הרב שמואל רסקין | יום י"א שבט ה׳תש״פ 06.02.2020

מה הסוד של השלוחים? מה שאחי אמר לנתניהו באוגנדה

השבוע, הוזמן אחי על ידי ראש ממשלת אוגנדה לפגישה מיוחדת בשדה התעופה, כחלק מהפמליה הרשמית שקיבלה את הגעת ראש ממשלת ישראל לביקור באוגנדה • אחר שנתניהו נחת , הציג בפניו ראש הממשלה  את פמליית הכבוד, את השרים, אנשי הצבא וכשהגיע לאחי, אמר בגאווה: זה הראביי • אחי הציג את עצמו מיד בפני נתניהו: "שליח הרבי" • איך זה מתקשר לפרשתנו בה קוראים על אחד הניסים הגדולים ביציאת מצרים - קריעת ים סוף? •  הטור השבועי במגזין שישי של COL: הרב שמואל רסקין, שליח הרבי בבית חב"ד קרן אור בבודפשט, על פרשת בשלח
מה הסוד של השלוחים? מה שאחי אמר לנתניהו באוגנדה

השבוע אני רוצה לשתף אתכם בזווית אישית.

לפני כשנתיים יצא אחי הצעיר, הרב משה רסקין, בשליחות הרבי מליובאוויטש לאוגנדה, יחד עם אשתו יוכבד. לא מדובר במשימה קלה, כשעליהם לדאוג לשילוח של מזון כשר, חינוך יהודי ביתי איתן לילדיהם הפעוטים, ואספקת כל הצרכים היהודיים לתושבים ולמבקרים במדינה האפריקאית.

השבוע, הוזמן אחי על ידי ראש ממשלת אוגנדה לפגישה מיוחדת בשדה התעופה, כחלק מהפמליה הרשמית שקיבלה את הגעת ראש ממשלת ישראל לביקור באוגנדה.

לשדה התעופה הגיע אחי כשהוא מצוייד כתמיד בתפילין, זמין לזכות במצוה כל יהודי שיזדמן לו לפגוש. עת שהמתינו לנחיתת מטוס ראש הממשלה, ישב אחי הרב משה לשיחה ארוכה עם ראש הממשלה של אוגנדה ובכירים נוספים. בשיחה שהייתה לי איתו לאחר מכן, סיפר שנדהם מהכבוד הגדול שאותו הם רוחשים לעם היהודי, והשמחה שלהם על כך שיש בית חב"ד באוגנדה המחיה את החיים היהודיים במדינה.

לאחר שנתניהו נחת, הציג בפניו כנהוג ראש הממשלה המקומי את פמליית הכבוד, את השרים, אנשי הצבא. כשהגיע לאחי, אמר בגאווה: זה הראביי. מנהיג מקומי במדינת אפריקה, שמח וגאה בכך שיש לו רב וקהילה יהודית פורחת במדינה.

מה הסוד? לדעתי אפשר למצוא אותו בדרך שבה אחי הציג את עצמו מיד בפני ראש הממשלה נתניהו: שליח הרבי.

הרבי מליובאוויטש, שהיום אנו מציינים 70 שנה ליום בו החל לשמש בהנהגה הרוחנית, שלח את חסידיו לכל רחבי העולם, לעיתים אף במסירות נפש, מבלי להתחשב בקשיים ומכשולים. הוא לא ראה בהם מחסום, אלא אתגר. כשהם נמצאים במקום שליחותם, הם יודעים: אנחנו פה בכוח המשלח, כח בלתי מנוצח.
 


בפרשתנו אנו קוראים על אחד הניסים הגדולים ביציאת מצרים - קריעת ים סוף. חז"ל מספרים, שנס זה קרה בזכות נחשון בן עמינדב, שראה את העם לכוד בין המצרים ובין הים, מסר את נפשו וקפץ לתוך המים. בעקבותיו באו אחרים, ואז נקרע הים והעם עבר ביבשה בתוך הים.

לכאורה, הוא לא התבקש למסור את נפשו, ואף היה במיעוט מול רצון העם. הוא לא ידע שיקרה נס, אז על סמך מה התיר לעצמו לקפוץ לתוך הים?

נחשון לא חשב על מסירות נפש, או על חילוקי הדעות בעם. הדבר היחיד שעמד בראשו היה הוראת ה': "בהוציאך את העם ממצרים, תעבדון את האלוקים על ההר הזה" - מיציאת מצרים יש לצעוד היישר אל הר סיני לקבל את התורה. היה ברור לו שיש רק דרך פעולה אחת - להתקדם אל הר סיני. יש בדרך ים? זה כבר עניין של הקדוש ברוך הוא.

אומר הרבי מליובאוויטש: נחשון מורה לכל יהודי את הדרך. צריך לחשוב אך ורק על המטרה - על מילוי רצון ה'. אין לחשוב על הקשיים ואפילו לא על מסירות נפש. צריך לעשות את מה שצריך לעשות, ואם יש צורך במסירות נפש - מוסרים את הנפש ומשיגים את המטרה.

השליחות המיוחדת של דורנו היא להביא את הגאולה. לכן צריך לפנות אל כל יהודי באהבה ובחיבה ולקרבו לתורה, כהכנה לקראת הגאולה. וכאשר ממלאים שליחות זו בתוקף שמלמדנו נחשון, הרי גם אם יש צורך לחצות 'ים' - הוא נבקע ומצליחים למלא את רצון ה' ולהביא את הגאולה האמיתית והשלמה.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.