צביקה קעניג | יום ג' שבט ה׳תש״פ 29.01.2020

רבנים: "תוכנית המאה מסוכנת, הסיפוח לא שווה את הסיכון"

קונגרס הרבנים 'פיקוח נפש', המאגד כ-400 רבנים בישראל, יוצא בהתנגדות חריפה ל'עסקת המאה' של הנשיא טראמפ. הרבנים הודיעו כי על-פי ההלכה היהודית כל הצהרה על ויתור עתידי על שטח, גם תחת סייגים ותנאים, יוצר מציאות מסוכנת בשטח, ומנוגד להלכה
רבנים:
ארכיון: בנימין נתניהו מקבל את פסק הדין האוסר על מסירת שטחים מהרבנים ראשי הקונגרס

קונגרס הרבנים 'פיקוח נפש', המאגד כ-400 רבנים בישראל, יוצא בהתנגדות חריפה ל'עסקת המאה' של הנשיא טראמפ. הרבנים הודיעו כי על-פי ההלכה היהודית כל הצהרה על ויתור עתידי על שטח, גם תחת סייגים ותנאים, יוצר מציאות מסוכנת בשטח, ומנוגד להלכה.

הרבנים הביעו זעזוע מההודעה הישראלית על הסכמה למדינה פלסטינית עתידית שבירתה מזרח ירושלים – "מה יהיה בעוד 4 שנים במזרח-התיכון אף אחד איננו יודע, רק דבר אחד ייזכר, שישראל כבר הצהירה עקרונית שמזרח ירושלים היא בירת המדינה הפלסטינית".

באסיפה מיוחדת שקיימו הבוקר, הכריזו הרבנים: "ההלכה היהודית בשלחן ערוך סימן שכ"ט קובעת – גם כאשר הנכרים באים "על עסקי קש ותבן", כלומר לא מסיתים לאלימות, מכירים במדינה יהודית, אינם נושאים נשק, בדיוק כמו כל תנאי תוכנית המאה – עדיין יש לצאת למלחמה כדי לשמור שלא יימסר לידם שטח הנמצא בשליטת ישראל, אפילו בשבת. קל-וחומר שכאשר עדיין אין הם עומדים בתנאים אלו, אסור בתכלית להבטיח להם דבר כזה, המגביר את תאבונם לפגוע בארץ וביושביה. המרתיח מכל – שעוד לפני בכלל שהפלסטינים הסכימו לסעיף אחד, ישראל כבר מסכימה לכל הויתורים, כולל הקפאת בניה מיידית ביישובים יהודיים פורחים!"

"כמובן שהרבנים מודים לנשיא טראמפ על יחסו האוהד וחסד-התקדים למען עם ישראל וארץ ישראל. אין ספק שכוונתו רצויה. טענותינו הם כלפי ראש הממשלה וההנהגה הישראלית הרופסת, שבמקום לנצל את ימי החסד הנדירים והפלאיים שניתנו משמים – הם רצים בחיוכים ובשמחה להודיע מראש על הסכמה עקרונית למדינה פלסטינית ולויתורים טריטוריאליים שאיש איננו יודע עדיין היכן בדיוק יסתיימו!"

"מה החגיגות? מה בדיוק השגנו?" שאל הרב שמואל אליהו, רב העיר צפת, "הצליחו לבלבל לגמרי את העם. מי שבאמת חוגג עכשיו זה אבו-מאזן. הוא את שלו קיבל וממשיך לדרוש עוד ועוד. הקמת מדינה פלסטינית אף גרועה יותר מההתנתקות מגוש קטיף". יו"ר הקונגרס הרב יוסף גרליצקי, רב מרכז תל-אביב אמר באסיפה, כי ניסיון העבר מוכיח שתמיד ההצהרה הישראלית על ויתור כלשהו בעתיד, הוא נקודת הפתיחה של המו"מ הבא. "אין שום ספק שמבחינת העולם, ודאי מבחינת הערביים, המפות האלו שהציג טראמפ והמדינה הפלסטינית הינם כבר עובדות בשטח. ישראל הכריזה עליהן בעצמה. הדרישות הפלסטיניות תהיינה מעתה גדולות הרבה יותר, וכך גם גל הטרור שיתלווה אליהן, חלילה".

הרב אברהם שמואל לוין, מזכ"ל קונגרס הרבנים, אמר שנראה שחוזרים ממש על הטעות של אוסלו, כאשר אש"ף היה בקריסה מוחלטת, וישראל השיבה אותו לחיים. "הרשות הפלסטינית, שהיא אש"ף, האויב המר של ישראל, נמצאת בקריסה. איש בעולם איננו "סופר" אותה, כולל העולם הערבי. ועכשיו ישראל לא רק מחזירה אותה למרכז הבמה, אלא מקימה לה מדינה! הריבונות איננה שווה כלום אם עבורה יש לסגת משטח כלשהו ולסכן את הארץ כולה לכולם ברור – שטח שבו אין נוכחות ישראלית מלאה, הופך תמיד מיידית לקן מחבלים". גם הרב אברהם שרייבר, רב קהילת גוש-קטיף הודיע כי אנשי קהילתו ייאבקו בתוכנית טראמפ: "כל תוכנית שכוללת ויתורים בעמדה הישראלית – תמיד מביאה לויתורים חדשים ולסכנות חדשות, זהו תחילתו של חורבן שסופו מי ישורנו". הרב שרייבר הוסיף, כי 'ה'אופוריה' המוזרה ואוירת 'ימות המשיח' שמנסים ליצור דוברי ראש הממשלה, רק מעלים חשש שמדובר בשטיפת מוח המנסה להסתיר ויתורים מפליגים יותר שטרם נחשפו לציבור

הרב אליקים לבנון, רב איזורי בשומרון ורב היישוב אלון מורה סיכם את האסיפה: "תודות לנשיא טראמפ על ידידותו המופלאה לעם ישראל, ניתן להכריז כבר עכשיו על ריבונות על כל חלקי ארץ ישראל, ללא צורך בויתורים מסוכנים והכרזות מטופשות. אנו הרבנים ניאבק בכל כוחנו בתוכנית המאה. ישנה רק הכרזה אחת, שללא ספק תקבל את גיבוי הנשיא טראמפ אם תיאמר בקול צלול ללא גמגומים – לעולם לא תקום מדינה פלסטינית, ולעולם לא תהיה נסיגה ישראלית מאף שטח שהוא מארץ הקודש".

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
יישר כח
ד' שבט ה׳תש״פ
לרבנים שמביאים דעת תורה ומסירים את הבלבול שהיה בקרב כמה שלא שמו לב לבעייתיות של העניין בהכרה במדינה פלסטינית ובזכות פועל הרבנים נזכה תכף ומיד לביאת מלכנו נשיאנו שיגאלנו בעזרת השם יתברך
2.
יישר כח
ד' שבט ה׳תש״פ
משום מה בתוך חב"ד יש בלבול גדול בקשר לתכנית המאה, רוב מוחלט של חב"ד תומכים, השאלה האמיתית היא איך???
דבר נוסף בבחירות הקרובות לא נוכל לבחור במי שתומך בתכנית לצערי, יש רק מפלגה אחת 'חא, והמבין יבין, לא משנה כאן כבר העניין של אחוז חסימה, מה שחשוב כאן שלא מצביע למפלגה שמוותר על 70% מיהודה ושומרון.
תגובה
ה' שבט ה׳תש״פ
מצטרף בפליאה על התומכים בתוכנית רק אני מקווה ( לא עשיתי סקר) שזה לא הרוב
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.