מנדי ברגר | יום ח' שבט ה׳תש״פ 03.02.2020

תחקיר 'הארץ': אביגדור ליברמן סיפק פטור מהצבא לחרדים?

הבוקר חשף העיתונאי אהרן רבינוביץ בתחקיר בעיתון "הארץ" כי כאשר יו"ר 'ישראל ביתנו', אביגדור ליברמן כיהן כשר הביטחון - חברי הכנסת החרדים ועוזריהם זכו לדלת פתוחה בלשכתו ולערוץ ישיר לקבלת פטורים והקלות בגיוס למאות צעירים חרדים • בשנת 2018 המספר זינק ל-158 פטורים, וב-2019, כאשר ליברמן כבר לא כיהן במשרד הביטחון - נחתכו הפטורים ל-82 בלבד
תחקיר 'הארץ': אביגדור ליברמן סיפק פטור מהצבא לחרדים?
(צילום מסך, ערוץ הכנסת)

אביגדור ליברמן, יו"ר 'ישראל ביתנו', הפך לסמל ההסתה נגד הציבור החרדי במערכות הבחירות האחרונות.

ליברמן, מפנה שוב ושוב את האש כנגד החרדים - כאשר הוא 'זועק' על סוגיית גיוס בני הישיבות, ו'שדידת' קופת המדינה של המפלגות החרדיות. יתרה מכך, בשתי מערכות הבחירות האחרונות ליברמן סיכל הרכבת ממשלת ימין - וגרר את ישראל שוב לבחירות מיותרות שעולות מיליארדים למדינה - כשהוא ממצב עצמו בחזית מול החרדים והדת.

אלא שהבוקר (שני), העיתונאי אהרן רבינוביץ חשף בתחקיר בעיתון "הארץ" כי כאשר יו"ר 'ישראל ביתנו' כיהן כשר הביטחון - חברי הכנסת החרדים ועוזריהם זכו לדלת פתוחה בלשכתו ולערוץ ישיר לקבלת פטורים והקלות בגיוס למאות צעירים חרדים. 

ומי הצעירים שזכו לפטורים או הקלות מתנת ידו של איש האופוזיציה לדת? לפי התחקיר ב'הארץ' - ישנם בנים של פוליטיקאים, אדמו"רים ועוד.

בתחקיר נחשף כי פניות ללשכת שר הביטחון הגיעו מכל גווני העדות והחוגים. למשל: הציבור החסידי נעזר בשר הבריאות יעקב ליצמן. הליטאים - נעזרו ביו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני וח"כ אורי מקלב ואילו הציבור הספרדי נעזר בין היתר בח"כ יואב בן צור.

ואם לא דיי-בכך, אז 'הארץ' חושף כי באותה תקופה - מאות בני 'הפלג הירושלמי', אותם תקף השבוע ליברמן, זכו ממנו לפטור גורף מגיוס.

הנה מעט נתונים: בשנת 2016 קיבלו 64 תלמידי ישיבות פטור ב'החלטה מיוחדת'. בשנת 2018 המספר זינק ל-158 פטורים, וב-2019, כאשר ליברמן כבר לא כיהן במשרד הביטחון - נחתכו הפטורים ל-82 בלבד.

והנה התגובות:

לשכתו של ליברמן הכחישה את הטענות של תחקיר עיתון 'הארץ', והם מסרו: "שר הביטחון לשעבר מעולם לא התערב בשום מקרה הנוגע לפטור מגיוס, אפילו לא ברמיזה. פניות מהמגזר החרדי בענייני גיוס, כמו פניות משאר הציבור, מטופלות ללא התערבות ובהתאם להחלטות הדרגים המקצועיים".

דובר צה"ל מסר בתגובה: "צה"ל יבדוק לעומק את הטענות העולות בכתבה, ותוצאות הבחינה יוצגו לרמטכ"ל. הלקחים יילמדו וככל שהדבר יידרש, יינקטו הליכים משמעתיים נגד המעורבים".
 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.