מנדי ברגר | יום ד' שבט ה׳תש״פ 30.01.2020

פוטין העניק חנינה: אמא של נעמה הגיעה לומר תודה • צפו

לאחר 10 חודשים של דאגה, בכי ואכזבה - הגיע אמש יפה יששכר, אמה של נעמה - להודות לרבה של רוסיה, השליח הרב בערל לאזאר והשליח הרב שייע דייטש - על הפעילות מאחורי הקלעים לשחרורה של בתה מהמאסר - והעזרה לאורך כל הדרך, מהמעצר בשדה התעופה ועד לחנינה מנשיא רוסיה ולדימיר פוטין
פוטין העניק חנינה: אמא של נעמה הגיעה לומר תודה • צפו
צילום: מתוך הווידאו (שייע בטוויטר)

לפני עשרה חודשים נעצרה נעמה יששכר על אדמת מוסקבה, אזרחית ישראל שהייתה בדרכה ארצה - בטיסת קונקשן דרך רוסיה. לאחר שנמצא בתיקה חומר אסור, בית המשפט ברוסיה גזר עליה 7 וחצי שנות מאסר.

במשך התקופה הקשה, שהתה אמה יפה יששכר במוסקבה בקרבה אל בתה, כשהיא נעזרת רבות ע"י רבה של רוסיה, השליח הרב בערל לאזאר, ומנהל מרכז החסד 'שערי חסד' השליח הרב שייע דייטש - שאף נפגש עם נעמה כמה פעמים מאחורי הסורגים, והביא לה מזון כשר, נרות חנוכה, עלונים לקריאה וכן עודד אותה במשך חודשי המאסר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה אל נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין בהזדמנויות שונות ושוחח עמו על הפרשייה. לפני כשבוע, בביקורו של פוטין בירושלים והפגישה האישית עם אמה של נעמה, פוטין הגיב כי "יהיה בסדר", והודיע שיתן לנעמה חנינה. 

ואכן, שבוע לאחר חזרתו לרוסיה, העניק אמש (ד') פוטין חנינה לנעמה וחתם על שחרורה. לארץ היא תחזור בטיסה יחד עם ראש הממשלה שיעבור דרך רוסיה, בדרכו חזרה ארצה מביקורו בארה"ב, שם נפגש עם הנשיא האמריקני דונלד טראמפ, שם הכריזו על 'תכנית המאה'.

לאחר ההודעה על החנינה, הגיעה יפה יששכר אל ביתו של הרב לאזאר, והודתה לו בדמעות על תמיכתו, התערבותו המלאה ודאגתו עד לשחרור המלא של נעמה. הרב לאזאר כיבד אותה במטעמים ושוחח עמה על יהדות רוסיה והימים בהם חסידים היו יושבים במאסרים ממושכים. "כל חסיד היה נשאל - ישבת, אתה יושב או תשב?", התבדח הרב הראשי עם האם המאושרת. 

צפו בווידאו מהפגישה:

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.