צבי סופר | יום ט"ז שבט ה׳תש״פ 11.02.2020

סגן השר פרוש יוצא נגד 'תכנית המאה' של נשיא ארה"ב טראמפ

"התכנית של ארה"ב לוקה בחסר בכך שמאפשרת הקמת מדינה לערבים ודריסת רגל לעמים אחרים דבר שאנו לא יכולים להסכים לו בשום אופן", אמר סגן השר פרוש במהלך סיור עם פעילים
סגן השר פרוש יוצא נגד 'תכנית המאה' של נשיא ארה
"יהדות התורה אינה תומכת ואינה מעוניינת ח"ו - בנסיגות מארץ ישראל": סגן השר פרוש וח"כ אורי מקלב חותמים על הצהרת אגודת ישראל (ארכיון COL)

סגן שר החינוך הרב מאיר פרוש נועד בימים האחרונים עם פעילים של יהדות התורה מרחבי הארץ והדגיש בפניהם את החשיבות הרבה שיש בשמירת ארץ ישראל יחד עם השמירה על קדושתה וטהרתה של הארץ, כאשר זו הייתה עמדת אגודת ישראל מקדמת דנא.  

סגן השר ציטט בדבריו את גלוי הדעת וההצהרה של אגודת ישראל שניתנה בחודש שבט תרצ"ו בדיוני ועדת פיל שדנה על חלוקת הארץ בין יהודים ולערבים: "אגודת ישראל מצהירה, שזכויות עם ישראל על ארץ ישראל, הן קדומות ומובטחות לו מאת מלך מלאכי המלכים, אדון הארצות והמדינות, ואין הן יכולות להנטל ממנו על ידי הגבלות והכבדות, והיא קוראה איפוא אל עם ה' בארץ ובגולה לבלי להתייאש ולהתחזק באמונה במי שהארץ שלו, שבנין ארץ ישראל על ידי עם ישראל, שהתחיל בחסד עליון בתקופה האחרונה, לא יפסק ולא יבטל, ח"ו".

 "גם בממשלת אוסלו כאשר מועצת גדולי התורה ציוותה ליהדות התורה להישאר מחוץ לממשלה, בהחלטתה היא ציטטה את ההחלטות שהיו בכנסיה הגדולה השלישית בהקשר של ועדת פיל".

סגן השר פרוש, יוצא גם נגד 'תכנית המאה' של נשיא ארה"ב טראמפ:

"לאחר עשרות שנים וההתעקשות שלנו, ארה"ב שינתה את עמדתה בכל הקשור לתפיסה של שייכות ארץ ישראל לעם ישראל, שהייתה על פי ההחלטה מספר 242, שהתקבלה במועצת הביטחון של האו"ם בשנת 1967, השינוי נעשה על ידי הנשיא דונאלד טראמפ שהינו ידיד של ישראל.

 "התכנית שהציג הנשיא טראמפ לוקה בחסר, בכך שנותנת דריסת רגל לעמים אחרים בארץ ישראל ומאפשרת הקמת מדינה לערבים, דבר שאנו לא יכולים להסכים לו בשום אופן, כי ארץ ישראל נתנה לעם ישראל. 

"עלינו להמשיך ולהתעקש ולדרוש את דרישותינו בכל הקשור לתורת ישראל, עם ישראל וארץ ישראל ועם האמונה הזו בבחירות השלישיות נכריע", סיכם פרוש.

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
כבוד הרב פרוש
י"ז שבט ה׳תש״פ
אם אתה רוצה שאני כחסיד הרבי מילויבאוויטש יצביע
לך אתה וכל חברך לסיעה צריכים לחתום על מיסמך שיהיה מה שיהיה אתם נגד תוכנית המאה. ולא תיתנו לזה יד בשום פנים ואופן.
אחרת עדיף ממשלת שמאל ונעדיף עוצמה יהודית
(דעה אישית ואני לא מיצג אף אחד מ.ה)
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.