שלמה מן | יום כ"א שבט ה׳תש״פ 16.02.2020

הרב ירוסלבסקי במכתב חריף נגד השהייה בפסח במלונות

מזכיר בי"ד רבני חב"ד באה"ק הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי יוצא בסוף השבוע במכתב חריף נגד השהייה של משפחות אנ"ש בבתי מלון בחג הפסח • "רבו המכשלות במקומות אלו בעניינים הכי עיקריים של כשרות צניעות וכו' ושמירה וזהירות בעניינים הקשורים לפסח, ובוודאי כל חסיד ירא שמים ירחיק עצמו מכל מקומות אלו בחג הפסח", כותב הרב
הרב ירוסלבסקי במכתב חריף נגד השהייה בפסח במלונות
הרב ירוסלבסקי (ארכיון COL)

מזכיר בי"ד רבני חב"ד באה"ק ורבה של שכונת נחלת הר חב"ד בקריית מלאכי, הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי, יצא בקריאה נחרצת בערב השבת שלא לפוש בבית מלון ובתי הארחה במהלך חג הפסח.

"להשואלים בעניין נופשי פסח למינהם בבתי מלון ובבתי הארחה", פותח הרב ירוסלבסקי: "כידוע הוראותיהם הברורות של רבותינו נשיאנו ובפרט כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו להקפיד ולהיות בבית בחג הפסח ולא להתערב עם אחרים. פשוט ומובן שאין למשפחות אנ"ש להיות במלונות וכיו"ב וד"ל.

הרב מוסיף: "ועוד והוא העיקר, רבו המכשלות במקומות אלו בעניינים הכי עיקריים של כשרות צניעות וכו' ושמירה וזהירות בעניינים הקשורים לפסח, ובוודאי כל חסיד ירא שמים ירחיק עצמו מכל מקומות אלו בחג הפסח".

הרב אף מתייחס לפרסומים השונים בעניין. "וכאן המקום למחות בכל התוקף על השימוש הנלוז של המפרסמים המשרבבים לענייני נופש אלו את שם חב"ד ורבותינו נשיאנו, ר"ל, תוך הטעיית הציבור.

"ועל כן אני חוזר ומדגיש יש להקפיד ביותר בהנ"ל, ומובן שגם לא להופיע במקומות אלו בחג הפסח. וכהבטחת האריז"ל "הנזהר ממשהו חמץ מובטח לו שלא יחטא כל השנה". והשומע יומשך לו כל הברכות של כ"ק אדמו"ר בבני חיי ומזוני רוויחי, ונזכה עוד השנה לאכול מן הזבחים ומן הפסחים בבית המקדש השלישי תיכף ומיד ממש".

בשולי המכתב מבקש הרב: "אבקש בכל לשון של בקשה לפרסם תוכן מכתב זה לידידים ומכרים למנוע מהם מכשלה. ולצערי ידוע המכשולות שהיו בזה, וה' ירחם".

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
7 תגובות
1.
סוף-סוף
כ"א שבט ה׳תש״פ
חיכיתי שמישהו מרבני חב"ד יאמר את הדעה הזאת בנושא...
הערה
כ"א שבט ה׳תש״פ
יישר כח גדול לרב רק הערה קטנה שבזמנו מידי שנה היה מפרסם הרב מרדכי שמואל אשכנזי זכרונו לברכה כל שנה עמוד שלם בעיתון כפר חבד. ומעורר שאפילו לקנות מאכלים תעשייתיים שלא נעשה בבית זה לא מנהגנו כך שזה לא הרב הראשון המעורר על העניין ושוב יישר כח גדול לרב ירוסלבסקי יבדל לחיים טובים וארוכים יאריך ימים על ממלכתו וכן הקריאה בזה לעיתונים החבדים כגון כפר חבד ועוד והאתרים החבדים כגון האתר המכובד סי או אל ועוד לא לפרסם נופשים בפסח
2.
בנוגע לשהות בבתי מלון בפסח
כ"א שבט ה׳תש״פ
אני לא מבין איך בכלל אפשר לפרסם מלון לפסח עם הידורים של חבד??! זה פשוט תרתי דסתרי!! והנני בא לחזק את הרב ירוסלבסקי שלא שם על אף אחד וסוף סוף מישהו יוצא בריש גלי נגד זה אשריכם וישר חילכם חזק וברוך
3.
אני מצפה שכל רבני חב"ד
כ"א שבט ה׳תש״פ
יכתבו ויפרסמו בקהילתם את תוכן דבריו של הגר"י ירוסלבסקי. כי באמת הגיעו מים עד נפש על כל מה שמתרחש כאן מתחת לפני השטח.
4.
כל דיכפין...?
כ"א שבט ה׳תש״פ
בזמן שכל בית חב"ד מתגאה בעריכת סדרים ציבוריים והזמנת כמה שיותר אורחים ,
ובשעה שידוע כי פסח היה נאכל בחבורות.
בקהילות אנ"ש בארץ לא קיימת מודעות כלל לאותם אנשים שאינם בעלי משפחות (חוזרים בתשובה /גרושות , יתומים ,חוצניקים ועוד ועוד )
אין השבע מבין את הרעב....
להידורים של הזולת כולם דואגים.
ומי דואג לשמחת חג כפשוטה של רעהו ??
ומי שכוחותיו הפיזיים או הנפשיים אינם מאפשרים לו חודש שלם של עבודה סביב ניקיונות ובישולים ,האם חייב לפרסם זאת בין כל ידידיו ומכריו ???

תפנימו קהלת אנ"ש מורכבת מבני אדם השונים זה מזה. תכבדו...אל תשפטו את מי שאינו בדרגה שלכם.



על כך נאמר
כ"ב שבט ה׳תש״פ
לקרב אותם אל התורה ולא את התורה אליהם.
אנחנו לא צריכים להקל במנהגי חב"ד בשביל אחרים...
בטח שלא להפוך את זה באופן רשמי שפסח במלון זה לגיטימי במחנינו..
מצטרף
כ"ח שבט ה׳תש״פ
אכן הייתי רוצה התייחסות של רבנים, מה יעשה מי שאין בכוחו לעשות פסח בבית - זקנים, מי שלא בקו הבריאות, בודדים - כאלה שאין להם משפחה שיכולים להתארח אצלם שבוע ימים לכל הפסח.

אכן ללכת לבית מלון זה לא פתרון טוב, כי אי אפשר להקפיד על ההידורים הדרושים ולפעמים אף יותר גרוע מזה.

אבל מה כן הפתרון????

לצערי אני מדבר מתוך נסיון אישי לא פשוט, בשנים האחרונות אין לי אפשרות לעשות את הפסח בבית, אבל גם לבית מלון אני לא מוכן ללכת בשום אופן. לא כאן המקום לפרט מה אני נאלץ לעבור כל שנה כדי לעשות פסח עם ההידורים ובכמה בריאות זה עולה לי.
הגיע הזמן באמת למצוא פתרון גם לזה!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.