מערכת COL | יום א' שבט ה׳תש״פ 27.01.2020

קצין בצה"ל הודה: "זייפתי את נתוני גיוס החרדים במשך שנים"

בצה"ל ניסו לטעון שהנתונים המנופחים של החרדים שהתגייסו הם טעות או שגיאה, אבל עדות של קצין  שנחשפה בחדשות 12 מעידה אחרת • "אני זייפתי את הנתונים במשך שנים, בהתאם להוראות שקיבלתי ממפקדיי", מספר הקצין. " קריצות עין של ראשי אכ"א למיניהם, לכל מיני אנשים בתוך הציבור החרדי, שבאו, יצאו ושחררו עריקים" ,
קצין בצה
אילוסטרציה. צילום: COL

זיוף נתוני גיוס חרדים: העיתונאי יאיר שרקי חשף הערב (שני) בחדשות 12 הקלטה של קצין צה"ל - שעסק בשילוב חרדים במהלך העשור האחרון - שבה הודה כיצד במו-ידיו זייף את נתוני הגיוס של בחורי הישיבות.

הקצין שמע את הדיווחים על ירידה במספר החרדים המתגייסים בשנה האחרונה, והחליט לספר את האמת לקצין אחר, שעוסק כיום בשילוב חרדים בצה"ל.

כך אמר לו בהקלטות ששודרו בחדשות 12: "אני הייתי חלק מהגועל נפש הזה, זו הסיבה שאני מרים אליך טלפון. אני ספרתי, אני הייתי אחראי על זה", פתח את דבריו - והוסיף: "כאחד שהיה די חתום על הנתונים האלה: לא היה גיוס חרדים לצה"ל. הנתונים שהיו לפני שנתיים-שלוש-ארבע-חמש-שש, די דומים לנתונים שהיו השנה".

השיחה התקיימה עוד לפני חשיפת בלוף הגיוס על ידי כרמלה מנשה.

לדברי הקצין נעשו על הנתונים משחקים ומניפולציות: "אם תיכנס לתיקיות תוכל לבחור שמות ולמצוא אותם ברשימות".

הקצין סיפר על הקושי שלו בעקבות מעשיו: "קשה לי, זה יושב לי על הלב כבר הרבה זמן. היו לי מפקדים שישבו לי על הראש ואמרו לי 'תכניס גם את זה ואת זה'".

הוא הוסיף כי הלחץ שהופעל עליו הגיע מדרגים גבוהים יותר: "זאת קרוסלה של דלת מסתובבת. קריצות עין של ראשי אכ"א למיניהם וגווניהם לכל מיני אנשים בתוך הציבור החרדי, שבאו, יצאו ושחררו עריקים. זה היה רוח המפקדים, נגיד את זה ככה במילים עדינות".

המידע הזה הועבר בזמן אמת לידי ראש אכ"א, האלוף מוטי אלמוז. למרות שהוא מכיר את העדות, אלמוז בחר להתייצב בוועדת חוץ וביטחון יחד עם ראש חטיבת תכנון ומנהל כ"ח אדם באכ"א ולטעון שלא היה זיוף מכוון, אלא שגיאה של "חוסר מקצועיות".

אלמוז הדגיש כי הדיווחים עד שנת 2015 היו תקינים, אך העדות שנחשפה נוגעת למעשים שבוצעו בצה"ל החל משנת 2012.

לפי עדות של קצין שפגש את אורנה ברביבאי במהלך השירות הצבאי, שהייתה אז ראש אכ"א, טען כי הוא פנה אליה ודיווח לה על הנתונים, אך לדבריו היא "היא התעלמה מזה לחלוטין".

הקצין הוסיף כי המערכת רצתה נתונים מסוימים ועשתה הכל כדי שזה יראה כרצונה: "זאת הייתה מערכת שהעלימה עין".

תגובת לשכת ח"כ אורנה ברביבאי: "ח"כ ברביבאי סיימה את תפקידה כראש אכ"א בשנת 2014, ונראה שהאמירות האנונימיות המופיעות כעת הן חלק מקמפיין פוליטי.

"הטענות העולות לגבייה בכתבה הן שקר גס. ברביבאי קוראת לצה"ל להציג את כל הנתונים בשקיפות מלאה ולפרסם בהקדם את המסקנות על ידי ועדת האלוף נומה, שמונה לבדוק את הנושא".

תגובת דובר צה"ל: "צה"ל חוזר ומדגיש כי הפער בנתוני החרדים התגלה במסגרת פעולות בקרה פנימיות. הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, מינה צוות בדיקה בראשות האלוף במיל' רוני נומה לצורך בדיקה עמוקה ומשמעותית של הנתונים בין השנים 2011-2018. צוות הבדיקה עתיד לסיים את עבודתו ולהגיש את מסקנותיו לרמטכ"ל".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.