שלמה מן | יום י"ז שבט ה׳תש״פ 12.02.2020

סגירת מעגל: הרב יצחק לנדא יתוועד בעלייה הגדולה לרוסטוב

הרב חיים יצחק אייזיק לנדא, רב העיר בני ברק ונכדו של הרב יעקב לנדא זצ"ל שזכה לשמש בקודש אצל אדמו"ר מוהרש"ב נ"ע - ישתתף בעלייה הגדולה לרוסטוב בב' ניסן תש"פ, במלאות 100 שנים להסתלקות • בכתבה המלאה: תמונות מיוחדות מה'חצר' ברוסטוב
סגירת מעגל: הרב יצחק לנדא יתוועד בעלייה הגדולה לרוסטוב

רבה של העיר בני ברק, הגאון רבי יצחק אייזיק לנדא, ישתתף בעלייה הגדולה לציון אדמו"ר מהורש"ב נ"ע בב' ניסן תש"פ ואף יישא דברים ויתוועד עם העולים מכל רחבי העולם.

הרב לנדא הנו נכדו של הגאון הרב יעקב לנדא זצ"ל, שהיה "רב החצר" בבית אדמו"ר הרש"ב נ"ע ולימים רבה של העיר ברק. זכה במשך השנים לקשר מיוחד עם בעל ההילולא אדמו"ר הרש"ב נ"ע, וכפי שהעיד כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו: "והרי ידועה החיבה יתרה שנודעת לו מכ"ק אדנ"ע [=אדמו"ר (מוהרש"ב) נשמתו עדן] וכו'".

סבו של האורח החשוב, שימש בימים ההם ברוסטוב מהחוזרים והיה נכנס לחזרה בחדר אדמו"ר הרש"ב נ"ע. בנוסף, הטיל אדמו"ר הרש"ב נ"ע על הרב לנדא תפקידים חשובים נוספים.

שמו של הסבא, הרב לנדא זצ"ל נקשר בתודעה הכללית לסוגיה המרכזית של 'מקוואות חב"ד', בור על גבי בור, שזכו לתהודה רבה בדור האחרון. המקווה בשיטת חב"ד, הידועה בשם בור על גבי בור, נתחדשה בשעתו ברוסטוב על ידי אדמו"ר הרש"ב נ"ע, ונבנתה על ידי הרב יעקב לנדא זצ"ל בחצר בית הרבי ברוסטוב. היא הייתה המקווה הראשונה שנבנתה בשיטה זו.

הרב לנדא הנכד, יהיה אחד מהאורחים החשובים שישתתפו בעלייה הגדולה, לצד הרב בערל לאזאר – שליח הרבי ורבה של רוסיה, הרב אליהו יוחנן גוראריה - הרב הראשי לחולון וחבר בי"ד רבני חב"ד, הרב יהודה לייב שפירא  – ראש הישיבה במיאמי שבפלורידה, הרב משה קוטלרסקי – סיו"ר המרכז לענייני חינוך, הרב יצחק קוגן - חבר אגו"ח ברוסיה והרב שלום דובער ליפסקר - משלוחי הרבי למיאמי פלורידה.

התכנית תחל ביום חמישי א' ניסן, ערב יום ההילולא ותסתיים ביום ראשון ד' ניסן. היא מאורגנת על ידי ועד שעל ידי חב"ד רוסטוב, בניהול השלוחים לעיר, הרב חיים דנצינגר והרב שמואל סטולין, ובה ישתתפו רבני חב"ד, שלוחים, משפיעים וקהל אנ"ש מכל רחבי העולם.

בבית חב"ד ברוסטוב קוראים לאנ"ש והשלוחים המעוניינים להשתתף בעלייה הגדולה, למהר ולהירשם. לרישום > לחצו כאן 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.