מנדי ברגר | יום ב' שבט ה׳תש״פ 28.01.2020

הקהילה מגבעת מרדכי בשבת גיבוש עם חב"ד בעיר האבות

עשרות ממשפחות מקורבי בית חב"ד גבעת מרדכי רמת בית הכרם בראשות רב הקהילה הרב יעקב סלונים שבתו בשבת בעיר הקודש חברון • אורח השבת השליח בקרית יובל הרב יוסי אלגזי התוועד עם הקהל על אמונה ובטחון בה' ובמשה עבדו
הקהילה מגבעת מרדכי בשבת גיבוש עם חב

עשרות ממשפחות מקורבי בית חב"ד גבעת מרדכי רמת בית הכרם בראשות רב הקהילה הרב יעקב סלונים שבתו בשבת בעיר הקודש חברון.

בצהרי יום שישי יצאה הקבוצה באוטובוס ורכבים פרטיים לעבר קבר רחל ומשם לתפילת מנחה במערת המכפלה.

הפתעה גדולה ציפתה לרב סלונים כשבצאתו מקבר רחל פגש במח"ט עציון דוד שפירא שהוא נין ונכד לרבנית מנוחה רחל והוא דור שביעי לאדמו"ר הזקן. הרב סלונים שמח לגלות שיש צאצאים שהם דור שביעי הצעירים ממנו, כי צאצאי אדמו"ר הזקן מבין חסידי חב"ד הרב יעקב סלונים הוא דור השביעי הצעיר בעולם.

לקראת שבת הגיעו לחדרים בבית הארחה בשכונת אברהם אבינו. עם כניסת השבת צעדו בשירה חסידית לעבר קבלת שבת במערת המכפלה. את סעודת ליל שבת פתח השליח לחברון הרב דני כהן בחשיבות שבת וארא אל האבות והזכות לשהות במחיצת האבות בשבת זו וסיים בברכת כהנים למשתתפים.

אורח השבת השליח בקרית יובל הרב יוסי אלגזי התוועד עם הקהל על אמונה ובטחון בה' ובמשה עבדו לרגל שבת מברכים שבט לקראת שנת ה70 לרבי ותיבל בסיפורים מרתקים על אמונה בדברי הרבי.  

את דבר הקהילה פתח עו"ד צבי אשכנזי בדברי ברכה ותודה לבית חב"ד ומשפחת סלונים על הארגון הנפלא והמשיך עם דבר תורה חסידי על מהות מכות מצרים. לאחר הסעודה המשיכו לתוך הלילה לעונג שבת עם ראש מועצת חברון הרב הלל הורביץ שציין את הניסים הגדולים הקורים בעיר האבות המצביעים על הגאולה הקרובה וחשיבות ברכת האבות בתפילה בכוונה והצורך בהתחברות לעם לתורה ולארץ.

בוקר השבת נפתח בשיעור חסידות עם הרב אלגזי ולאחריו התכנסו לאמירת תהלים בציבור בבית הכנסת אברהם אבינו של אדמו"ר האמצעי. את תפילות השבת קיימו במערה כשקריאת התורה וארא אל אברהם אל יצחק ואל יעקב נשמעת אחרת כשהאבות נמצאים בסמיכות מקום.

את סעודת השבת פתח הרב יעקב סלונים רב הקהילה ומצאצאי הרבנית מנוחה רחל סלונים אם הישוב היהודי בדבר תורה על החילוק בין משה והאבות  והמסר שהתורה נותנת לנו. 

השליח הרב איציק ניימרק ריגש את האורחים בסיפור שליחותו המאתגרת ושיתף אותם בסיפור מדהים של מסירות נפש לכבודו של הרבי תוך התמסרות חסידית במאבק לקיום הקפות שניות באולם יצחק כבקשת הרבי המשתתפים למדו שיעור בשליחות במסירות נפש למען הרבי. 

לאחר סעודת השבת יצאו הנוכחים לסיור מיוחד ברחבי העיר עם המדריך הוותיק ר' שמואל מוצניק מתושבי חברון.

את תפילת המנחה ערכו בביהכנ"ס אברהם אבינו ולאחריה קיימו הגברים סדר ניגונים כשאליהם מצטרף ר' נועם ארנון דובר הישוב היהודי בשיחה מרתקת על מסירות נפשם של אבות הישוב היהודי, הנשים עלו לגג ביתם של שלוחי הרבי לשיחה מרתקת של השליחה הרבנית בת שבע כהן שריתקה את המשתתפות בהתמודדויות יחודיות בשליחותם בחברון.

לאחר תפילת ערבית והבדלה על גג משפחת כהן שלוחי הרבי פתחה הקבוצה את השבוע בוידיאו של הרבי.

כשעה אחרי שבת התיישבו סביב שולחנות ערוכים לסעודת מלווה מלכה  את דבר הקהילה מסר ר' עוזי גרינשפן מבאי בית הכנסת ריגש את הקהל בדברי חסידות ושיתף בהליך התקרבותו לחב"ד והשינוי שחסידות פועלת על האדם וקרא למשתתפים להצטרף לשיעורי חסידות בבית חב"ד. 

השליח הרב ויקטור עטיה עשה עם חברי הקבוצה פעלולי קסמים וטלפתיה ושילב את סיפורו האישי בדרך להתמודד ולראות את הטוב בכל דבר ובכל אחד.

לאחר שבת מרוממת וגדושה בחוויות  חזרו המשפחות לביתם בכוחות רעננים של בטחון ואמונה בה' ובנשיא הדור כשבדרך המשיך להתוועד אורח השבת הרב אלגזי בחיזוק הבטחון  ותיבל בסיפור מהבעש"ט.

לידי מערכת COL הגיעו מקצת מתגובות משתתפי השבת:

> בוקר טוב למשפחת סלונים היקרה, תודה רבה על שבת מרוממת ומופלאה. יישר כח על בחירת הנואמים שכל אחד מהם ריגש והעצים בדרכו שלו. נהניתי מאוד וכל הכבוד על עשייה אינסופית למען הקהילה. נחת מהבנות המדהימות ושהאל יתן לכם כח לעוד שנים רבות וטובות. שבוע מבורך.

> משפחת סלונים היקרה. זכות גדולה מאוד נפלה בחלקינו, לשהות בחברתכם ולהתוודע לשורשינו העמוקים מאוד מאוד פה בחברון עיר האבות. תודה לכם מקרב לב על התכנון, הארגון הרוחני והגשמי כאחד, הכל היה במינון נכון ומדויק. בסיעתא דשמייא - גם הגשם נדחה לאמצע השבוע. בהתרוממות הרוח בשבת, ממש חשתי, איך קיימנו את שלושת עמודי התווך של העם היהודי - אהבת התורה, הארץ ובמיוחד אהבת האדם. אשרינו שזכינו ואשריכם שזיכיתם אותנו בטעימה הקדושה.

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
שבת חברון פרשת וארא תש"פ
ב' שבט ה׳תש״פ
תודה מקרב לב לרב סלונים למשפחתו המסורה לכל יהודי, על שבת גדושה ומיוחדת במינה שחווינו ביחד בחברון. זכינו להכיר אנשים מורמים מעם.. הדברים ששמענו מכל הדוברים מאוד משמעותיים ומשפיעים. החוויה בשבת הזו מלווה אותנו במלוא עוצמתה. ארגון מושלם ושבת נהדרת. אנו מברכים את הרב סלונים, אשתו, ובנותיו השליחות בבריאות איתנה, פרנסה בשפע, נחת, והכל בשמחה חסידית ונזכה לגאולה השלימה now
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.