הרב שמואל רסקין | יום י"ח שבט ה׳תש״פ 13.02.2020

איזה הפתעה גרמה לנמרוד לפרוץ בבכי במרכז העיר פריז?

השבוע הגיעו אלינו אורחים מיוחדים, חיים ומירי ארנטל, מייסדי עמותת זכרון מנחם, ארגון המסייע לחולי סרטן ובני משפחותיהם בהתמודדות המורכבת, על מנת להרצות בפני הסטודנטים הישראלים לרפואה בבודפשט ובדברצן • איזה סיפור מרגש סיפר מארגן המסע לשליח החב"די? ואיך זה קשור לפרשת יתרו? • הטור השבועי במגזין שישי של COL: הרב שמואל רסקין, שליח הרבי בבית חב"ד קרן אור בבודפשט, על פרשת יתרו
איזה הפתעה גרמה לנמרוד לפרוץ בבכי במרכז העיר פריז?

השבוע הגיעו אלינו אורחים מיוחדים, חיים ומירי ארנטל, מייסדי עמותת זכרון מנחם, ארגון המסייע לחולי סרטן ובני משפחותיהם בהתמודדות המורכבת, על מנת להרצות בפני הסטודנטים הישראלים לרפואה בבודפשט ובדברצן.

בשיחה מרתקת עם חיים, סיפר לי שמעבר לפעילות הישירה עם הילדים החולים, הם מארגנים נסיעות חוויתיות ומחזקות להורי ולבני משפחות החולים, על מנת לתת להם מעט "אוויר" לנשימה בתוך כל הטירוף הגדול, ולהעניק להם כח להמשיך במלחמה שלהם. 

"לפני כמה שנים" מספר חיים, "ארגנו מסע של קבוצה מצומצת של בני משפחות החולים, לנסיעה ללונדון ולפריז. אחד המשתתפים בשם נמרוד התקשר אלי ימים ספורים לפני המסע וביקש להודיע שלא יוכל להגיע. כשהתעניינתי לנסיבות הבקשה, סיפר לי האיש שהבין כי הקבוצה מורכבת מאנשים דתיים, ואף מנהלים הארגון דתיים, וזה לא מתאים לו".

"כשקצת בדקתי אודות האדם, הסתבר כי הוא ידוע בהתנגדותו לענייני דת. מכל מקום, הסברתי לו שבעיננו אין כל אבחנה לגבי המשתתפים, וכל אחד מבני המשפחות באשר הוא מוזמן למסע, אנחנו מחבקים את כולם. סוף דבר ולאחר מילים רבות, האיש השתכנע והצטרף אלינו למסע".

"כשעמדנו בתורות הארוכים לדוכני המזון הכשרים המפורסמים ב'פלעצל', אחד מהאזורים היהודים בפריז, הבחנו לפתע שנמרוד לא נמצא יחד עם חברי הקבוצה. לאחר חיפוש זריז מצאו אותו החברים לתדהמתם הרבה בדוכן של חב"ד במקום, כשתפילין לראשו. אחד המארגנים שאל את אשתו של נמרוד "יש לבעלך תפילין בבית?", היא צחקה "אנחנו בקושי יודעים מה זה תפילין, לא מתעסקים בדברים האלה".

"המארגן החליט להפתיע אותם, ובאחד ממקומות הארוח שבהם בקרו בהמשך, העניק לו זוג תפילין חדשות במתנה. נמרוד החל לבכות, ומיד הניח אותם בהתרגשות רבה. כשחזרנו לארץ ועמדתי עם הצוות ליד מסוע המזוודות בהמתנה לחבילות שלנו מתא המטען של המטוס, ניגש אלי נמרוד ולחש באוזני: "אין לך מושג כמה אני שמח במתנה שקיבלתי, אני מבטיח לך שלא יעבור יום בחיי מבלי שאשתמש בה".

* * *

בפרשת השבוע אנו קוראים את עשרת הדברות, הנפתחות בדברות הנאמרות ישירות מפי ה' יתברך: "אנכי ה' אלוקיך". במעמד זה היו כל נשמות ישראל, של כל הדורות, ושמעו כל אחד בעצמו מפי השכינה. אם נשים לב, ה' יתברך לא מכנה עצמו "אלוקיכם" אלא "אלוקיך" בלשון יחיד - מדובר אל כל אחד ואחד באופן אישי.

בכל יהודי יש נשמה אלוקית המחוברת אל מקורה ושורשה, אל ה' יתברך. לעיתים הדבר פחות נגלה לעין, אך בתוך תוכו, כל יהודי רוצה להיות מחובר ולקיים את רצון ה'. היהדות אינה שייכת לאנשים מסויימים, היא של כולנו במידה שווה כנשמות שהיו במעמד הנשגב תחת הר סיני, ולכל אחד יש שאיפה אישית עצמית, ברגע בו מתעורר הניצוץ של הנשמה הקדושה, להיות מחובר לאבא הגדול והקדוש.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.