אליקים העצני | יום ח' שבט ה׳תש״פ 03.02.2020

"תכנית-טראמפ ונתניהו היא ממש אוסלו ג" • טור דעה

הליכוד (מפלגה המתיימרת להיות 'לאומית') ומנהיגה (המתיימר להיות ראש 'המחנה הלאומי'), הם ולא אחרים, עומדים להפוך  את כל מה שבאוסלו א' וב' היה רק בחזקת פוטנציאל הרסני - למציאות מרה, אסונית, בלתי הפיכה: אוסלו ג'! • מאמר דעה מאת אליקים העצני
נתניהו וטראמפ בבית הלבן (צילום: קובי גדעון, לע"מ)

מה שקרוי "אסון אוסלו" או "פשע אוסלו" מורכב משני חלקים: הצהרת עקרונות והסכם ביניים. בשני המסמכים השאירו אדריכלי אוסלו את הנושאים הגורליים, נושאי הליבה, פתוחים: מדינה לפלסטינים - כן או לא, ירושלים, הפליטים, הגבולות, ההתנחלויות. לאור (או לחשכת) תכנית ה-100 של טראמפ - להלן "תכנית נתניהו" - אפילו חכמי אוסלו מצטיירים כאחראים וזהירים. הליכוד (מפלגה המתיימרת להיות 'לאומית') ומנהיגה (המתיימר להיות ראש 'המחנה הלאומי'), הם ולא אחרים, עומדים להפוך  את כל מה שבאוסלו א' וב' היה רק בחזקת פוטנציאל הרסני - למציאות מרה, אסונית, בלתי הפיכה: אוסלו ג'!

מדינה פלסטינית?

שגריר ארה'ב, דייויד פרידמן, הציג את אירוע פרסום התכנית בבית הלבן כמעמד של אישור רשמי (29.1.20): "ישראל עשתה צעד ענק קדימה לשלום. לראשונה מדינת ישראל מתחייבת  לקיומה של מדינה פלסטינית."

וראש הממשלה, במטוס בחזרה מוושינגטון, אישר ( 31.1.20): "אנחנו עובדים על זה 3 שנים. הסכם מיטבי למען מדינת ישראל".

גבולות?

על דעת מנזר-השתקנים במצודת זאב, התומך בתכנית בשתיקה מוגת לב, התחייב נתניהו לחלק את הארץ : 70% משטחי יהודה ושומרון בתוספת שטח נרחב בתוך הקו הירוק (אום-אל-פחם, בקה-אל- גרביה, טייבה, קלנסוה, ג'לג'וליה, כפר קסם, טירה, ערערה, קרע, כפר ברא, חולות חלוצה, פיתחת ניצנה) יהפכו ל'פלסטין'.

ירושלים?

שטחי כפר עקב ושועפאת המזרחית - מחוץ לגדר, אך בריבונות ישראל בירושלים  –  יועברו למדינה הפלסטינית. אבו דיס הסמוכה תהיה בירת פלסטין. בעטרות, בשטח ישראל, יקום מרכז תיירות פלסטיני.

"הפלסטינים יזכו למדינה, יכפילו את השטח בו הם מחזיקים היום ותהיה להם בירה במזרח ירושלים, שם תפתח אר'הב  שגרירות" (הנשיא טראמפ).

התנחלויות?

על מחצית שטח C  תחול הקפאה: "ישראל לא תבנה התנחלויות חדשות, לא תרחיב התנחלויות קיימות ולא תקדם תכניות פיתוח"....

15 היישובים שבתוכו מוכרזים כ-'מובלעות', איים מוקפים בים פלסטיני ריבוני, ואלו הם: חרמש, מבוא דותן, אלון מורה, איתמר, הר ברכה, יצהר, עטרת, מעלה עמוס, מיצד, כרמי צור, תלם, אדורה, נגוהות, בית חגי, עתניאל –

על היישובים האלה נגזר שיתוק - "ישראל לא תרחיב מובלעות קיימות", וכך - שמנה וסלתה של  ההתיישבות היהודית נדונה למצור, ניוון וקמילה. לעומת זאת, בבנייה הערבית הבלתי חוקית באותו האזור אסור יהיה לגעת: "ישראל לא תהרוס מבנים קיימים". רשימת היישובים ה'מובלעים' נבחרה בקפידה. נטרולם ישאיר את יתר היישובים בקונפיגורציה של "גושים", חלומו הרטוב של השמאל הקיצוני. כך – על מצע תכנית טראמפ -  תושג 'אחדות לאומית' בין הליכוד לכחול-לבן...

פליטים?

מי שקרויים 'פליטים' יורשו "להצטרף" למדינה הפלסטינית (מנגנון שטרם נקבע יטפל ב"מחלוקות" לגבי אלמנטים עוינים). בכך יינתן אור ירוק לייבא דרך המדינה הפלסטינית פליטים מכל ארצות תבל בכל מספר שהוא ולרכזם כאיום מתמיד על גבול ישראל.

התכנית אינה חוסכת מאתנו גם את שאר 'פשעי אוסלו', למשל את "המעבר הבטוח" בין הרצועה ליהודה ושומרון. שני החלקים האלה של המדינה הפלסטינית יחוברו במנהרה, שתהנה כמסתבר מחסינות ודרכה יעבור הכל. מול עזה תקים פלסטין –  לפי התכנית – אי מלאכותי, שישמש כנמל של המדינה העתידית. מה ימנע פלסטין ריבונית מלהכניס למדינה בדרך זו מחבלים או, למשל, להזמין גדוד חיילים תורכים אצל ארדואן, כמו אלה שנלחמים היום בטריפולי שבלוב? נכריז מלחמה על אנקרה?

ישראל מתחייבת כמו כן להקים 'אזור נופש' פלסטיני בצפון ים המלח, ואליו ייסלל כביש פלסטיני (מי יהיה שם הריבון?).

נתניהו ניסה להקדים מתאבן לבליעת סם המוות של חלוקת הארץ - את הסיפוח המידי של בקעת הירדן, בתקווה שנבלע את פיתיון 'החלת הריבונות' ונשלה את עצמנו שבעל הבית האמריקני יוותר לנו על הארוחה העיקרית, הקטלנית, של הכרה במדינה פלסטינית. הנחתו היתה שהערבים לעולם לא יחתמו על תנאים כמו הכרה בישראל כמדינה יהודית, וויתור על זכות השיבה, פירוק החמאס מנשקו, הכרה בירושלים כבירת ישראל. לא תהיה עסקה, ואנחנו נישאר עם המקדמה. שכחו את הסכם אוסלו המלא תנאים שחשבנו שערפאת "לעולם לא" יחתום עליהם, והנה -  הוא חתם, אכל את כל הפירות ולנו השאיר את חתימתו הנכלולית, ביחד עם 1600 נרצחים, "קורבנות שלום". יאמרו נא לנו מוחי הכפיים הכפייתיים מטכס השקת פלסטין בבית הלבן: עכשיו, שהאמריקנים דורשים שנבלע בלגימה אחת את הציפוי המתוק ביחד עם הרעל, כי אצלם "אין ארוחות חינם" -  אולי תפנימו שכל התרגיל הזה, במקום להניב לנתניהו 61% - ישאיר המוני מצביעים מן הימין בבית?!

ועדיין נשאלת השאלה, מי מוסמך להחליט כאן החלטות גורליות? פרידמן הבין כפי שראינו, שבמעמד מחיות הכפיים בבית הלבן נתניהו כבר הכיר במדינה פלסטינית בשמה של מדינת ישראל. השר צחי הנגבי טוען (29.1.20) להיפך: "כעת אנו זוכים לממש מיד ריבונות בשטח, וכל היתר יכול להמתין. לעולם לא נסכים לריבונות פלסטינית בארץ ישראל." ובראש המשלים את עצמם עומד השר בנט, המחלק שבחים מופלגים לתכנית ולהחלת הריבונות המידית (שכבר נמוגה), אך מתעקש ש"ממשלת ישראל לא תכיר במדינה פלסטינית". בנט נרתע מלומר לנתניהו בפה מלא: אם תביא לידי הכרת הממשלה במדינה פלסטינית, נפרוש מן הממשלה ואין לך "בלוק"!

הבכייה לדורות המאיימת עלינו מתכנית-נתניהו מסתכמת במילה אחת: מ ד י נ ה . מכל ההתניות וההגבלות כגון – פירוז ופירוק נשק, הכרה ביהודיותה של מדינת ישראל, וויתור על 'זכות השיבה' – לא יישאר שריד. רק הכרה שתעניק מדינת היהודים לריבונות פלסטינית בליבה של ארץ ישראל ההיסטורית לא תימחק לנצח. נתניהו מדבר על "ריבונות מותנית ומוגבלת", אך זה אוקסימורון, סתירה מיניה וביה, 'קצת מעוברת'. מן הרגע בו תינתן ההכרה שלנו, האומות תתעלמנה מכל ההגבלות, כי מעתה תיחשב האדמה הנושאת את הריבונות הפלסטינית - "אדמת פלסטין". גם אחרי גרמניה הנאצית, המדינה שהוקמה שם אחריהם היתה שוב גרמניה ריבונית וכך יהיה עם אפגניסטן אחרי הטליבן ועם שכם וחברון, אפילו צה'ל יכבוש אותן עשר פעמים. בשטח עצמו, ביום יום, ימנע מאתנו 'העולם' בקנאות כל מה שאנו מרשים לעצמנו היום כדבר המובן מאליו, כי הריבונות – קדושה.

עולם זר ועוין מחכה לראות הכרה של הטוען החוקי היחיד לארץ הזאת, הוא העם היהודי, בבעלותו הריבונית של עם אחר, 'העם הפלסטיני', על האדמה הזאת. אחרי זה לא יהיה עוד "מועד ב'" ובתולדות ישראל יירשם המעשה כקרע היסטורי ובגידה לאומית.

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
9 תגובות
1.
יישר כח
ח' שבט ה׳תש״פ
מסביר בצורה ברורה את הבעייתיות בהסכם (תרמית) המאה ומפזר את הערפל מר העצני ברוך תהיה
2.
יואיל נא מר העצני להסביר מה האלטרנטיבה ה...
ח' שבט ה׳תש״פ
אינני יודע אם התכנית טובה או לא. כמובן שיש בעיות פוטנציאליות. אך המצב כיום איננו כמו המצב לפני הסכמי אוסלו. היום אנו עומדים בפני בעיה קיימת של ישות (או שתיים) קיימת (שלא היתה לפני הסכמי אוסלו). מה שהיה נכון לפני הקמת הישויות הללו, לאו דוקא נכון במצב הנתון. יואיל נא מר העצני ו/או כל המתנגדים מה היא האלטרנטיבה המוצעת *במצב הקיים*.
איזה פתרון?
ט' שבט ה׳תש״פ
למה פתרון? הבעיה מסביב היא עם רוצחים בפועל או בפוטנציאל מה אמור להשתנות בגישת השולחן ערוך שכט?? ולא רק בגלל שזה ארץ ישראל וכו' וכו'
זה תמיד הייתה טענת השמאל
ט' שבט ה׳תש״פ
מה האלטרנטיבה? האלטרנטיבה להביא מיליון וחצי יהודים ליו"ש לבנות ולבנות. וממשלות אם רוצות יודעות להבריח אזרחים. בדיוק כמו שמעזה הם בורחים לאירופה. ישראל פשוט צריכה להחליט שיו"ש שייך לנו. נקודה.
ברשותך אני יענה
ט' שבט ה׳תש״פ
הרבי יתבטא שעדיף שתהיה ממשלה של שמאל לא דתית ותמסור שטחים מאשר שתהיה ממשלה ימנית שתמסור שטחים וזה חילול ה' עצום. האלטרנטיבה היא: שחסיד חב"ד הולך אחרי דעת הרבי גם עם בעולם (ו"הימין") נראה שהתכנית לא כ"כ גרועה, והאלטרנטיבה לא משהו. ואם תשאל אותי, התכנית גרועה מאד..
הלו
ט' שבט ה׳תש״פ
אתה חבדניק?! או שעברתי פה במקרה?
מחאה
ט' שבט ה׳תש״פ
בטח מי שכתב דברים אלו הוא לא מאנשי שלומינו שהרי ידועה שיטת הרבי שאפילו דיבורים על מסירת שטחים אסור והנה כאן מסביר מר העצני בטוב טעם את הבעייתיות בתוכנית ובא אחד ושואל מה האלטרנטיבה אז הנה התשובה : האלטרנטיבה היא הכרזה שארץ ישראל היא שלנו החלת הריבונות על כל שטחי ארץ ישראל ובניה מסיבית בהתנחלויות ובעיקר הקמת התנחלויות חדשות
3.
יש לי בבית חוברת
ט' שבט ה׳תש״פ
שכתב מר אליקים העצמי שיחיה לאורך ימים מתוך בריאות לפני החלת אוסלו הוא עמד הנביא בשער וצעק המלך הוא עירום הוא נתן תחזית מה יקרה באם יתממש ח"ו ההסכם לצערי הוא לא צדק המצב היה הרבה יותר גרוע ממה שכינו אותו אז חוזה השחורות המצב היה הרבה יותר שחור משחור ועד היום לא התאוששנו מזה !!! חייבים להלחם נגד זה ולזכור את דברי הרבי נשיא דורינו על הנזק מדיבורים בלבד ועל התוצאות החמורות כתוצאה מכך היו לא תהיה. רבי עד מתי ????
4.
סוף סוף הימין מתחיל להתעורר
ט' שבט ה׳תש״פ
נתניהו עובד על הציבור ואף אחד לא מעיז להתקומם
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.