| יום כ"א שבט ה׳תש״פ 16.02.2020

נתניהו ב'ניחום אבלים' אצל הרבי: "כל עם ישראל אתך"

COL בחשיפה היסטורית: הקלטה משיחה של הרבי עם בנימין נתניהו, אז השגריר באו"ם שהגיע ל'ניחום אבלים' בימי ה'שבעה' לאחר הסתלקות הרבנית חיה מושקא בכ"ב שבט תשמ"ח • הערב, ליל כ"ב שבט, חל יום ההילולא הל"ב של הרבנית, ולקראתו מגיש COL את ההקלטה הנדירה מהשיחה שהתקיימה בלשון-הקודש עם כתוביות • וגם: סיפור הקשר המיוחד של נתניהו לרבי והכוחות, הברכות והעצות ששאב מהרבי בתפקידיו • אל תפספסו
נתניהו ב'ניחום אבלים' אצל הרבי:
הושענא רבא תשמ"ח. נתניהו מקבל את הוראת הרבי - שלא לעזוב עדיין את תפקידו באו"ם

הערב, ליל כ"ב שבט, חל יום ההילולא הל"ב של הרבנית הצדקנית מרת חיה מושקא, אשת כ"ק אדמו"ר זי"ע.

בקשר עם היום, מגיש COL בפרסום ראשון הקלטה נדירה משיחה של הרבי עם מר בנימין נתניהו, כיום ראש ממשלת ישראל ואז שגריר ישראל באו"ם, שהגיע ל'ניחום אבלים' בכ"ד שבט תשמ"ח, יומו השני של ה'שבעה' לאחר הסתלקות הרבנית.

השיחה התקיימה בלשון-הקודש, ונתניהו בקול כואב ונרגש הביע את תנחומיו.

ההקלטה - מארכיונו רב הכמות והאיכות של שמואל בן צבי - נחשפה לראשונה בערב ההוקרה שנערך לפני כשבוע בכפר חב"ד, וכעת הוא מפורסם לראשונה ברבים.

צפו:

המפגש הראשון

בוא מר נתניהו ל'ניחום אבלים' היה חלק מקשר רציף שקיים עם הרבי, ולהוראות וברכות שזכה לקבל במסגרת תפקידו באותן שנים - כשגריר ישראל באו"ם.

חודשיים וחצי לאחר ניחום האבלים, הגיע נתניהו לביתו של הרבי. היה זה זמן קצר לאחר נאומו הראשון כמתמודד לכנסת, ובחלוקת הדולרים באותו יום - שקטע הוידאו ממנו מפורסם מאוד - דיבר אתו הרבי על הקו הנדרש ממנו בתפקידו בכנסת.

במהלך אותה פגישה אמר נתניהו לרבי: "אני מודה לך על ההזדמנויות שנתת לי לבוא ולהיעזר בך. לקבל את הסיוע הגדול, הנפשי, שאתה נותן לי. לא רק לי, אלא לכל עם ישראל".

"מודה על ההזדמנויות שנתת לי להיעזר בך" | ב' אייר תשמ"ח (צילום: JEM)

למה התכוון נתניהו?

הקשר של נתניהו עם הרבי החל בשמחת תורה תשמ"ה, כאשר נתניהו - אז שגריר ישראל בוושינגטון - הגיע ל'הקפות' בבית מדרשו של הרבי, על-פי הצעת ר' שמריה הראל, פקודו ב'סיירת מטכ"ל' שבינתיים הפך לחסיד חב"ד. הוא אמר: "רבי, באתי לראות אותך". הרבי נתן בו מבט מיוחד, חייך, ואמר לו: "רק לראות? לא לשוחח?". אז, למרבה הפתעתו והתרגשותו, שוחח עמו הרבי במשך 45 דקות(!).

על אותה שיחה לא פוסק נתניהו לספר, ולפני מספר שנים הוא אף סיפר עליה בפני העולם כולו על גבי בימת האו"ם.

קשר רציף

מכאן ואילך, שמר נתניהו על קשר רציף עם הרבי. הוא היה שולח לרבי את נאומיו ומקבל מענות. הוא אף פקד את 770, נועץ ברבי, קיבל את ברכותיו ועידודו ושאב מהן כוחות לתפקידו האחראי.

ניכר היה שהרבי מרוצה מאופן פעילותו של נתניהו באו"ם, ומה'גאון יעקב' והתוקף היהודי שייצג, כדברי הרבי אליו. ר' שמריה הראל מספר כי שמע ממזכירו של הרבי, הרב יהודה קרינסקי שהרבי מעריך אותו ואת פעולותיו.

בראשית שנת תשמ"ח התכוון נתניהו לעזוב את תפקידו באו"ם, לחזור לארץ הקודש, ולהיכנס לכנסת.

ביום הושענא רבה הגיע ל-770 לקבל את ברכת הרבי לקראת חזרתו, אולם למרבה הפתעתו אמר לו הרבי: "אבל יש עוד הרבה מה להשפיע מכאן". נתניהו ניסה לומר שיש כיצד להיאבק גם מארץ ישראל, אך הרבי המשיך ואמר: "אין על מי לסמוך". כשנתניהו אמר שיש כמה מועמדים טובים, אמר לו הרבי: "זה ספק, ואין ספק מוציא מידי וודאי". הרבי אף ציין את האפשרות שיש לנתניהו להשפיע על הגויים, ואמר: "אתה יודע בוודאי שבנימין היה היחידי מהשבטים שנולד בארץ ישראל, והוא פעל אחר כך על הגויים והיה הראש של הגויים בתוקף המתאים ובגאון יעקב". נתניהו ניסה לומר שהוא משרת באו"ם חמש שנים, והרבי אמר: "אתה יכול להמשיך לשרת מכאן עד משיח צדקנו".

לאור דבריו של הרבי, החליט נתניהו להישאר בתפקידו עד תומו, והאריך את שהותו בניו-יורק לשמונה חדשים נוספים, עד אשר תמה כהונתו כפי המועד שנחתם בחוזה הממשלתי.

במהלך אותם חודשים גם התקיים ביקור ניחום האבלים שאת ההקלטה ממנו פרסמנו בראשית הדברים.

בתום התקופה, כשר' שמריה הראל שאל את הרבי האם לבקש ממנו לעשות מאמצים להאריך את החוזה ולהישאר עוד, ענה הרבי שלא לדרוש זאת.

מכתב התודה

את ימי הפסח של תשמ"ח עשה נתניהו בארץ-הקודש, וכבר הכין את הקרקע להתמודדותו במפלגת 'הליכוד'. הוא ערך מסיבת עיתונאים בה הביע את עיקרי השקפתו המדינית והבטחונית, ודבריו פורסמו בהרחבה בעיתונות.

הרבי הגיב על הנאום במענה מיוחד: "נהנתי בקראי במכתב עת התוקף דתצהיר הראשון שלו בחזרתו לארץ הקודש. וש"חדר" התצהיר (כנראה מהתגובות). אזכיר על הציון".

שבוע לאחר מכן, היה הביקור האמור (שוידאו ממנו מופיע בתחילת כתבה זו), בו התייחס הרבי שוב לנאום, ואף לריצתו של נתניהו לתפקיד החדש - בכנסת.

ביום כ' אייר תשמ"ח כתב נתניהו לרבי מכתב פרידה לקראת נסיעתו, בו כתב בין השאר:

"ערב שובי לארץ, רציתי להפרד ממך על ידי מכתב זה ולהודות לך על העידוד המוסרי הרב שנתת לי במשך כל שנות שירותי באו"ם. הפגישות עמך שימשו לי תמיד מקור של השראה רוחנית גדולה, ותמיכתך הבלתי מסוייגת בזכותנו על ארץ ישראל עמדו לעיני פעמים רבות, דווקא בשעות הקשות ביותר".

הרבי ענה לו במכתב, בו כתב: "שתהא עלייתו ארצה - עליה בכל המובנים ולהמשיך בניצול כשרונות שלו והאפשריות ובכיון האמור במיוחד".

"ולהמשיך בניצול כשרונות שלו" | מכתב הרבי לנתניהו

מצוייד בברכת הרבי, התמודד נתניהו בפריימריז וזכה להצלחה מזהירה - הוא נבחר למקום הראשון ב'פאנל', ועם זאת, מכיוון שלא רצה לפגוע בותיקים ממנו, מיקם את עצמו במקום החמישי ב'שביעיות'.

מאז, למעט פסק זמן קצר, הוא משמש בתפקידים בכירים בממשל הישראלי, ובמשך כ-15 שנים כראש ממשלת ישראל. לפני מספר שנים, בשנת תשע"ב, נשא נאום ב'או"ם' וסיפר בפני העולם כולו על פגישתו עם הרבי, הדברים הנחרצים שאמר לו באשר לתפקידו מול העולם ולדרך היחידה לצלוח ולהאיר את החושך - הליכה עם האמת ב'גאון יעקב' וללא מורא.

הנה הקטע מתוך נאומו יוצא הדופן באו"ם, משולב בראיון עם נתניהו ויועצו, מתוך הסרט 'אמונה וביטחון' של חברת JEM:

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
איך אפשר להוריד את הסרטונים?
כ"ב שבט ה׳תש״פ
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.