מנדי ברגר | יום כ"ה שבט ה׳תש״פ 20.02.2020

אביו של השליח הגיע לשחוט בקר - ומצא ספר תורה פסול

שליח חב"ד בקרטחנה שבקולומביה, הרב סעדיה גלויברמן, הגיע אל מקום שליחותו רק לפני שנים בודדות. כשוחט, ובן של שוחט, הוא מספק בשר כשר למהדרין לכל השלוחים והיהודים שבאזור • כשאביו הרב שמואל גלויברמן מאנ"ש חסידי חב"ד בלוד הגיע אליו השבוע לביקור, ועזרה בשחיטה לקראת חג הפסח הקרב ובא - הוא עזר לגלול ספר תורה של יהודי הקהילה בעיר הבירה, ומצא חור וספר תורה פסול
אביו של השליח הגיע לשחוט בקר - ומצא ספר תורה פסול
באדיבות השליח

שליח חב"ד בקרטחנה שבקולומביה, הרב סעדיה גלויברמן, הגיע אל מקום שליחותו רק לפני שנים בודדות. כשוחט, ובן של שוחט, הוא מספק בשר כשר למהדרין לכל השלוחים והיהודים שבאזור.

השבוע, אביו, הרב שמואל גלויברמן מאנ"ש חסידי חב"ד בלוד - שהוא מוהל, סופר סת"ם, שוחט ובודק, המריא לבקר את בנו בניכר.
 
הרב סעדיה ביקש מאביו, היות ובדרך-כלל הוא שוחט בקר לבד ועושה שחיטה קטנה, כעת לפני חג הפסח - הוא ישמח לעזרת אביו בכדי שיוכל אף לספק לכל השלוחים באזור. סעדיה גם ביקש מאביו, שיפקח על השחיטה ויאיר את עיניו במה שאפשר לחזק ולהוסיף עוד הידור ודקדוק.

"את השחיטה אני עושה אצל דוד שלי - הרב יוסף ליברוב שליח הרבי והרב הקהילה הספרדית בעיר ברנקיה, שהיא שעתיים נסיעה מהעיר שלי - קרטחנה", מספר גלויברמן ל-COL. "כשדוד שלי שמע שאבא מגיע, הוא שמח כפליים - כי יש בבית הכנסת שלו ספר תורה שקוראים בו בכל יום שני וחמישי, שצריך להעביר את אותו לעץ חיים/קופסה חדשה. והיות ואבי סופר-סת"ם צריכים את עזרתו. וכך עשינו".

"לפני שיצאנו לבית מטבחיים, נסענו לבית הכנסת לטפל בספר התורה. אחרי שתפרנו צעד אחד של הספר תורה - התחלנו לגלול לצד השני שלו. פתאום שמנו לב שיש חור בספר תורה שמנקב אותיות וממש חסר אותיות, כך שספר התורה פסול... וזה ספר תורה שקוראים בו רק בימי שני וחמישי - והחור הוא במקום שהוא באמצע הפרשה, ובין פרשה לפרשה גוללים אותו מהר יחסית ובתוך הקופסה - כך שקשה לראות שיש חור, והיו אמורים להמשיך לקרוא בו עוד הרבה זמן כשהספר פסול"...

הרב סעדיה מסכם ואומר: "אם בשליחות רואים כל יום השגחה פרטית - אז זה היומית שלי. ידוע לנו שבכל דבר בחיים יש השגחה פרטית, אבל בדבר של קדושה ובמיוחד בספר תורה, זה הרבה יותר משמעותי".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.