צבי סופר | יום ח' שבט ה׳תש״פ 03.02.2020

גוטניק מזהיר מתכנית השלום של טראמפ: "מלכודת מסוכנת"

איש העסקים האוסטרלי הרב יוסף גוטניק מדבר נגד "עסקת המאה" שמציע הנשיא דונלד טראמפ וזכתה לתמיכתו הנלהבת של ראש הממשלה נתניהו, וכינה את התכנית להקמת מדינה פלסטינית במסגרת העסקה "קטסטרופלית" ו"מלכודת מסוכנת" • הוא גם תקף את נתניהו: "אני לא יכול להבין מה הוא עושה ולמה. האם זאת תהיה המורשת שלו?"
גוטניק מזהיר מתכנית השלום של טראמפ:
גוטניק ונתניהו בימים אחרים (צילום: עזרא לנדא)

מאת ג'יל שבמן - הג'רוזלם פוסט
 

טייקון כריית היהלומים האוסטרלי שסייע לראש הממשלה בנימין נתניהו לזכות בבחירות הראשונות שלו לראשות הממשלה בשנת 1996, יוצא נחרצות נגד הסכמתו הנלהבת של נתניהו לתוכנית השלום במזרח התיכון של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שהוצגה ביום ראשון בבית הלבן בנוכחות נתניהו.

כזכור באותם ימים, נתניהו 'נגרר' אחר שמעון פרס שהוביל באותו מירוץ לראשות הממשלה, אך קיבל דחיפה ברגע האחרון ממסע "נתניהו טוב ליהודים", שמומן על ידי הרב יוסף גוטניק, איש עסקים חסיד חב"ד ששמע בעצת הרבי ורכש שטחי כרייה עצומים של יהלומים בשטחה הצפוני של אוסטרליה.

"עם כל הכבוד, ההוקרה וההערכה לנשיא טראמפ על כל מה שהוא עשה למען ישראל ועם ישראל, איכשהו הצליחו להטעותו כדי להאמין שמדינה פלסטינית מפורזת היא דבר מקובל", אמר גוטניק. "זה יהיה אסון לביטחון ישראל, גרוע בהרבה מנסיגת רצועת עזה והשלכותיה האיומות.

"הרבי מליובאוויטש הזהיר במשך יותר מ 40 שנה ו 101 פעמים את הסכנות האדירות של כל סוג של מדינה פלסטינית, ואפילו דיבור על אפשרות כזו", אמר. "ראש הממשלה צריך להבין שהוא מוביל את ישראל למלכודת מסוכנת אם הוא ימשיך לדבר על מדינה פלסטינית בכל צורה שהיא."

גוטניק שמר במשך השנים על קשר הדוק עם נתניהו. הוא הזהיר כי אם ראש הממשלה לא יבהיר את סוגיית המדינה הפלסטינית באופן מיידי, הדבר יגרום לו "תוצאות חמורות ומזיקות" בבחירות הקרובות, מכיוון שהוא יאבד את תמיכת מתנגדי מדינה פלסטינית למפלגות אחרות בימין.

לשאלה אם העביר את המסר הזה לראש הממשלה, אמר גוטניק כי דיבר איתו לפני מספר שבועות והזהיר אותו פעמים רבות מפני הסכנות שבמדינה פלסטינית מפורזת. הוא הטיל ספק במניעים של נתניהו.

"איך אתה מונע מהרדיקלים האסלאמיים להיכנס למדינה כזו?", הוא שאל. "מה מונע מראש ממשלה אחר להפוך אותה למדינה עם צבא, כמו שראינו עם אוסלו? דנו בהרחבה בכל הסכנות. אני לא יכול להבין מה הוא עושה ולמה. האם זאת תהיה המורשת שלו?"

כשנשאל אם נתניהו יפסיד בבחירות אם ימשיך לקדם את תוכנית טראמפ, אמר גוטניק שהוא "לא נביא".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.