שלמה מן | יום י' שבט ה׳תש״פ 05.02.2020

שונאי דת תקפו דוכני התפילין ברכבת - השר סמוטריץ' השיב

פעילי חשבון הטוויטר 'בארכבת', עמוד המציג דיווחים על כשלים וליקויים ברכבת ישראל, קראו ל‏שונאי הדת לדווח על כל מקום שיקום בו 'דוכן תפילין' כדי "לטפל בכך" • אלא שהתוצאה הייתה הפוכה: הגולשים קראו להם "ללכת לרכבת בברלין, אנטישמים שכמותכם" - ושר התחבורה מיהר להבהיר: "כל עוד אני שר התחבורה מותר ואף רצוי להעמיד דוכני יהדות והנחת תפילין בתחנות הרכבת" • ח"כ אייכלר שיבח: "אשריך בצלאל שזכית להילחם"
שונאי דת תקפו דוכני התפילין ברכבת - השר סמוטריץ' השיב
אילוסטרציה: שניאור שיף

מפעילי חשבון הטוויטר 'בארכבת', עמוד המציג דיווחים על כשלים וליקויים, איחורים וביטולים ברכבת ישראל - פתח היום במתקפה על דוכני התפילין בתחנות הרכבת, כשקרא ל‏שונאי הדת מבין נוסעי הרכבות לדווח על כל מקום שיקום בו 'דוכן תפילין', כדי למנוע את הקמת דוכני הנחת תפילין. 

"אז ביררנו... ואסור לפתוח דוכנים להנחת תפילין בתחנות הרכבת. נתקלתם - דווחו לנו ונעביר הלאה לטיפול", צייץ בעל החשבון בצירוף תמונה.

רוב התגובות תקפו את בעל החשבון.

הח"כ לשעבר אורן חזן הגיב: "לכו לרכבת בברלין עוכרי ישראל אנטישמים שכמותכם. במדינת היהודים יהיו דוכני תפילין בכל מקום!"

גולש אחר כתב: "אם באמת יפגעו בשליחים האלה של חב"ד, צריך לקרוא לחרם על הרכבת. לא יכול להיות שבניו יורק מאפשרים להניח תפילין במקומות ציבוריים ובארץ לא".

והיה מי שצייץ: "שר התחבורה איפה אתה? העלו כאן טענה שלפי החוק - אסור לפתוח דוכנים להנחת תפילין בתחנות רכבת. אנחנו רוצים שהחוק ישונה! מצוות הנחת תפילין היא מהחשובות שיש, ותחנת רכבת היא מקום בו עוברים הרבה אנשים שזקוקים לשירות הנחת תפילין. אתה חייב לפעול לשינוי החוק!"

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', מיהר להגיב: "לתומי חשבתי שבאתם לשפר את השירות של הרכבת ולא לעסוק באנטישמיות ורדיפת יהדות.

"אבהיר: כל עוד אני שר התחבורה מותר ואף רצוי להעמיד דוכני יהדות והנחת תפילין בתחנות הרכבת (ולא רק בהן) ניסיתם להקים ונתקלתם בקושי? פנו אלי ונטפל בעזרת השם".

ברל'ה שיינר, חסיד חב"ד המפעיל דוכן להנחת תפילין בלוד, הגיב: "אחת התשובות של הרבי לנושא המתנגדים למבצע תפילין הייתה שברגע שיש התנגדות זה דווקא מעורר וגורם לתגובה הפוכה וחיובית ומגדיל את ההתעוררות לגביי העניין. אז מה שנותר זה להגיד תודה, זה רק עניין של זמן ויהיה מערך מסודר ומאושר בתיאום עם רכבת ישראל ובכל תחנה יהיה דוכן פעיל בכל שעות היום".

זמן מה אחר כך פירסם מפעיל החשבון 'בארכבת': "אז ביררנו יותר לעומק - אושר על ידי מנהל האגף".

 

 

אחד הגולשים צייץ בתגובה: "אז אולי תמחקו את הגועל נפש הזה במקום להמשיך להדהד אותו?"

ח"כ ישראל אייכלר בירך את השר בצלאל סמוטריץ' על עמדתו הנחרצת נגד שונאי הדת המבקשים למנוע מיהודים להניח תפילין - ואמר: "אשריך בצלאל שזכית להילחם נגד האנטישמיות בארץ הקודש. כה לחי!"

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.