מערכת COL | יום כ"א שבט ה׳תש״פ 16.02.2020

"כאיש אחד בלב אחד": קבוצת צפת מסכמת מסע בבית חיינו

JEM
 שליח הרבי בצפת הרב חיים קפלן ארגן קבוצת אנ״ש שתסע לחצרות קדשנו ליום הבהיר יו״ד שבט ותשהה בשבת קודש שלאחריו על יד הציון הק' • אחד המשתתפים העלה טור רשמים מהמסע המיוחד - ומשתף את גולשי COL 
חברי הקבוצה לומדים ב'אוהל'

יומן מסע

לקראת י' שבט 'שנת השבעים', ארגן
שליח הרבי בצפת הרב חיים קפלן קבוצת אנ״ש לנסיעה לחצרות קדשנו ליום הבהיר יו״ד שבט, כולל בשבת קודש שלאחריו, על יד הציון הק'.

 

ב׳ליל שישי׳ שקודם הנסיעה, התיישבו חברי הקבוצה להתוועדות הכנה שנערכה בהיכל בית הכנסת ׳היכל מנחם מענדל׳, יחד עם הרב קפלן ומשפיע הקבוצה הרב אסי שפיגל.
 

בערבו של יום הבהיר יו״ד שבט נחתו חברי הקבוצה בשדה התעופה ׳קנדי׳ ונסעו היישר לעבר 'בית אהל חב״ד ליובאוויטש' הסמוך לאהל הק׳. לאחר טבילה במקוה ותפילת ערבית בד׳ אמותיו הקדושות של הרבי התיישבה הקבוצה לצפות במראות קודש מיובל הארבעים לנשיאות - יו״ד שבט תש״נ ומיד מתחילה ההתוועדות המרכזית שהתקיימה סמוך לאהל הק׳ הנמשכת שעות ארוכות אל תוך הלילה.
 

לאחר חצות הלילה, יוצאת הקבוצה לעבר מלון בסמיכות לאהל הקדוש על מנת לחטוף כמה שעות שינה ולצבור כוחות ליום המחרת.

 

יום הבהיר יו״ד שבט


השכם בבוקר שבה הקבוצה לאהל הקדוש. ה'טענטים' (מאהלים) הסמוכים לאהל הקדוש מלאים עד אפס מקום. הקבוצה מתמקמת בירכתי ה'טענט' האחרון, ובמשך שעה ארוכה שוקעת בלימוד המאמר ״באתי לגני״ תש״כ שנמסר על ידי השליח הרב קפלן. לאחר השיעור ותפילת שחרית, במתינות והתעוררות, כותב כל אחד פדיון-נפש וניגש אל התור הארוך הנמשך כשעתיים עד לכניסה אל הציון הקדוש. אך, מי ממהר? "אחת שאלתי ... שבתי בבית ה' כל ימי חיי..." כל דקה בתור מנוצלת ללימוד, מחשבה טובה נוספת, חשבון נפש, להתרומם קצת, לחזק ההתקשרות - לקראת הכניסה אל הרבי.
 

ארוחת בוקר/צהריים מיוחדת הוכנה עבור הקבוצה מיד עם צאתם מהאהל הק׳, באולם ה׳טריילער׳ הסמוך, ומיד ממשיכים הלאה לשכונת קראון הייטס, היישר לעבר ביתו הקדוש של הרבי, ברחוב פרזידנט 1304, שם יזכו להתפלל תפילת מנחה, בשעה 3:15 בה היה הרבי מתפלל מנחה מידי יום.


לקראת ערבו של יום הבהיר יו"ד שבט נכנסת הקבוצה בהתרגשות לבית חיינו 770 והקבוצה מתיישבת בקדמת ה'זאל' ללימוד מעמיק של קונטרס 'בית רבינו שבבבל'.


אחר תפילת ערבית ב'זאל הגדול', יוצאת הקבוצה לעבר ׳כינוס התמימים העולמי׳. ההתוועדות הרשמית מסתיימת, והקהל, תלמידי התמימים, מתיישבים להתוועדויות הנמשכות עד שעות הבוקר.




סמוך לשעת חצות הלילה חלק מחברי הקבוצה ממשיכים לעבר 1414 ומצטרפים להתוועדות עם החוזר ר׳ יואל כהן המתוועד ברעננות ובבהירות ממרומי גילו. הולכים למנוחה קצרה בדירות מסודרות שנשכרו למשך היומיים הקרובים בקראון הייטס.

 

יום חמישי י"א שבט

הבוקר נפתח בהמשך לימוד 'קונטרס בית רבינו שבבבל' במרכז בית חיינו, כשאחרוני המשתתפים בהתוועדות שהתקיימה ב770 עדיין יושבים שם. לאחר הלימוד פונה הקבוצה לעבר חדרו הקדוש של הרבי לתפילת שחרית מרוממת ומרגשת.
 

אחר התפילה נכנסים להצצה לחדר ה'מזכירות' שממול לחדרו של הרבי. הקבוצה נעמדת לתמונה משותפת על רקע בית חיינו 770, ומשם, ממשיכים לעבר 'חדר השידורים wlcc' הממוקם בקצה המסדרון של קומת הכניסה.


את ההדרכה מעביר בחן ובטוב טעם מנהל הפעילות ר' מענדל אייזנבאך. בשלב מסויים מצטרף המנהל המיתולוגי של המקום, ר' חיים ברוך הלברשטאם, ומוסיף סיפורים מהזווית שלו. בדרכה ל'ספריית אגודת חסידי חב"ד', נכנסת הקבוצה לביקור במשרדי הארגונים המרכזיים של חב"ד, ה'מרכז לענייני חינוך', 'מחנה ישראל', 'קה"ת'. מזכיר הרבי ויו"ר ה'מרכז לענייני חינוך' הרב חיים יהודה קרינסקי משתף את חברי הקבוצה בזכרונות נדירים מעת ההסתלקות ביו"ד שבט תש"י, וההתקשרות המיידית שהייתה לו ולחבריו אל הרבי - הרמ"ש כפי שכונה באותה העת.


השיחה המרתקת עם הרב קרינסקי מסתיימת, ולאחריה ממשיכה הקבוצה אל משרדו של הרב משה קוטלרסקי המעורר על העבודה המוטלת על כל אחד ואחד מאנ"ש שיחיו - להתגייס להפצת המעיינות חוצה.  הקבוצה ממשיכה לאולם התצוגה של הספרייה.


ר' שמוליק מישולובין, שזכה להדריך במקום סיורים רבים של תלמידי התמימים ומקורבים מוביל את הסיור, מציג ומסביר בטוב טעם את המוצגים הקדושים, הנדירים והמיוחדים.
 

בהמשך נוסעת הקבוצה לעבר משרדי חברת המדיה החב"דית jem, הממוקמים בקצה שכונת קראון הייטס לביקור ייחודי במקום בו עמלים על הפצת קטעי הוידאו, התמונות והאודיו של הרבי ברמה המקצועית ביותר וב'כלים' המהודרים ביותר.


בערב, לאחר תפילות מנחה ומעריב, מתיישבת הקבוצה לארוחת ערב והתוועדות ב'חדר הישיבות' של 'משרד השלוחים', התוועדות שנמשכת אל תוך הלילה

 

יום שישי י"ב שבט


הקבוצה נפגשת ב'זאל הקטן',להמשך לימוד המאמר "באתי לגני" הנמסר בטוב טעם מפי הרב קפלן. לאחר תפילת שחרית, ב'זאל הקטן', מזדרזים לעבר 'משרד השלוחים' שם מוגשת ארוחת הבוקר, שהופכת גם היא להתוועדות קצרה, ומיד לאחריה פונים חברי הקבוצה יחד לעבר ה'סאבווי' - הרכבת התחתית, לעבר האי מנהטן, על מנת לזכות יהודים ב'מבצע תפילין'.

 

שבת קודש אצל הרבי
 

חוזרים לשכונת קראון הייטס, מתארגנים במהירות ונוסעים יחד אל האוהל הקדוש. לרווחת הקבוצה נשכר בית מרווח, אחד מ-15 הבתים שנרכשו בשנים האחרונות בסמיכות לאוהל. 
 

פותחים את השבת, אחר תפילת מנחה, בלימוד שיחת הרבי מש"פ בשלח שבלקוטי שיחות חלק ל"א. השיחה העוסקת במהות האחדות הנפעלת על ידי ראש בני ישראל, כמו 'מתרגמת' את התחושה המאחדת שמעניקה השהות במחיצת הרבי לכל חברי הקבוצה, ומהווה 'פתיח' להתוועדויות ולחווייה המרוממת שהורגשה במהלך כל השבת.


לאחר לימוד השיחה, מתפללים תפילת 'קבלת שבת' בצוותא ומתיישבים יחד להתוועדות מרוממת עם הרב אסי שפיגל ור' חיים ברוך הלברשטאם.

ההתוועדות נחתמת בסמיכות לחצות הלילה, וחלק מחברי הקבוצה ממשיכים ומצטרפים להתוועדויות נוספות הנמשכות עד קרוב לאור הבוקר.


מדהים לראות איך כבר מהשעה 6 בבוקר ה"טענטים" מלאים במאות בחורים ואברכים הלומדים חסידות בחיות מיוחדת. הרב קפלן מסיים את לימוד המאמר "באתי לגני" תש"כ, בשעה 10 בדיוק, מתחילה תפילת שחרית בסמיכות ממש לאהל הקדוש. 


זמן קצר לאחר התפילה מתחילה ההתוועדות שנחקקה בלב כל משתתפי הקבוצה והקהל הרב שהצטרף והצטופף סביב. הרב אסי שפיגל עורר מקירות ליבו את קהל המשתתפים, הדברים היוצאים מהלב נכנסים ללבבות כל המשתתפים, ועל פני כולם ניכרת התעוררות רבה. קרוב לשקיעת החמה, 'מוריד' הרב אסי את הדברים למעשה בפועל, והקבוצה כולה מקבלת על עצמה מספר החלטות טובות.


לאחר תפילות מנחה ומעריב, נערכת הבדלה על יד האהל הקדוש, ומיד מתאספים כל חברי הקבוצה, עם עוד מאנ"ש והתמימים מצפת שהצטרפו לקבוצה במהלך השבת, לתמונה משותפת בחזית בית אהל חב"ד ליובאוויטש, מזכרת נצח משבת מרוממת על יד הרבי. במוצאי שבת קודש, נוסעים יחד ל'מלווה מלכה' בשכונת קווינס.

 

יום ראשון י"ד שבט


עם שחר מתיישבים ללימוד קונטרס ההשתטחות, כהכנה לכניסת הקבוצה יחד אל הרבי.
 

הרב אסי שפיגל מלמד את הקונטרס בטוב טעם, ובסיומו, לומדים עם הרב קפלן את שיחת הרבי במוצאי שבת קודש פ' שלח תשל"ח, השיחה שאמר בפני ראש העיר צפת דאז מר אהרן נחמיאס ופמלייתו, שהגיעו אל הרבי והביאו עמם את מפתח העיר צפת.


אחר תפילת שחרית, במתינות וכוונה, מתיישב כל אחד לכתוב פ"נ או מכתב לרבי. שליח הרבי הרב קפלן כותב פ"נ כללי בעד אנ"ש וכל תושבי העיר, עליו חותמים כל משתתפי הקבוצה, ולאחר מכן ניגשים כולם יחד אל האהל הקדוש.


הכניסה אל הרבי "כאיש אחד בלב אחד" ייחודית ומרגשת. הרב קפלן מקריא את הפ"נ הכללי על הציון הנחתם בייחול שנזכה להכין את כל תושבי העיר לקבל את פני משיח צדקנו בקרוב ממש, ולאחר מכן ממשיך כל אחד את קריאת מכתבו שלו.


מרווח של שעות אחדות ניתן על מנת לערוך קניות וסידורים אחרונים. חלק יצאו לשכונת קראון הייטס, חלק בקרבת מקום לאהל הקדוש וחלק נשאר להמשיך ולנצל את הזמן במקום.


בערב, שבים כולם אל הבית שע"י האהל, לארוחה בשרית והתוועדות סיכום הנסיעה, שנמשכת שעות ארוכות אל תוך הלילה, עם הרב קפלן והרב שפיגל.

 

משתתפי המסע חולקים את רשמיהם ובלב כולם מתחזקת משאלת הלב "להתראות עם הרבי בעיני בשר, בגוף גשמי ולמטה מעשרה טפחים, והוא יגאלנו".

 

עם עלות השחר של יום שני מתארגן מנין לקריאת התורה ויוצאים לשדה התעופה. במהלך הטיסה חזור מזכים חברי הקבוצה יהודים בהנחת תפילין, מתחילים בכך "פאנאנדערפאקן די פעקלאך" - ומתחילים להגשים את ההתעוררות הרבה במעשה בפועל. זו כמובן רק ההתחלה, אך ברור לכולם שזו תהיה פעולה נמשכת שתסייע לסיים את העבודה ולהוריד את השכינה למטה בארץ! 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.