שלמה מן | יום י"ב שבט ה׳תש״פ 07.02.2020

כך חילצו שליחי חב"ד שתי חרדיות מהעיר בה פרץ הקורונה

אסתר טבקה ובתה בת ה-16, חרדיות תושבות מדינת קליפורניה, נסעו לבקר קרובי משפחה בסין - ומצאו עצמן בסגר מוחלט בעיר וואהן  • בצר להן הן פנו לשליח בפאלו-אלטו שבקליפורניה, שיצר מיד קשר עם שליח חב"ד בבייג'ינג, הרב שמעון פרוינדליך  • מכאן החלה להתגלגל דרמה שבסופה מצאו עצמן השתיים על טיסת חילוץ של שהפעילה ארה"ב • ואיפה הן כעת?
כך חילצו שליחי חב
מטוס המטען שהוסב למטוס נוסעים. צילום: באדיבות המצלם

דרמה יהודית חובקת עולם התרחשה בימים האחרונים בעיר וואהן שבסין - העיר בה פרץ נגיף הקורונה.

אסתר טבקה ובתה בת ה-16, חרדיות תושבות מדינת קליפורניה, נסעו לבקר קרובי משפחה בסין לרגל ראש השנה הסיני, שנחגג בחודש שעבר. בזמן שהותן בעיר וואהן פרץ נגיף הקורונה במלא עוצמתו, אך אף אחד לא שיער עד כמה חמור יהיה המשבר.

לפתע מצאו עצמן אסתר ובתה בסגר מוחלט, כאשר השלטונות סגרו את כל הגישה לעיר, בלי כל אפשרות לצאת או להיכנס.

מכאן החלה להתגלגל מסכת קשרים, במטרה  לחילוץ אסתר ובתה מאזור הסכנה.

אסתר, שחשבה מי יוכל לסייע לה בצרתה, פנתה אל הרב יוסף לוין, שליח חב"ד בפאלו-אלטו שבקליפורניה, אולי ישיא לה עצה כיצד לנהוג. הרב לוין יצר קשר באופן מיידי עם שליח חב"ד בבייג'ינג, הרב שמעון פרוינדליך - על מנת לבדוק מה ניתן לעשות.

הרב שמעון פרוינדליך, שליח חב"ד בבייג'ינג, מפעיל במקום בית חב"ד המשרת קהילה יהודית מקומית, עם מגוון רחב של פעילויות לאורך כל השנה. אלא שנגיף הקורונה תפס גם את הקהילה היהודית בייג'ינג, כמו את כל תושבי סין, בהפתעה - והשבית את כל פעילות הקהילה.

אחרי מספר שיחות טלפוניות עם בכירים בממשל האמריקני הגיע מידע כי בעוד מספר שעות, עומדת לצאת טיסת חילוץ של אנשי הצוות האחרונים של ארה"ב, השוהים על אדמת וואהן, במטרה להביא אותם לארה"ב.

מדובר במטוס מטען, שהוסב מיידית לטיסת נוסעים, על מנת שהמטוס יוכל לעזוב את אדמת סין כמה שיותר מהר. כעת המשימה היתה להשיג לשתי הנשים מקום על סיפון המטוס, למרות שהן לא ממלאות תפקיד רשמי, אלא אזרחיות שנסעו לביקור משפחתי.

אחרי מסע לחצים המטרה הושגה - והרב שמעון פרוינדליך השיג אישור עליה למטוס עבור אסתר ובתה.

בשלב זה החל מרוץ נגד הזמן, על מנת שהשתיים יספיקו להגיע לשדה התעופה באופן מיידי ולא יחמיצו את הטיסה.

כאשר השתיים הגיעו לשדה התעופה, המחזה שנגלה לנגד עיניהן היה חריג במיוחד: הכל היה שומם, לעומת ימות השנה הרגילים בהם שדה התעופה פעיל במיוחד וטיסות ממריאות ונחתות במקום ללא הפסקה. 

אבל כעת, רק טיסת החילוץ  היתה אמורה לצאת בדקות הקרובות. אחרי מסכת עיכובים מורטת עצבים, המריאה הטיסה ונחתה באלסקה, לתחנת ביניים.  עתה ניתן היה לנשום לרווחה, תרתי משמע.

משם המשיכה הטיסה לקליפורניה, וכל 230 הנוסעים שהיו על סיפון המטוס נלקחו לעיר אוהלים מיוחדת, במטרה לבודד את המגיעים מסין למשך 14 יום, על מנת לבחון כי אינם נשאים של הנגיף.

אסתר ובתה נמצאות בימים אלה במחנה האוהלים, וממתינות שיחלפו ימי הבידוד, על מנת שיוכלו לחזור לביתן.

בסין פעילים 14 בתי חב"ד, אשר מקיימים בסין חיי קהילה יהודית ומארחים בימי שגרה את המטיילים ואנשי העסקים היהודים המגיעים למדינה.

בימים אלה מגישים שלוחי חב"ד עזרה וסיוע עקב המצב המיוחד השורר בסין. בשבוע שעבר נשלחה אספקה מיוחדת של ציוד הגנה לבתי חבד בסין מישראל אשר חולקה לקהילה היהודית ולאוכלוסיה המקומית. 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.