שלמה מן | יום ג' שבט ה׳תש״פ 29.01.2020

מתי יחילו הריבונות? פרידמן: "לא באופן מיידי, תקום ועדה"

נתניהו בראיון לרשת פוקס ניוז: "זו הזדמנות של פעם בחיים. הפלסטינים לא יקבלו עסקה טובה יותר" • קושנר: "לפלסטינים יש היסטוריה מושלמת של פספוס הסכמים" • השגריר דייוויד פרידמן:   "מבחינתנו לא מדובר בסיפוח. זה לא המינוח הנכון. מדובר בהחלת החוק הישראלי בשטחים השייכים לישראל"
מתי יחילו הריבונות? פרידמן:
השגריר דיוויד פרידמן. צילום: שימי קוטנר

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (רביעי) לתוכנית המאה של הנשיא טראמפ, והביע נכונות להתפשר למען הסכם שלום עם הפלסטינים.

בראיון לרשת פוקס ניוז אמר נתניהו: "הנשיא טראמפ מספק תכנית שלום שמאפשרת עסקה שתיתן לישראל ולפלסטינים שלום ובטחון. נוכל להתקדם ביחד. זו תכנית קונקרטית שיכולה לעבוד".

ראש הממשלה הוסיף: "זו הזדמנות של פעם בחיים. הנשיא מציע חזון גדול לפיתוח כלכלי בעבור הפלסטינים, מה שייתן תקווה לנוער, לעתיד. זו תכנית שתשנה את המזרח התיכון. מקווה שהפלסטינים יקבלו את ההסכם, את 50 מיליארד הדולרים שיעזרו להם, ויוותרו על החלום להשמיד את ישראל ויחיו איתנו בשלום".

נתניהו הדגיש: ''יש צורך בפשרות מכל אחד מהצדדים, אך אני מוכן לפשרות אלו. הפלסטינים כרגע דוחים את העסקה, אך בהמשך הם יבינו שהם לא יקבלו עסקה טובה יותר".

ההצעה להחלת הריבונות על היישובים ביהודה ושומרון ובבקעת הירדן צפויה לעלות בישיבת הממשלה שתתקיים ביום שלישי הקרוב.

ג'ארד קושנר, יועצו וחתנו של טראמפ, ומי שהוביל את התכנית - אמר לרשת פוקס: "ישראל התרחבה יותר ויותר, וזה הקשה על הפלסטינים במציאת מקום לבנות מדינה. התוכנית מכפילה את השטח שיכול להיות להם. זה פותח להם את הדרך להקמת מדינה, אך לפלסטינים יש היסטוריה מושלמת של פספוס הסכמים".

 שגריר ארה"ב בישראל, דיוויד פרידמן, אמר אחר הצהריים בתדרוך לכתבים, כי ישראל לא תוכל להחיל ריבונות באופן מיידי, אלא אמורה לקום וועדה שתדון עם ישראל בסוגיה.

הוא סירב להתייחס לפרק הזמן בו יתקיימו הדיונים. "מדובר בתהליך שדורש מאמץ רב כדי לוודא שהחלת הריבונות תואמת את המפה שבתוכנית המאה".

לדבריו, "אנחנו נראה את ההצעה הישראלית, נבדוק אותה לעומק, ונוודא שהיא מותאמת לתוכנית שלנו. בכוונתנו להקים את הוועדה בהתאם ולבחון את הרצון הישראלי במהירות, אך איני יודע לומר כמה זמן התהליך ייקח".

לכתבים שדיברו על סיפוח, ביקש השגריר פרידמן להבהיר: "מבחינתנו לא מדובר בסיפוח. זה לא המינוח הנכון. מדובר בהחלת החוק הישראלי בשטחים השייכים לישראל".

 

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
5 תגובות
1.
מה דעת הרבי על תוכניה המאה?
ד' שבט ה׳תש״פ
חד משמעית
ד' שבט ה׳תש״פ
הרבי נגד על עצם הדיבורים של ויתורים ואכן ועד הרבנים לשלימות הארץ הודיעו כידוע את התנגדותם לתוכנית
על הרבי זעק וצעק כל השנים כדי שאנחנו כחס...
ד' שבט ה׳תש״פ
2.
א. מכפר חבד
ד' שבט ה׳תש״פ
ב"ה
למה אין כתבה על התנגדות חריפה של 400 רבני קנגריס פיקוח נפש וכמה רבני חבד בתוכם לתוכנית טראמפ! יש עמדה מרבנים ברור על האיסור של הדבר.
יש!
ה' שבט ה׳תש״פ
https://col.org.il/news/122851
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.