מאיר כץ | יום כ"א שבט ה׳תש״פ 16.02.2020

ברמת השרון לא מתירים לחב"ד להציב חנוכיות ללא אישור

גזירות חדשות במדינת היהודים: מועצת עיריית רמת השרון החליטה בסוף השבוע האחרון, כי מעתה והלאה לו חב"ד תרצה להציב חנוכיות ציבוריות ברחובה של עיר - יזדקקו הם לאישור מיוחד מהעירייה לשם כך • גורמים בעירייה: "יתכן ואף הצבת דוכני תפילין תשקל מחדש, כמו בתל אביב"
ברמת השרון לא מתירים לחב
פעילות חב"דית ברמת השרון (צילום אילוסטרציה. ארכיון COL)

פוליטיקה של ערב בחירות?

המלחמה בדת - לא רק בתל אביב.

מועצת עיריית רמת השרון החליטה בסוף השבוע האחרון, כי מעתה והלאה לו חב"ד תרצה להציב חנוכיות ציבוריות ברחובה של עיר - יזדקקו הם לאישור מיוחד מהעירייה לשם כך.

ההחלטה האנטי דתית הזו, בעיר מרכזית במדינת היהודים, התקבלה לאחר שלאחרונה אחד מחברי מועצת העיר זעם על כך שבחזית בניין העירייה מוצבת חנוכייה ועליה לוגו של בית חב"ד, והעלה הצעה שיש להסדיר את הצבת החנוכיות הללו באופן חוקי, רק אחרי אישור.

"מה שחב"ד עושים", אמר בין היתר חבר המועצה שהעלה את ההצעה, "בלי אישור, בלי הסכמה, בלי הליך מסודר של העירייה - זה להציג איפה שבא להם חנוכיות או סוכות. זה לא תקין".

ההצעה נגד הצבת החנוכיות אמנם התקבלה בידי חלק מחברי המועצה בביקורת, אולם בסופו של דבר נקבע כי אכן חב"ד תוכל להציב חנוכיות ציבוריות רק באם יינתן מהעירייה אישור ייעודי לכך.

גורמים בעירייה אף הזהירו השבוע כי גם לגבי דוכני תפילין, יתכן וברמת השרון ילכו בעקבותיה של עיריית תל אביב. "יכול להיות שזה יעלה לסדר".

בעקבות החלטת עיריית תל אביב, רק נזכיר, נרשמה בסוף השבוע האחרון תנופה חסרת תקדים במבצע תפילין ברחובה של עיר. עוד ועוד יהודים, כפי שדיווחנו כאן בהרחבה ב-COL ביום שישי, הפשילו את שרווליהם להניח - דווקא בשל אותה החלטה מקוממת.

בשיחה עם COL, סירבו השלוחים ברמת השרון להגיב לנושא.

מעיריית רמת השרון נמסר: "העירייה רואה חשיבות רבה בערכי הפלורליזם, ומאפשרת לכל קבוצה וקבוצה מקרב תושבי העיר לבטא את אמונותיה במרחב הציבורי".

עוד הוסיפו בעירייה: "אין לעירייה כל כוונה למנוע משום גורם לבטא את אמונותיו".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.