צביקה קעניג | יום י"א שבט ה׳תש״פ 06.02.2020

לרגל י' שבט: פורום הקהילות היהודיות באוקראינה התכנס

לכבוד שנת ה - 70 לנשיאות הרבי התכנס פורום הקהילות היהודיות באוקראינה במרכז היהודי הגדול באירופה, מרכז מנורה, בעיר דניפרו, במטרה לאחד את השלוחים ויהדות אוקראינה בקשר עם שנת ה - 70 לנשיאות
לרגל י' שבט: פורום הקהילות היהודיות באוקראינה התכנס

לכבוד שנת ה - 70 לנשיאות הרבי התכנס פורום הקהילות היהודיות באוקראינה במרכז היהודי הגדול באירופה, מרכז מנורה, בעיר דניפרו.

הפורום נערך ע"י איגוד הקהילות היהודיות באוקראינה בראשות הרב מאיר שיחי' סטמבלר, באירוחו המכובד והמרשים של הרב הראשי לדניפרו והמחוז הרב שמואל שיחי' קמינצקי. בפורום השתתפו עשרות שלוחים ומאות נציגים מכל רחבי אוקראינה.

נושא הפורום "כל יהודי הוא שליח"

מטרת הפורום לאחד את השלוחים ויהדות אוקראינה בקשר עם שנת ה - 70, להחדיר בכל יהודי אוקראינה: 'שליחות' שייכת לכל יהודי, על כל אחד מכם מוטלת האחריות להביא את משיח.

***

הפורום התחיל בשעות הבוקר המוקדמות, לאורך היום התקיימו הרצאות מיוחדות בנושאים שונים בקשר עם נשיאות של הרבי. בין המרצים: הרב ברוך גורין, הרב מענדל טייכמן, הרב אלכס פרוצ'אנסקי והרב פישל צ'יצ'לינסקי.

בצהרי היום התקיימה האסיפה הכללית של הפורום, ראשון הדוברים המרא דאתרא הרב קמינצקי קידם בברכה את פני האורחים, הרב מאיר סטמבלר הציג את מטרות הפורום, הרב אלכס פרוצ'אנסקי שיתף את הקהל בסיפורו האישי ובמופת שהתרחש איתו באוהל. לאחר מכן בשידור ישיר הרב נחום ערנטרוי הרב הראשי לז'פרוז'יה הקריא ב'אוהל' פ"נ כללי בשם השלוחים ויהודי אוקראינה, שנחתם ע"י משתתפי הפורום.

את ההרצאות והאסיפה הכללית ניהל במקצועיות רבה הרב משה וובר, מנהל רשת ׳כולל תורה׳, מיזמי ומארגני הפורום. 

***

לקראת ערב התאספו כל מאות משתתפי הפורום באולם הגדול במרכז מנורה, הבמה עוצבה בצורה חדשנית ועוצמתית, התכנית הייתה מושקעת ואיכותית מלווה בתכני וידאו בהפקה מיוחדת.

בסגננו המיוחד נאם הרב קמינצקי על הכח העצום של יהדות אוקראינה, על הגאוה להיות יהודי באוקראינה, כאשר ביטוי ודוגמא לזה הוא הנשיא היהודי הגאה ולדמיר זילנסקי.

הרב צ'יצ'לינסקי הציג את הרעיון המרכזי של המאמר 'באתי לגני' בדרך יחודית בפורמט TED.

כנציג השלוחים נאם הרב הראשי לקמנסקוי הרב לוי סטמבלר, בלהט חסידי האריך בנאומו על היחס האישי של הרבי לכל אחד, ועל הכח העצום שישנו לכל אחד להפוך את העולם.

במהלך הבאנקעט נקראו כל שלוחי אוקראינה לבמה להוקיר ולהעריך את פועלם העצום למען יהדות אוקראינה.

בסיום הערב, יו"ר איגוד הקהילות היהודיות באוקראינה הרב מאיר סטמבלר, עורר את הקהל לקבל על עצמם החלטות מעשיות, על מנת שהפורום יהיה פעולה נמשכת ותנופה אדירה ליהדות אוקראינה כולה.

על ארגון הבאנקעט המפואר ניצח ביד רמה ר׳ דן מקגון מנהל הארגון לצעירים STL.

***
צפו בוידאו:

במהלך היום התקיימה מסיבת עיתונאים בהשתתפות כתבים מערוצים חשובים באוקראינה, הערוצים השונים סיקרו בהרחבה את הפורום ואת מטרות הפורום.

הפורום הועבר בשידור חי לאלפי צופים באוקראינה ובעולם.

התודה והברכה: למארח הרב קמינצקי על האירוח המפואר והלבבי בסגנונו המיוחד והמפורסם, למארגנים: הרב מאיר סטמבלר, הרב משה וובר ור' דן מקגון, לועד הפועל לציון שנת השבעים באוקראינה: הרב מנחם גליצנשטיין, הרב פנחס וישצקי, הרב שלמה סלומון והרב ישראל סילברשטיין.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.