מנדי ברגר | יום י"ח שבט ה׳תש״פ 13.02.2020

בתומכי תמימים אלעד מסכמים מבצע הכנה ענק ליו"ד שבט

"קודש לנשיא הדור": במעמד סיום מיוחד נחתם מבצע ההכנה ליום הבהיר יו"ד - י"א שבט אשר נערך בישיבת תות"ל באלעד, ונוהל ביד רמה על ידי התלמידים השלוחים, בהכוונת ההנהלה הרוחנית בישיבה • גולת הכותרת של המבצע הייתה 'מסלול הבונוס' במסגרתו התייגעו עשרות תמימים ולמדו היטב שלושה 'הדרנים' עיוניים על הש"ס והרמב"ם שלימד הרבי בהתוועדויות יו"ד שבט במשך השנים, כשלאחר מכן הוצרכו התמימים להיבחן עליהם היטב שקו"ט
בתומכי תמימים אלעד מסכמים מבצע הכנה ענק ליו
צילום: יוסי קורנט

במעמד סיום מיוחד נחתם מבצע ההכנה ליום הבהיר יו"ד - י"א שבט אשר נערך בישיבת תות"ל באלעד, ונוהל ביד רמה על ידי התלמידים השלוחים, בהכוונת ההנהלה הרוחנית בישיבה.

המבצע שנקרא "קודש לנשיא הדור" התקיים ב'שטורעם' גדול לכבוד מלאות 70 שנה לנשיאות כ"ק אדמו"ר. מארגני המבצע שמו להם למטרה לחזק את ההתמסרות לנשיא הדור, לתורתו ולענייניו במשך כל היום.

דגש מיוחד הושם על חלוקת לימוד תורתו של הרבי על יו"ד שבט במשך כארבעים שנה. במסגרת המבצע בחר כל תמים שתי התוועדויות קודש של הרבי שנאמרו במשך השנים, אותם למד ושינן היטב מתוך חוברות מהודרות שהודפסו לכל בחור בהתאמה אישית כשלאחר מכן נבחן על תוכנן.

כמו כן שננו התמימים המאמר 'באתי לגני' ה'תש"מ - השייך לשנה זו ונבחנו עליו בע"פ.

במשך היממה הוטלו על התמימים משימות שונות באמצעותם חיזקו את התקשרותם לנשיא הדור. המשימות כללו, בין השאר, לימוד יומי של איגרות קודש מיוחדות מהרבי, צפייה מדי יום בקטע וידאו מיוחד של הרבי, השתתפות בשיעור גאולה ומשיח כיתתי מיוחד שנמסר מפי אחד מחברי השיעור, צפייה בווידאו מהתוועדויות שלימות של הרבי ועוד.

מחזה מרהיב ומיוחד היה לראות כיצד המבצע הצליח לסחוף את כל התמימים לאווירה המחשמלת ששררה בישיבה, הודות למודעות המיוחדות והמרהיבות שנתלו על לוח המודעות בישיבה - וכמובן ההשקעה האין סופית של התלמידים השלוחים בכל פרט ופרט. כל מי שנקלע במשך ימי המבצע לישיבה ובמיוחד אל תוך כותלי הזאל גילה עשרות תמימים הלומדים בחיות את תורתו של הרבי לצד חבריהם הנבחנים על החומר אצל הבוחנים - התלמידים השלוחים, או מעלים על הכתב סיכום מעמיק של החומר הנלמד.

גולת הכותרת של המבצע הייתה 'מסלול הבונוס' במסגרתו התייגעו עשרות תמימים ולמדו היטב שלושה 'הדרנים' עיוניים על הש"ס והרמב"ם שלימד הרבי בהתוועדויות יו"ד שבט במשך השנים, כשלאחר מכן הוצרכו התמימים להיבחן עליהם היטב שקו"ט. רק הבחורים שצלחו נכונה את האתגר ושלטו היטב בחומר נכנסו להגרלה מיוחדת בה הוגרל ספר תניא קדישא שניתן מידו הק' של הרבי בי"ט כסלו ה'תנש"א, שהושג בסייעתא דשמייא ולאחר עמל רב על ידי התלמידים השלוחים. למותר לציין את ההתעוררות וההתרגשות שאחזו בין התמימים לנוכח ההגרלה המיוחדת והנדירה.

בסיום המבצע התקיים מעמד סיום המבצע ועריכת ההגרלות. בהתרגשות רבה ובמתח שניתן למשש בידיים, נכנסו התמימים אל זאל הישיבה שעוצב בצורה מיוחדת לכבוד האירוע הגדול. את האירוע הנחה בכישרון רב התלמיד השליח יהודה לייב ויינברגר שסיכם את המבצע על כל שלביו.

לאחריו הוזמן המשגיח הכללי בישיבה הרב זאב דב הלפרין שתיאר בטוב טעם כיצד המבצע השפיע על האווירה הכללית בישיבה ואיחל שההתעוררות שהייתה בקרב התמימים תימשך ביתר שאת גם לאחר סיום המבצע.

כעת הגיע שלב ההגרלות. ארבעה זוכים מאושרים זכו בסטים גדולים מכל חלקי תורת רבינו, לקוטי שיחות, אגרות קודש, תורת מנחם מ"ב-נ"ב, ספר המאמרים י"א-ל"א. לאחר מכן, מתוך התרגשות רבה, זכה נציג מכל שיעור בכרטיס טיסה לחצרות קודשנו ליום הבהיר יו"ד שבט, לא לפני ריקודים סוערים מתוך שירת 'טייערע ברידער'. וכשהמתח בשיאו הוכרז השיעור המוביל עם אחוזי ההשתתפות הרבים ביותר שנכנס להגרלה על נציג נוסף שייצג את כלל חברי השיעור בחצרות קודשנו.

האירוע נחתם בהגרלה הגדולה על ספר התניא שנערכה בין משתתפי 'מסלול הבונוס' כשלאחר מכן פרצו כולם בריקוד חסידי יחד עם הזוכים המאושרים כשבלב כולם מפעמת השמחה על שזכו להתכונן כראוי ליום הגדול והקדוש. הכנה שבוודאי גרמה נחת רוח לכ"ק אדמו"ר נשיא דורנו.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.