם ישראל, ללא שום שייכות מגדרית.

"אציין כאן", מוסיף ראש העיר, "שבעקבות הפרסומים, התקשרו אלי מלשכת הרב חיים קנייבסקי בבני ברק וביקשו שאבוא לרב לקבל את ברכתו על המהלך".

ראש העיר הנמרץ הדרים לבני ברק, למעונו של הגר"ח קנייבסקי, והתקבל בחמימות רבה. "הרב שמע על המבצע המיוחד, והעניק לי את ברכתו, ברכת 'יישר כח'".


"מצווה של עם ישראל": ראש העיר קריית שמונה אצל הגר"ח קנייבסקי, השבוע

מדוכני התפילין בקריית שמונה, המשיך ראש העיר לכנס ראשי הרשויות בגני התערוכה בתל אביב, ומספר מה שאירע שם: "הקמנו יחד עם הרב עדי אלפנט דוכן תפילין וראשי ערים רבים הניחו תפילין. הכרזתי שם ש'אין מציאות שראש עיר לא יסכים שבעירו יניחו תפילין בכל מקום'".

פגשת את ראש העיר תל אביב חולדאי? הצעת לו להניח תפילין?

"לא נתקלתי בו, הייתי שמח לפגוש אותו שם ולהניח לו תפילין. אני מאמין שהיה מסכים בלב חפץ".

הרב יגאל ציפורי: "צריך לחבק את חולדאי על מה שעשה. אף אחד לא עשה מה שהוא עשה".

מצא חן בעיניך הרעיון שמבצע תפילין הפעם לא שייך לחב"ד?

"כחסיד, אני לוקח את זה לכיוון הכי טוב. זה כמו מסר שמגיע אלינו מהרבי: זה יכול להיות דרכך, דרכו, או דרך ראש העיר. כולם יודעים שמבצע תפילין שייך לרבי, ולא לאף אחד אחר. כעת אנחנו גם רואים את זה".
 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.