מנדי ברגר | יום י' שבט ה׳תש״פ 05.02.2020

ראשון מסוגו: "יריד יהדות וחסידות" במוסקבה • גלריה

המונים רבים הגיעו מכל רחבי העיר מוסקבה, להשתתף ב״יריד יהדות וחסידות״, שנערך לראשונה ונפרס על פני 7 קומות של בניין הקהילה היהודית • היכל בית הכנסת המרכזי היה מלא מפה לפה ביהודים שבאו לטעום את אור החיים, באמצעות שיעורי תורה וחסידות, וגם בלימוד עם חברותות, ובמהלך כל שעות היום נערכו שיעורים מגוונים, סדנאות ופעילות בכל תחום ביהדות לכל בני המשפחה
ראשון מסוגו:
צילום: לוי נאזרוב

 

אירועים רבים ומגוונים חווה המרכז היהודי הגדול ״מארינה רושצ׳ה״ במרכז מוסקבה, אך את שקרה בראשית השבוע, לא ציפה איש: המונים רבים הגיעו מכל רחבי העיר, להשתתף ב״יריד יהדות וחסידות״, שנערך לראשונה ונפרס על פני 7 קומות הבניין הגדול על אלפי המטרים שבו, עשרות החדרים, האולמות והמבואות, שהיו מלאים עם דוכנים ותצוגות של אידישקייט!

את היוזמה הייחודית הגה רבה של רוסיה הרב בערל לאזאר, ואת הביצוע הוציא לפועל בהצלחה מיוחדת, מנהל הקהילה היהודית ומנכ״ל המרכז היהודי הרב מרדכי ויסברג, שהקים צוות מיוחד מבין שלוחי חב״ד בבירה, להפקת האירוע ההמוני שחולל מהפכה של ממש בהנגשת המידע הכולל לכלל הציבור היהודי בעיר, שלרבים מהם, הייתה זו חשיפה ראשונה אל המידע הרב. 

נושאי הדוכנים והתצוגות פוזרו באופן מרתק בין כל קומות הבניין, וחולקו לפני ״עשרת המבצעים״ שייסודו בהררי קודש ע״י הרבי, שיהדות רוסיה ויהודיה היו קרובים אל לבו הקדוש תמיד כל הימים. וכעת, לקראת היום הקדוש יו״ד בשבט, עם מלאות שבעים שנה לנשיאותו, הוקדש יום זה לכבודו!

היכל בית הכנסת המרכזי היה מלא מפה לפה ביהודים שבאו לטעום את אור החיים, באמצעות שיעורי תורה וחסידות, וגם בלימוד עם חברותות, ובמהלך כל שעות היום נערכו שיעורים מגוונים, סדנאות ופעילות בכל תחום ביהדות לכל בני המשפחה, עד לסיומו המוצלח בשעות הערב.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.