שלמה מן | יום י"ט שבט ה׳תש״פ 14.02.2020

המכתב מסיביר שגרם למגיש הטלוויזיה להתרגש עד דמעות

איש ערוץ 20, בועז גולן, קרא אמש בתכניתו הלילית לראשי ערים  "להקים דוכני תפילין מתחת לבנייני העירייה, בסבסודם" • הבוקר הוא קיבל מכתב מהרב ירחמיאל גורליק, שליח חב"ד בעיר טיומן שברוסיה, שכתב לו:  "הבאת אור לא רק ליושבי הארץ, אלא הפצת אור ותקווה למרחקים לכל פינות העולם גם עד סיביר הקפואה"
המכתב מסיביר שגרם למגיש הטלוויזיה להתרגש עד דמעות
הרב ירחמיאל גורליק מניח תפילין לילד יהודי בסיביר

איש התקשורת בועז גולן יצא אמש בתכניתו הלילית בערוץ 20 ביוזמה מיוחדת - כתגובה להחלטת עיריית תל אביב השבוע, שלא לאפשר הצבת דוכני תפילין סמוך לבתי ספר, כאשר קרא לראשי ערים להקים דוכני תפילין במימון העירייה.

במהלך התכנית פרסם גולן את שמות שלושה ראשי רשויות שכבר הודיעו על הצטרפותם ליוזמה.

הבוקר פרסם גולן פוסט בחשבון הפייסבוק שלו - בו כתב: "קיבלתי תגובות רבות ומחממות לב בעקבות הפרויקט שלי להנחת תפילין והסרטון מ'האולפן הפתוח' בערוץ 20 - שריגש רבים.

לפני זמן קצר קיבלתי וואטסאפ משליח חב״ד בסיביר... ואני מודה: התרגשתי עד דמעות".

וכך כתב לי השליח היקר:

לכבוד מר בועז גולן היקר!

אינני מכירך, אך לא יכולתי שלא להתיישב בין כל ההכנות לשבת ולכתוב לך את הדברים הבאים:

זכיתי וזה כעשור אני שליח של הרבי מליובאוויטש בעיר טיומן שבסיביר. ברוך ה׳ במשך השנים הללו זכינו להכיר יהודים רבים החיים בחלק הזה של העולם וכן רבים שביקרו כאן. לכל אחד מהם עזרנו כפי יכולתנו בכל דבר שהוא צריך, עזרה גשמית וכמובן עזרה רוחנית.

זכיתי לראות למול עיני את הנשמה היהודית בתפארתה. לראות כיצד יהודים שלא ידעו כלום על יהדותם הופכים אט אט ליהודים שיהדות זה דבר חשוב להם. מיהודים שאחרי עשרות שנות קומוניזם בהן לא פגשו סממן יהודי הופכים ליהודים שבכל ביקור אצלי מבקשים דבר ראשון להניח תפילין וחלקם הפכו גם למניחי תפילין בעצמם.

לא אכחיש שהשהות והעבודה כאן הפכה אותי עם השנים ליהודי יותר חזק ויותר טוב. לא יכולתי להישאר אדיש כשלנגד עיני נשמות כבויות ונסתרות הופכות לגלויות ופורחות במלא תפארתן.

כמובן שכיהודי ובטח כמי שגדל בארץ הקודש והוריו וחלק ממשפחתו חיים שם, ארץ ישראל היא דבר מרכזי מאוד בחיינו. גופנו אמנם הרחק בסיביר אבל מחשבותינו, דאגתנו וליבנו נמצאים תמיד עם יושבי הארץ הקדושה ואנו מחכים כל יום לרגע הנכסף שיבוא משיח ויקח אותנו מכאן יחד עם כל היהודים שאספנו ועוד לא עלו לארץ, חזרה הביתה.

כגודל האהבה לארץ ישראל וליושביה, כן גודל הכאב למה שמתחולל בה בשנים האחרונות.

כמי שנמצאים רחוק אתה מבין שאנו צמאים לכל מידע המגיע מהארץ, לדעת מה נשמע שם ושהכל בסדר אצל כולם. בין שלל הידיעות התחלנו לקבל דיווחים שונים ומשונים על פרופוגנדה אנטי דתית עצומה שמתחוללת בעיקר ברמה התקשורתית, אך מחלחלת גם מטה. אין לך מושג איך יהודים פה בסיביר שעדיין אינם שומרי מצוות ורחוקים מלהגדיר עצמם כדתיים מזדעזעים לשמוע שבארץ אבותינו יש מי שמפריע לו הנחת תפילין של יהודים!

הם, שסבלו פה כמה דורות של מלחמה איומה בשמירת מצוות לא יכולים להבין איך יהודים שגרים בארץ היהודים נלחמים ביהודים שרוצים לחיות כמו יהודים ולזכות את המעוניינים בכך בקיום מצווה זו או אחרת...

האמת שאין לי מה לומר להם... נשאר לי רק להזדעזע יחד אתם.

אתה יודע איך זה כשלא חיים ממש במקום מסויים וכל ההתרשמות שלך מהמקום היא רק דרך כותרות החדשות. לאט לאט נוצרת לך תמונה בראש שהמצב הוא כפי המדווח ואין ספק שהתמונה המתקבלת עגומה וכואבת מאוד. מידיעה לידיעה אתה מדמיין איך עוד חושך ועוד אפלה יורדים לצערנו על המקום החשוב והקדוש בעולם.

והנה לפתע, כמו קרן אור בתוך כל החשכה הזו, קבלתי הבוקר סרטון מדבריך אתמול. קרן אור שהופכת לפרוז׳קטור רב עוצמה ומגרשת כל חושך שנמצא בדרכה.

פתאום אתה מקבל תמונה אחרת לגמרי. לפתע אתה מבין שלמרות כל כוחות החושך עדיין רוב רובם של יושבי הארץ הקדושה מכבדים ואוהבים את היהדות, כל אחד ברמה ובקצב שלו חשוב לו להיות קשור לקב״ה ולתורתו ולהנחיל את זה לבניו הלאה!

איך כתב לי חבר קרוב: מה שאנחנו כחסידי חב״ד מנסים ומתאמצים לפעול כל החיים בשליחות הרבי, בא בועז גולן ופועל זאת בשידור אחד. על זה נאמר “יש קונה עולמו בשעה אחת!״

אז דע לך מר בועז היקר שהבאת אור לא רק ליושבי הארץ, אלא הפצת אור ותקווה למרחקים לכל פינות העולם גם עד סיביר הקפואה. חממת את לבנו עם החום שהפצת ואני רוצה מפה לחזק את ידיך להוסיף עוד ועוד אור וחום מהמקום והאפשרות המיוחדת שהקב״ה הפקיד בידך!

בהערכה רבה
ובברכת שבת שלום מסיביר

ירחמיאל גורליק
בית חב״ד טיומן, רוסיה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
מרגש
י"ט שבט ה׳תש״פ
שבעזרת השם ימשיך להתגלגל כמו כדור שלג בסיביר הקפואה...
שעוד אנשי תקשורת לא יפחדו ויצטרפו לקמפיין האור המחמם הזה
2.
חזק
י"ט שבט ה׳תש״פ
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.