שלמה מן | יום כ"ג שבט ה׳תש״פ 18.02.2020

'הארץ': הוועדה שמינה כוכבי ממליצה לוותר על גיוס החרדים

הועדה שמינה הרמטכ"ל לבדיקת זיוף נתוני גיוס החרדים לצה"ל המליצה לו: לבחון מחדש את אסטרטגיית גיוס החרדים ולהוריד בהדרגה את גיל הפטור • לפי הוועדה, גיוס של אלפי חרדים בגיל מבוגר יחסית - 21 ומעלה, בעלי משפחות ברובם, עלול דווקא לפגוע בעקרון השוויון, משום שחיילים אלה מקבלים תנאי שכר ושירות טובים לאין ערוך מכפי שצה״ל מעניק ליתר חייליו
'הארץ': הוועדה שמינה כוכבי ממליצה לוותר על גיוס החרדים
צילום אילוסטרציה: מנדי הכטמן, COL

הוועדה הבודקת את בלוף נתוני גיוס החרדים לצה"ל צפויה להמליץ לצבא ולמדינה לבחון מחדש את אסטרטגיית גיוס חרדים ולהוריד בהדרגה את גיל הפטור עד לביטולו המוחלט. כך דווח בעיתון 'הארץ'.

כיום תלמידי ישיבה ואברכי כולל מקבלים פטור משירות צבאי במידה ולמדו עד גיל 24.

לפי הוועדה, רבים מהם נשארים בלימודים עד גיל מאוחר כדי להימנע מגיוס, והורדת גיל הפטור או ביטולו, יאפשרו להם לצאת לשוק העבודה מוקדם יותר.

לפי הוועדה,  גיוס של אלפי חרדים בגיל מבוגר יחסית - 21 ומעלה, בעלי משפחות ברובם, עלול דווקא לפגוע בעקרון השוויון, משום שחיילים אלה מקבלים תנאי שכר ושירות טובים לאין ערוך מכפי שצה״ל מעניק ליתר חייליו, ובהם הלוחמים - ולכן גיוס נרחב דווקא יפגע בעיקרון השוויון, ויקשה על צה"ל להקצות משאבים למערכים חיוניים.

הוועדה צפויה גם לקבוע כי ספירת המתגייסים החרדים נעשתה בחוסר מקצועיות ואף ברשלנות.

בחדשות 12 דווח אמש (שני) כי ועדת הבדיקה הצה״לית בראשות האלוף במיל׳ רוני נומה שבדקה את זיוף נתוני גיוס החרדים, נפגשה עם הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, והציגה לו את הדו"ח שגיבשה.

הוועדה מצאה כי חלק מהנתונים הוטו באופן מכוון, רוב הנתונים היו לא מדוייקים ולמעשה הדו"ח מצביע על כשל מערכתי חמור. לא הייתה כלל עלייה במספר החרדים שגויסו, זאת בניגוד למה שדווח לדרג המדיני, לא היה גרף של עלייה בין השנים 2018-2015.

ככל הנראה יינקטו צעדים פיקודיים נגד ראש אכ"א וקצינים נוספים. לא תהיה הדחה של קצינים מצה״ל אבל כנראה נזיפה, נזיפה חמורה והערה פיקודית.

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
חב"דניק מפוקח
כ"ג שבט ה׳תש״פ
לא צריך 'ועדה מקצועית' ע"מ לקבוע את העובדה שמטרה בגיוס חרדים הוא לא בשביל הצבא אלא לחנך לעצב את הבאים בשערי הצבא ולהפחית ביראת השמיים שלהם. לא פחות ולא יותר
אכן
כ"ד שבט ה׳תש״פ
וכנראה בחוש "אף" מהחלטותי'.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.