שלמה מן | יום י"ד שבט ה׳תש״פ 09.02.2020

בנט: 'עם החרדים זה נורא קל. הם אומרים: רוצים רק כסף'

שר הביטחון הופיע בשבת בגבעת שמואל, וכשנשאל מדוע הציונות הדתית נשארת בברית עם החרדים - השיב: "הם בעלי ברית פוליטיים נוחים כל עוד מקבלים תקציבים" • "החרדים אומרים: תביא הכסף. אתה כעת רוצה מדינה פלסטינית? תעשה מדינה פלסטינית. אתה לא רוצה? אל תעשה" • ולמה סירוב לשתף פעולה עם עוצמה יהודית?
בנט: 'עם החרדים זה נורא קל. הם אומרים: רוצים רק כסף'

שר הביטחון נפתלי בנט  הופיע בשבת בבית הכנסת 'לכו נרננה' בגבעת שמואל, מול כ-200 גברים ונשים מקרב הקהילה הדתית-לאומית - ושיחרר התבטאות אומללה נגד החרדים.

לפי דיווח באתר 'זמן ישראל', בנט אמר למאזיניו: "החרדים הם בעלי ברית פוליטיים נוחים בגלל שאינם מתעניינים במדיניות ותומכים בכל מהלך - מדיני, כלכלי או ביטחוני - כל עוד הם מקבלים תקציבים כספיים".

בנט אמר את הדברים כאשר נשאל מדוע הציונות הדתית נשארת בברית עם החרדים: "איתם זה נורא קל. החרדים אומרים: תביא לי את הכסף, ואתה עכשיו - אתה רוצה מדינה פלסטינית? תעשה מדינה פלסטינית. אתה לא רוצה מדינה פלסטינית? אל תעשה מדינה פלסטינית. אתה רוצה בכלכלה מהלך כזה או מהלך כזה, מלחמת לבנון השנייה? הם אומרים תביא לי את הכסף".

בנט נשאל גם על סירובו לשתף פעולה עם עוצמה יהודית של איתמר בן-גביר - והשיב כי תמונתו של ברוך גולדשטיין בסלון ביתו של בן-גביר היא לא כל הסיפור. "אין לי בעיה עם קצוות. כן יש לי בעיה עם תפיסה שבצמד המילים 'מדינה יהודית' לא מכירה ב'מדינה'. אנחנו באנו למדינת ישראל לא כדי להיות מיליציות".

בנט נשאל על הסיכויים שימינה או חלקים ממנה יחברו לאחר הבחירות לקואליציה בהובלת כחול-לבן והשיב: "הסיכוי הוא אפס. בסוף, למרות העלה תאנה של יועז הנדל וצבי האוזר, הם שמאל. הדי אן איי של המפלגה הוא של שמאל אנטי-דתי. ראינו ממשלת אחדות חילונית, עד היום זה צרוב לי ככה, השמחה – בלשון המעטה – בתקופת הגירוש של היהודים בגוש קטיף. בסוף זה די אן איי הפוך. הם באמת שמאל אנטי-דתי ואני ימין של ציונות דתית וימין אידיאולוגי ימני".

בימינה מבהירים כי הציטוט שפורסם כביכול מפיו של יו"ר הרשימה, אודות המפלגות החרדיות, מהווה עיוות והוצאה מהקשר של הדברים אותם אמר בשבת האחרונה בגבעת שמואל.

"האמירה עוותה והוצאה לחלוטין מהקשרה. השר בנט עובד בשיתוף פעולה עם החרדים ומעריך מאוד את הציבור החרדי. לא הייתה כל כוונה לפגוע, ואנו מתנצלים אם מישהו נפגע", נמסר מימינה.

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
זה לא נכון?
י"ד שבט ה׳תש״פ
3.
בגדול הוא צודק
ט"ו שבט ה׳תש״פ
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.