צבי סופר | יום ט"ז שבט ה׳תש״פ 11.02.2020

היום: יום הולדתו ה-90 של ה'חוזר' הגה"ח הרב יואל כהן

היום, ט"ז שבט חל יום הולדתו ה-90 של הגה"ח הרב יואל כהן לאורך ימים ושנים טובות, ה'חוזר' הראשי של הרבי, משפיע בישיבת 'תומכי תמימים המרכזית - 770' ומחבר עשרות ספרים בחסידות • מרכז התקשורת החב"די COL יחד עם חסידי חב"ד בארץ הקודש ובעולם מאחלים לו בריאות איתנה, ו'יאריך ימים על ממלכתו' עד ביאת משיח בקרוב ממש • בפנים: כל הכתבות על הגה"ח ר' יואל כהן שעלו ב-COL
היום: יום הולדתו ה-90 של ה'חוזר' הגה
הגה"ח ר' יואל כהן, בוחן תמימים על 'ליקוטי שיחות', בשבוע שעבר (צילום: שימי קוטנר, COL)

היום, ט"ז שבט חל יום הולדתו ה-90 של הגה"ח הרב יואל כהן לאורך ימים ושנים טובות, ה'חוזר' הראשי של הרבי, משפיע בישיבת 'תומכי תמימים המרכזית - 770' ומחבר עשרות ספרים בחסידות.

הרב יואל כהן (יליד שנת תר"צ), נודע כ'חוזר' הראשי של הרבי וכיהן כמשפיע בישיבת תומכי תמימים המרכזית - 770. ר' יואל זכה בכשרונות ייחודיים, זיכרון פינומינלי, הבנה מעמיקה וחוש הסברה. גם ממרומי גילו ממשיך הגה"ח ר' יואל להתוועד בחיות עם אנ"ש והתמימים, ושיעוריו לוקטו, נערכו ויצאו לאור בספרים שונים.


ר' יואל משמש כחוזר תורתו של הרבי מראשית תחילת הנשיאות. ימים ספורים לאחר קבלת הנשיאות של הרבי, בהתוועדות י"א שבט תשי"א פנה אליו הרבי וביקשו להכין "הנחה" ממאמר "באתי לגני" שנאמר בהתוועדות.

בשנת תשי"א הצטרף ר' יואל והחיה מחדש את הוועד להפצת חסידות שנוסד כעשר שנים לפני כן בשנת תש"א, על מנת להדפיס את שיחות הרבי, וכן על מנת להפיץ חסידות בחוגים שונים, ר' יואל ערך החומר הנדפס והנמסר בשיעורים הרדיו, במסגרת זו הגיה הרבי שיחות רבות.

בעל מנגן
נודע כבעל מנגן מדייק ומופלא, את הניגונים קיבל מאביו ומזקני חסידי חב"ד כשלמד בארץ הקודש, וכן מזקני החסידים ב-770. במהלך הסדר ניגונים בליל שבת בזאל הקטן ב-770, וכן בסעודות שבת לביתו, מרבה לנגן, ולדייק בניגונים, ואף פעמים שמלמד ניגונים בלתי מפורסמים.

ר' יואל הינו ממעתקי השמועה והמסורה בסיפורי חסידים, רבים קיבל מאביו, מחבר שמועות וסיפורים הרב רפאל נחמן כהן, (מחבר הספר הנודע "מאחורי מסך הברזל") וכן מחסידים מבוגרים נוספים. ר' יואל דייקן גדול בפרטי הסיפורים, ונוהג לספרם בהתוועדיות ובסעודת ליל שבת בביתו לבחורים.

ר' יואל כהן בהתוועדות חסידית, לפני שנים אחדות. צפו בוידאו:

 

בשנות הסמ"ך ועי"ן במהלך מסעותיו השנתיים לארץ הקודש נפגש ר' יואל עם גדולי תורה ואדמו"רים בציבור החרדי הליטאי והחסידי, מה שפורסם בהרחבה כאן ב-COL ובכלי תקשורת כלליים.

ספרים שחיבר בחסידות:

ספר הערכים חב"ד, מחשבת החסידות, סוגיות בחסידות, המועדים בחסידות, מהותם של ישראל, להבין ולהשכיל, מאי חנוכה, קונטרס ענינה של תורת החסידות, גדרן של מצוות, שער היחוד והאמונה עם ביאור, אגרת התשובה עם ביאור, שיעורי חסידות - גאולה, בדרכי החסידים, ועוד.

מרכז התקשורת החב"די COL יחד עם חסידי חב"ד בארץ הקודש ובעולם מאחלים לו בריאות איתנה, ו'יאריך ימים על ממלכתו' עד ביאת משיח בקרוב ממש!

צפו: כתבות שעלו ב-COL על הגה"ח ר' יואל כהן:

לחצו כאן לצפייה>>>

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
מלמד ומשפיע נפלא
ט"ז שבט ה׳תש״פ
א' מני אלף מתלמידיו שזכה ללמוד אצלו כמה שנים בשנות השבעים:
העמיד תלמידים הרבה בהבנה ישרה עמוקה ויסודי בלימוד החסידות ודרכי החסידות והחסידים
בברכה לשנת הצלחה יאריך ימים על ממלכתו בבריאות הגוף והרחבת הדעת אמן אמן אמן סלה
שנות ה70?!
י"ז שבט ה׳תש״פ
אתה יהודי דתי, חסידי, שזכה להיות ב 770 וללמוד אצל ר יואל. זה היה בשנות הלמדים, לא "70"
2.
שיהיה בריא עד ביאת משיח עוד היום
ט"ז שבט ה׳תש״פ
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.