מנדי ברגר | יום ג' שבט ה׳תש״פ 29.01.2020

למעלה 120 'אגרות קודש' של כ"ק אדמו"ר נחשפות לראשונה

משתתפי חגיגת הבר מצוה של התמים מנחם מענדל גאראדעצקי שיחי', קיבלו לידיהם "תשורה" עמוסה ב"פרסום ראשון" של מכתבים אגרות ומענות מכ"ק אדמו"ר נשיא דורנו לשלוחו ובא כוחו, סבא רבה של חתן בר-המצוה, הגה"ח הרב בנימין אליהו גאראדעצקי ע"ה, שכיהן כמנהל "לשכת ליובאוויטש האירופאית" מיום היוסדה ומשם ניהל פעילות מסועפת במדינות אירופה, אפריקה, ערי ויישובי ארץ הקודש, מאחורי מסך הברזל, ועוד
למעלה 120 'אגרות קודש' של כ

בעשורים האחרונים פרחה תופעת ה'תשורות' בשמחות אנ"ש והשלוחים בכל מרחבי תבל. על יסוד ההנהגה בחתונת כ"ק אדמו"ר והרבנית הצדקנית נ"ע, בה חילק הרבי הריי"צ למשתתפים תשורה בדמות העתק כתי"ק אדמו"ר הזקן נ"ע, ובמיוחד עם התגבר הגעגועים לכל אמרה, אגרת, כתב יד, מכ"ק אדמו"ר לאחר ז"ך אד"ר ה'תשנ"ב, החלו חסידים לפרסם מהאוצרות המצויים בידיהם או בידי משפחתם על מנת לזכות בהם את הרבים.

דומה שכיום, כ"ח שנים לאחר מכן, כמעט ולא בנמצא שיוצאת לאור 'תשורה' עמוסה מראשיתה ועד סופה ב"פרסום ראשון". אך התשורה שהופיעה זה עתה, ראויה לכינוי זה במלוא מובן המילה.

לקראת שמחת הבר מצוה של החתן התמים מנחם מענדל גאראדעצקי שיחי', בנם של שלוחי הרבי ומנהל "לשכת ליובאוויטש האירופאית", הרב יוסף יצחק וחיה שרה שיחיו, נכדו של הרב שלום דובער שיחי', ונין להבחל"ח של הסבא רבה הגה"ח הרב בנימין אליהו ע"ה, נברו בני המשפחה באוצרות הכמוסים ומגישים בזאת קכ"ג אגרות קודש אשר לא שזפתם העין.

קריאה ועיון באגרות אלו מותירה את הקורא משתומם, נוכח ההיקף המדהים והבלתי נתפס בהנהגתו בקודש של כ"ק אדמו"ר שהחלה לפני שבעים שנה בדיוק ביו"ד שבט ה'שי"ת, ונוכח מידת ההתקשרות האמיתית ומסירת הנפש למלאות את רצון הרבי, אצל מי ששימש במשך רוב שנות חייו כשלוחו האישי ובא כוחו לאין ספור משימות כבירות, אותם ביצע בהצלחה אחת אחרי השניה.

כפי שמציינים העורכים הנכבדים, מבית ההוצאה לאור 'חז"ק' בארץ הקודש, במבוא המרתק לתשורה החדשה והמדוברת: רבנים, שלוחים, עסקנים, שד"רים, חסידים ואנשי אמון לא מעטים פעלו בשליחותו ובשירותו של הרבי, אולם כדוגמתו של הרה"ג הרה"ח הר"ר בנימין אליהו גאראדעצקי לא היה! לא בהיקף הפעילות, לא במגוון המקומות, הנושאים, והתחומים עליהם הופקד, לא בכשרון העסקנות והקשרים המסועפים שהצליח לטוות עם גורמים בעלי השפעה, אותם גייס למען פיתוח פעילות חב"ד ליובאוויטש בכל המדינות בהם פעל, ולא באמון העצום לו זכה מעם הרבי, שהסמיכו ומינהו ל'ידא אריכתא' שלו, שבלעדיו – כפי שקיבל המינוי מכ"ק אדמו"ר מהוריי"צ בשנת ה'תש"ז – לא ירים איש את ידו ואת רגלו.

ומשכך, גם האוצר הבלום, רב הכמות והאיכות של אגרות הקודש שכתב לו הרבי, הינו חד פעמי. קשת התחומים עליהם כותב לו הרבי, הנושאים והעובדות בהם משתף אותו הרבי, והצורה הגלויה בה מתבטא וכותב הרבי אליו, יחידים הם מסוגם.

אם בחלק הראשון שיצא לאור בכ"ו מרחשוון ה'תשע"ו (שנת הקהל – ופרצ"ת) באו 140 אגרות קודש מברקים ומענות (שחלקם נדפסו – באופן חסר או מלא בל"ב הכרכים של אגרות קודש), הרי שבחלק השני שיצא לאור בי"ז טבת ה'תש"פ באו 123 אגרות ומברקים שלא ראו את אור הדפוס עד עצם היום הזה.

באדיבות משפחת גאראדעצקי COL מגיש את ה"תשורה" 'בא כח':

לקריאה או להורדה של חלק א' – לחצו כאן!
לקריאה או להורדה של חלק ב' – לחצו כאן!

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.