צבי סופר | יום ט' שבט ה׳תש״פ 04.02.2020

י' שבט "שנת השבעים": הערב - יום הילולא והתקשרות לרבי

חסידי חב"ד מציינים הערב את היום הקדוש י' בשבט - יום ההילולא של כ"ק האדמו"ר הריי"צ נ"ע, יום של התוועדויות חסידים, וחיזוק ההתקשרות לממלא-מקומו הרבי, שחולל מפנה כביר בדמותה של היהדות בדורנו • השנה יש התרגשות מיוחדת: הרבי ציין את המספר 70 – כשלימות בנשיאות, וחסידי חב"ד בכל העולם מתחזקים במצוות ומעשים טובים בהקמת מוסדות חדשים, סביב המספר המחייב • בפנים: מנהגי היום הקדוש, ומשניות ללימוד
 י' שבט

חסידי חב"ד מציינים הערב את היום הקדוש י' בשבט, יום ההילולא של כ"ק האדמו"ר הריי"צ נ"ע, יום של חיזוק ההתקשרות לממלא-מקומו, הרבי נשיא דורנו, שחולל מפנה כביר בדמותה של היהדות בדורנו וסלל את הדרך לביאת משיח צדקינו שיבוא תיכף ומיד ממש.

השנה יש התרגשות מיוחדת: הרבי ציין את המספר 70 – כשלימות בנשיאות, וחסידי חב"ד בכל העולם מתחזקים במצוות ומעשים טובים בהקמת מוסדות חדשים, סביב המספר המחייב: 70 מוסדות חדשים, 70 שיעורים, וכדו'.

 

התקשרות לרבי

"ההתקשרות האמיתית היא על-ידי לימוד התורה. כשהוא לומד את מאמרי החסידות שלי וקורא את השיחות; כשהוא מתחבר עם חסידים בלימוד ובהתוועדות; וכשהוא מקיים את בקשתי באמירת תהילים ובשמירת זמני הלימודים - בזה היא ההתקשרות".

 

מנהגי יום ההילולא - י' בשבט

בי' בשבט שנת ה'תש"י (1950) הסלתק לגנזי מרומים האדמו"ר השישי בשושלת נשיאי חב"ד - רבי יוסף יצחק שניאורסון נ"ע. לרגל יום זה אנו מביאים את מנהגי יום ההילולא.

 

מאמר חסידות 'באתי לגני' ה'תש"י

ביום ההילולא יו"ד שבט נוהגים ללמוד את המאמר 'באתי לגני' של הרבי מוהריי"צ זי"ע, בעל ההילולא, בשלושה חלקים: חלק ראשון אחרי תפילת ערבית בליל י' שבט, חלק שני אחרי תפילת שחרית וחלק שלישי אחרי תפילת מנחה.

 

משניות ללימוד ביום ההילולא

ביום ההילולא יו"ד שבט נוהגים ללמוד משניות לעילוי נשמתו של בעל יום ההילולא כ"ק אדמו"ר הריי"צ רבי יוסף-יצחק נ"ע.
ללימוד משניות - לחצו כאן>>>

 

פרק תניא ללימוד בי' בשבט לפני תפילת שחרית

ביום ההילולא של כ"ק אדמו"ר הריי"צ רבי יוסף-יצחק נ"ע, בי' בשבט, נוהגים ללמוד פרק תניא לפני תפילת שחרית, זאת על פי הוראת הרבי. חסידים נהגו ללמוד את פרק כז באגרת הקודש שבספר התניא.

 

פרק תניא ללימוד בי' בשבט אחרי תפילת מנחה

ביום ההילולא של כ"ק אדמו"ר הריי"צ רבי יוסף-יצחק נ"ע, בי' בשבט, נוהגים ללמוד פרק תניא לאחר תפילת מנחה, זאת על פי הוראת הרבי. חסידים נהגו ללמוד את המשך פרק כז באגרת הקודש שבספר התניא.


יום ההילולא י' שבט

בשבת-קודש פרשת בֹא, י' בשבט תש"י (1950), עלתה למרומים נשמתו של הרבי הריי"צ (רבי יוסף-יצחק שניאורסון) מליובאוויטש, נשיאה השישי של חסידות חב"ד. זה יום הילולא ויום סגולה.

הרבי הריי"צ התפרסם במיוחד בזכות מסירות-הנפש המופלאה שלו מול המשטר הקומוניסטי העריץ ברוסיה הסובייטית. זו הייתה מסירות-נפש במובן הפשוט ביותר - סיכון החיים למען קיום היהדות. הוא-עצמו, ואלפי חסידיו ושליחיו, סיכנו את חייהם מדי יום ביומו כדי לחנך ילדים ברוח היהדות, להקים מקווה-טהרה, לקיים בתי-כנסת ולערוך ברית-מילה.

בגלל פעילותו זו הרבי נאסר ונידון למוות, אולם בחסדי ה' ניצל מידי הקומוניסטים והצליח לצאת אל העולם החופשי, בעוד שליחיו הנאמנים נשארים ברוסיה וממשיכים במלאכת-הקודש של השמירה על גחלת היהדות. הרבי, שעונה קשות בזמן מאסרו, היה שבור ורצוץ, אך הוסיף לפעול בלטביה ובפולין, ואחר-כך באמריקה, למען קיום היהדות.

הוא, במסירות-נפשו, הניח את היסודות לאימפריה הגדולה שביסס והרחיב לממדי-ענק חתנו וממלא-מקומו - רבי מנחם מענדל שניאורסאהן זי"ע.לכן זה גם יום של חיזוק ההתקשרות אל הרבי והגברת הדבקות בתורתו, בדרכו ובהוראותיו.

 

 

 

 

 

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
שבעים שנה!
י' שבט ה׳תש״פ
שנת השבעים פירושו שמתחילים את השנה השבעים.
שבעים שנה פירושו שמסיימים את השנה השבעים.
כפשוט, אמנם לא בגילוי אבל, הרבי קיבל את הנשיאות בי׳ שבט ה׳תש״י!
ומימלא, י׳ שבט תש״פ היינו שבעים שנה, ולא שנת השבעים.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.