צבי סופר | יום כ"ג שבט ה׳תש״פ 18.02.2020

בביקור במוזיאון: מאיר פרוש קיבל את אות "יקיר גוש קטיף"

סגן שר החינוך מאיר פרוש ערך היום ביקור במוזיאון גוש קטיף בירושלים לרגל 'יום גוש קטיף במערכת החינוך', וקיבל אות 'יקיר גוש קטיף' • "יהודי מאמין לא יכול לקבל את תוכנית טראמפ. מי שהוא 'ימין על פי תורה' לא מחזיר אף שעל מארץ ישראל", אמר במהלך הביקור
בביקור במוזיאון: מאיר פרוש קיבל את אות

סגן שר החינוך מאיר פרוש ערך היום ביקור במוזיאון גוש קטיף בירושלים לרגל יום גוש קטיף במערכת החינוך. סגן השר קיבל סקירה מקיפה על פעולות המוזיאון להנצחת יישובי גוש קטיף וצפון השומרון והחדרת ההכרה ש'לעולם לא עוד'.

צוות המוזיאון ציין שבתקופת המאבק בגירוש, הרב מאיר פרוש ואביו הרב מנחם פרוש ז"ל עמדו לימין גוש קטיף במאבקים ובפעולות רבות, והיו תמיד כתובת לאנשי גוש קטיף בנוסף לזכויות הרבות של סגן השר פרוש בבניה בארץ ישראל וביו"ש.

סגן השר פרוש אמר בביקור כי "כבן לאבי הרב מנחם פרוש ז"ל, שהציל ברגע האחרון את מתחם קבר רחל ממסירתו לערבים, אני נחוש לעמוד על המשמר ולהמשיך לשמור על ארץ ישראל גם בעתיד".

סגן שר החינוך מאיר פרוש הזכיר את העובדה כיצד וויתר בשעתו על תפקיד סגן שר התחבורה שהוצע לו על ידי רה"מ אריאל שרון, לאחר ההתנתקות. פרוש סירב אז ואמר כי הוא לא מעוניין להיות חלק מהממשלה שביצעה את ההתנתקות.

פרוש דיבר גם על נחיצות החדרת מורשת גוש קטיף בדור הצעיר ושמירה על כל חלקי ארץ ישראל. "יהודי מאמין לא יכול לקבל את תוכנית טראמפ המדברת על מסירת חלקים מארץ ישראל. מי שהוא 'ימין על פי תורה' לא מחזיר אף שעל מארץ ישראל", אמר.

בסיום הביקור קיבל סגן השר פרוש אות יקיר גוש קטיף על פועלו למען ההתיישבות בארץ ישראל ולמען גוש קטיף. יצויין, כי סגן השר מאיר פרוש היה הפוליטיקאי הראשון שביקר במוזיאון לאחר הקמתו, והאדם הראשון שקיבל את תעודת "יקיר גוש קטיף".

בביקור השתתפו גם נציג חב"ד בעיריית ירושלים הרב יעקב הלפרין והרב זאב ליפסקר מגבעת זאב שהתרשמו מהביקור במוזיאון ומפועלו הרב להנצחת יישובי גוש קטיף וצפון השומרון. בפגישה השתתף גם ר' שבתי ויינטראוב, מפעילי המוזיאון.

מנהל מוזיאון גוש קטיף שלמה וסרטהייל הודה לסגן שר החינוך שהיה בגוש קטיף בשעות הקשות של המאבק יחד עם אביו ע"ה וגם בבניה של רבבות יחידות דיור ביהודה ושומרון ועוטף ירושלים.

וידאו:

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.