הרב זושא וולף | יום י"ז שבט ה׳תש״פ 12.02.2020

אבן הבוחן שהציג הרבי לליטאי שהתייעץ עמו על סגירת שידוך

COL מגיש את שיעור הווידאו הארבע-עשר בסדרת השיעורים החדשה עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי", בה לומדים מידי שבוע בע"ה שיחת קודש מהרבי • והשבוע: שיחה מיוחדת לרגל חמשה עשר בשבט, ראש השנה לאילנות, בה הרבי מקביל ומאפיין את האדם כ"עץ השדה", במבחן המידות טובות, ה"צומח" שבאדם
אבן הבוחן שהציג הרבי לליטאי שהתייעץ עמו על סגירת שידוך
ארכיון COL

COL מגיש את שיעור הווידאו הארבע-עשר בסדרת השיעורים החדשה עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי", בה לומדים מידי שבוע בע"ה שיחת קודש מהרבי.

והשבוע: שיחה מיוחדת לרגל חמשה עשר בשבט, ראש השנה לאילנות, בה הרבי מקביל ומאפיין את האדם כ"עץ השדה", במבחן המידות טובות, ה"צומח" שבאדם כיצד חז"ל מגדירים את האדם כעץ השדה, כאשר משמעות הכתוב היא הפכית, שהאדם ועץ השדה אינם דומים זה לזה?

המאפיינים הייחודיים של הצומח על פני סוגי הבריאה האחרים, והמאפיין הייחודי של עץ השדה על פני סוגי הצומח האחרים. דומם צומח חי ומדבר בעולם הגדול וב"עולם קטן" זה האדם.

האם האדם מסוגל לשנות את מידותיו הטבעיות? מהותו של האדם – "עץ השדה" שבו, הרגש והמידות? מאיזה רב עלינו לקבל תורה ומאיזה רב עלינו לשמור מרחק? הוראה כפולה מהקבלת האדם לעץ השדה – גם ליושבי אוהל וגם לבעלי עסק, והוראות חינוכיות ייחודיות שלומד הרבי ממשמעות האדם כעץ השדה וגם: מה אבן הבוחן שהציג הרבי לבחור ליטאי שהתייעץ עמו האם לסגור שידוך עם הנערה עמה הוא נפגש?

מתוך השיעור השבועי ב"ליקוטי שיחות" לנשות כפר חב"ד, המתקיים בס"ד מידי יום שני בשעה שמונה בערב, בבית משפחת ריבקין במרכז כפר חב"ד.

טעמו וראו:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.